• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • Soffsen

Hejhej! Hoppar in här. Fick positivt ÄL-test i söndags (13 juni) och tempohöjning som bekräftar ÄL idag (16 juni).

Har två TUNGA missfall bakom mig. Skulle vara i vecka 13 nu efter senaste. Vet att man inte får tänka så, men tänker mycket på att detta var veckan alla skulle få veta.

I juli har det gått 1 år sen jag blev gravid första gången.

Skulle offra mycket för att bli gravid och få behålla barnet nu. Håller tummarna för att denna månad blir den gången.

Kram på er alla!

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket) PLUSSAT

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket) PLUSSAT (tidigaste positiva test 28/5)

3/6 Skuggviol, 31 år (1a försöket, 2a barnet) PLUSSAT

3/6 eller 4/6 Wilmisenn, 22 år (3e försöket, 1 MA, 1 missfall) PLUSSAT (tidigaste positiva test 1/6)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

4/6 Ssaarraa, 33 år (1a försöket, tredje barnet) PLUSSAT (tidigaste positiva test 2/6)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet) PLUSSAT (tidigaste testet 1/6)

7/7 Frokenaries (1a försöket, tredje barnet)

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

7/6 juniprinsen, 37 år (2a riktiga försöket)

8/6 Lilila, 33år (försökt sen november, 3 missfall) tredje barnet

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöker, andra barnet)

11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)

14/6 Ylva, 33 år (2:a försöket, tredje barnet)

16/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

19/6 Salladen, 31 år (2a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

22/6 Sweetjelly, 32 år (4e försöket)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

24/6 evelinagra1,21 år(2a riktiga försöket)

26/6 Monkan93, 27 år (1:a försöket, andra barnet)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

28/7 Soffsen, 27 år (9e försöket, 2 missfall, första barnet)

29/6 mariamariamaria, 30 år (2a försöket, första barnet)

29/6 Hoppas2022, 37 år (fjärde försöket, fjärde barnet)

• Anonym (Julia)
    Anonym (Lalli) skrev 2021-06-16 10:27:20 följande:

Då kanske jag ska kolla där :)

Jag har försökt länge men då jag hade myom som jag opererade bort så har jag "nollställt" mina försök då det enligt gyn var omöjligt att bli gravid med myomet.

Ja det är första barnet.

När man dessutom läser sånt här

"Ingen tävling för mig iaf jag tönker t.o.m. det är bättre om det blir i slutet av sommaren så man kan njuta av semestern utan kräk"

Så blir det bara irriterande. Vissa verkar kunna välja helt fritt ???? En sommar med kräk är ingenting om man jämför med ett helt liv utan barn när man så gärna vill ha barn.

Men jag kanske är lättkränkt....

Tycker faktiskt du är väldigt lättkränkt och rätt otrevlig. Jag förstår att det är jobbigt att känna att alla andra lyckas men i dessa grupper brukar vi hålla en bra miljö och glädjas åt varandra.

Det är väl ett bra sätt att hantera att man inte lyckas denna månad med att se de positiva med det istället, som slippa illamående över sommaren. Försök själv se saker lite positivt istället så kommer du nog må lite bättre. Och blir du provocerad över att andra lyckas så skapa en egen tråd för er som endast försökt en längre tid och inte plussat för det finns även dem med plus i de andra BIM trådar också.
  • evelinagra1
    Salladen skrev 2021-06-16 19:56:03 följande:

Ja okej jag förstår, hoppas att det är tecken på att det tagit sig :)

Tänkte också testa fredag! Då är jag ca BIM -2, så det ska nog vara ganska tillförlitlig. När var din BIM, midsommar?

Ja eller dagen innan midsommar, 24/6 är på äl + 6 idag tror jag :) hoppas du får ett plus!!
  • Salladen
    evelinagra1 skrev 2021-06-16 20:24:12 följande:

Ja eller dagen innan midsommar, 24/6 är på äl + 6 idag tror jag :) hoppas du får ett plus!!

Du med! :)
  • mariamariamaria

Jag tycker det är jättesvårt att tolka min tempkurva..

Jag fick äggviteflytningar redan CD12 även fast NC kalkyleringar itne tycker att jag borde haft ägglossning än?!

Hur hade ni tolkat min kurva??

• Anonym (I)
    mariamariamaria skrev 2021-06-16 22:33:32 följande:

Jag tycker det är jättesvårt att tolka min tempkurva..

Jag fick äggviteflytningar redan CD12 även fast NC kalkyleringar itne tycker att jag borde haft ägglossning än?!

Hur hade ni tolkat min kurva??

Om man kollar på din kurva så har du inte haft ägglossning ännu. Det ska vara temp ca tre dagar över din baslinje för att bekräfta ägglossning. Äggviteflytningar kan man få för att ägget är på vår att släppa, det sägs ju att man har ca 5 dagar på sig att bli gravid :) så flygningarna brukar börja lite innan ÄL.
  • lidhu

Mätte min temp nu på morgonen och den var 36,46, jag blev glad då det hade indekerat att ägglossning skett. Bara för att kontrollera att det stämde mätte jag igen och fick då 36,25, 36,30, och 36,27. Flera stycken som var ganska mycket lägre. Kan jag verkligen lita på den första mätningen? Känns som att den blev fel i och med att alla andra mätningar blev så mkt lägre

• Lucifer91
    lidhu skrev 2021-06-17 05:39:40 följande:

Mätte min temp nu på morgonen och den var 36,46, jag blev glad då det hade indekerat att ägglossning skett. Bara för att kontrollera att det stämde mätte jag igen och fick då 36,25, 36,30, och 36,27. Flera stycken som var ganska mycket lägre. Kan jag verkligen lita på den första mätningen? Känns som att den blev fel i och med att alla andra mätningar blev så mkt lägre

Oj va svårt.. när jag mätt så som du så har de varit någorlunda samma siffra. Hmm. Skippa tempen idag o kör imorgon kanske? Eller hur känner du?
  • Salladen

Tänkte egentligen testa mig imorgon men jag körde idag istället, (BIM-2 - -3) och det var tokblankt, inte en tillstymmelse till ett andra streck. Så jag ger upp hoppet för denna omgången.

Hoppas det går bra för er andra! :)

• Lucifer91
    Salladen skrev 2021-06-17 07:29:37 följande:

Tänkte egentligen testa mig imorgon men jag körde idag istället, (BIM-2 - -3) och det var tokblankt, inte en tillstymmelse till ett andra streck. Så jag ger upp hoppet för denna omgången.

Hoppas det går bra för er andra! :)

Åh nej gör inte de.. läst om MÅNGA här i dessa forum som plussat så mycket senare. Av egna erfarenheter.. jag plussade med dottern på bim +2 och då endast super super svagt..

visade sig att jag är en låg hormonstörande.. o då tar de lite längre tid.. så ge inte upp än (:
Svar på tråden BIM Juni