BIM Juni
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
Hejhej! Hoppar in här. Fick positivt ÄL-test i söndags (13 juni) och tempohöjning som bekräftar ÄL idag (16 juni).
Har två TUNGA missfall bakom mig. Skulle vara i vecka 13 nu efter senaste. Vet att man inte får tänka så, men tänker mycket på att detta var veckan alla skulle få veta.
I juli har det gått 1 år sen jag blev gravid första gången.
Skulle offra mycket för att bli gravid och få behålla barnet nu. Håller tummarna för att denna månad blir den gången.
Kram på er alla!
1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)
1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket) PLUSSAT
2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)
2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)
3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket) PLUSSAT (tidigaste positiva test 28/5)
3/6 Skuggviol, 31 år (1a försöket, 2a barnet) PLUSSAT
3/6 eller 4/6 Wilmisenn, 22 år (3e försöket, 1 MA, 1 missfall) PLUSSAT (tidigaste positiva test 1/6)
4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)
4/6 Ssaarraa, 33 år (1a försöket, tredje barnet) PLUSSAT (tidigaste positiva test 2/6)
5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)
5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)
5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet) PLUSSAT (tidigaste testet 1/6)
7/7 Frokenaries (1a försöket, tredje barnet)
7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)
7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)
7/6 juniprinsen, 37 år (2a riktiga försöket)
8/6 Lilila, 33år (försökt sen november, 3 missfall) tredje barnet
8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)
8/6 Ugglans, 23 år (1a försöker, andra barnet)
11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)
14/6 Ylva, 33 år (2:a försöket, tredje barnet)
16/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)
19/6 Salladen, 31 år (2a försöket, första barnet)
20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)
22/6 Sweetjelly, 32 år (4e försöket)
24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)
24/6 evelinagra1,21 år(2a riktiga försöket)
26/6 Monkan93, 27 år (1:a försöket, andra barnet)
27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)
28/7 Soffsen, 27 år (9e försöket, 2 missfall, första barnet)
29/6 mariamariamaria, 30 år (2a försöket, första barnet)
29/6 Hoppas2022, 37 år (fjärde försöket, fjärde barnet)
Då kanske jag ska kolla där :)
Jag har försökt länge men då jag hade myom som jag opererade bort så har jag "nollställt" mina försök då det enligt gyn var omöjligt att bli gravid med myomet.
Ja det är första barnet.
När man dessutom läser sånt här
"Ingen tävling för mig iaf jag tönker t.o.m. det är bättre om det blir i slutet av sommaren så man kan njuta av semestern utan kräk"
Så blir det bara irriterande. Vissa verkar kunna välja helt fritt ???? En sommar med kräk är ingenting om man jämför med ett helt liv utan barn när man så gärna vill ha barn.
Men jag kanske är lättkränkt....
Ja okej jag förstår, hoppas att det är tecken på att det tagit sig :)
Tänkte också testa fredag! Då är jag ca BIM -2, så det ska nog vara ganska tillförlitlig. När var din BIM, midsommar?
Ja eller dagen innan midsommar, 24/6 är på äl + 6 idag tror jag :) hoppas du får ett plus!!
Jag tycker det är jättesvårt att tolka min tempkurva..
Jag fick äggviteflytningar redan CD12 även fast NC kalkyleringar itne tycker att jag borde haft ägglossning än?!
Hur hade ni tolkat min kurva??

Jag tycker det är jättesvårt att tolka min tempkurva..
Jag fick äggviteflytningar redan CD12 även fast NC kalkyleringar itne tycker att jag borde haft ägglossning än?!
Hur hade ni tolkat min kurva??
Mätte min temp nu på morgonen och den var 36,46, jag blev glad då det hade indekerat att ägglossning skett. Bara för att kontrollera att det stämde mätte jag igen och fick då 36,25, 36,30, och 36,27. Flera stycken som var ganska mycket lägre. Kan jag verkligen lita på den första mätningen? Känns som att den blev fel i och med att alla andra mätningar blev så mkt lägre
Mätte min temp nu på morgonen och den var 36,46, jag blev glad då det hade indekerat att ägglossning skett. Bara för att kontrollera att det stämde mätte jag igen och fick då 36,25, 36,30, och 36,27. Flera stycken som var ganska mycket lägre. Kan jag verkligen lita på den första mätningen? Känns som att den blev fel i och med att alla andra mätningar blev så mkt lägre
Tänkte egentligen testa mig imorgon men jag körde idag istället, (BIM-2 - -3) och det var tokblankt, inte en tillstymmelse till ett andra streck. Så jag ger upp hoppet för denna omgången.
Hoppas det går bra för er andra! :)
Tänkte egentligen testa mig imorgon men jag körde idag istället, (BIM-2 - -3) och det var tokblankt, inte en tillstymmelse till ett andra streck. Så jag ger upp hoppet för denna omgången.
Hoppas det går bra för er andra! :)