• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • Anonym (I)
    Anonym (Lalli) skrev 2021-06-15 21:25:20 följande:

Okej då förstår jag.

Jag är mest rädd att det stöter bort de som har svårt för att skaffa barn. Att det blir som en skryttråd om hur fertil man är ???? Det låter kanske sjukt men tro mig, två av mina vänner är några av de som tävlat om vem som kan skaffa först.

Ja, kanske... Men det finns ingen begränsning på hur många försök man måste ha gjort för att få skriva i en BIM-tråd. Tror inte att de har det i den andra gruppen heller, om jag inte missminner mig finns det tjejer som har gjort mellan 8-15 försök där ungefär. Några gör IVF. Ingen kan ju veta innan att det kommer gå på första försöket :) Och alla vill vi ha ett bollplank att diskutera smått och stort med :)
  • evelinagra1

Jag har sedan igår kväll blivit öm vid blygdbenet (tror jag) gör ont när jag trycker på ett visst ställe och är även hård där jag har ont, någon som varit med om detta?

• Hoppas2022
    Anonym (Lalli) skrev 2021-06-15 21:06:37 följande:

Nu verkar de flesta här bli gravida vid första/andra försöket. Finns det en annan tråd för oss som försöker gång på gång eller har de som jag har läst om tidigare slutat skriva här ?

Vet att många var inne på sitt 6-7 försök men nu är som sagt de flesta inne på sitt första.

Förstå mig inte fel men jag trodde dessa trådar var för de som har svårt att bli gravida.... Jag kanske har hamnat fel helt enkelt :P

Man försöker vara glad för andras skull men det blir som en återkommande käftsmäll när det ständigt dyker upp tjejer som testar för första gången och lyckas...

Denna BIM tråd är till för alla, både de som nyligen börjat och de som försökt länge. Det vi har gemensamt är att vi alla försöker bli gravida :) Jag kan verkligen förstå att det känns jobbigt när man själv försökt länge och samtidigt ser man att somliga blir gravida på första försöket. Jag är själv infertil och det tog tre år att bli gravid med med mitt andra barn och tio år att bli gravid med mitt tredje. För min del är det ändå givande att prata med de som precis börjat och de som försökt länge. Du är såklart välkommen att hänga här men annars finns det någon tråd för de som försökt länge under kategorin Planera barn. Hur länge har du försökt? Är det första barnet?
  • evelinagra1
    evelinagra1 skrev 2021-06-15 22:32:02 följande:

Jag har sedan igår kväll blivit öm vid blygdbenet (tror jag) gör ont när jag trycker på ett visst ställe och är även hård där jag har ont, någon som varit med om detta?

Kan lägga till att det kom igår kväll var borta på morgonen och nu på kvällen kom det tillbaka igen
  • Rårakan

Så trist. Mensen kom på exakt dag. Hade det lite på känn men man bli ju ändå besviken. Nya tag med ÄL i midsommar :)

• Anonym (Anonym fö)
    Anonym (Lalli) skrev 2021-06-15 21:25:20 följande:

Okej då förstår jag.

Jag är mest rädd att det stöter bort de som har svårt för att skaffa barn. Att det blir som en skryttråd om hur fertil man är ???? Det låter kanske sjukt men tro mig, två av mina vänner är några av de som tävlat om vem som kan skaffa först.

Håller helt med dig helt faktiskt!! Att det kan skrämma bort om det inte är sant att man försökt de antal gånger man säger. Många här på FL skriver att de gör första riktiga försöket med betoning på riktiga också, och struntar i att räkna de halvhjärtade försöken. Men jag tycker att så fort man inte har preventivmedel och varit medveten om att man legat utan skydd runt ÄL så har man försökt, medan vissa här verkar räkna det som första försöket är när man tagit ÄL test och varit mer aktiv i försökandet.

Jag håller ändå med om att det är onödigt i en sådan här tråd att eventuellt inte berätta att man försökt fler gånger än man har. Det sägs ju att det tar snittet 7 månader att bli gravida så det borde ju vara vanligt med fler som har försökt 4-11 gånger än folk som försökt 1-3 gånger. Upp emot 11 försök är ju inte konstigt och är faktiskt inte att ha försökt en länge tid, så det är ju inte konstigt (eller borde inte vara konstigt iaf) om man är med i denna tråd och är inne på sitt 11e försök.

Men som någon annan skriver! ALLA är ju välkomna och de kanske bara är många nu som råkar försöka för första gången nu och jag hoppas alla är så ärliga de kan vara så att det blir en öppen varm stämning där de som försökt 4-11 gånger känner sig helt bekväma att skriva av sig här också :)
  • Salladen
    evelinagra1 skrev 2021-06-15 23:11:18 följande:

Kan lägga till att det kom igår kväll var borta på morgonen och nu på kvällen kom det tillbaka igen

Hm, nej inte blygdbenet. Är det ?hugg?-smärta eller mer molande?

Däremot har jag typ molande lite mensvärksliknande smärta i ryggen. Jag brukar inte få ont där vid mens så vet inte om det kan vara ett symptom eller om mensen faktiskt är påväg men att jag har annan smärta denna gången.
  • Salladen
    Rårakan skrev 2021-06-16 07:03:00 följande:

Så trist. Mensen kom på exakt dag. Hade det lite på känn men man bli ju ändå besviken. Nya tag med ÄL i midsommar :)

Vad tråkigt! Lycka till i midsommar :)
  • Hoppas2022

Fick senare äl, förmodar att den kommer imorgon men senast på fredag så min nya BIM dag blir i Juli! Hänger ändå kvar här och ser hur det går för alla. Detta är min första cykel på 28 dagar detta år och jag tror det är tack vare apiforce som jag fått en balans igen :)

Såg att några fått mensen, tråkigt! Önskar er bättre lycka nästa månad!

• Anonym (Ylva)

Hur tänker ni som försöker bli gravida kring covid19- vaccin?

Känner själv att jag gärna vill ha vaccinet innan jag blir gravid.

Men vill inte ta det i början av graviditeten..

Min strategi är att inte ta vaccinet de 2 veckor efter ägglossningen "befruktningen" förrän jag får svar på om jag är gravid eller inte...

sen ta första dosen gärna minst en vecka innan ägglossning ..

sen avvakta och se som sagt.. kanske skippa andra dosen om det visar sig att jag är gravid..

Hur tänker ni?

det står ju uttryckligen att det inte finns tillräckligt med forskning om vaccinet på gravida. då jag inte tillhör någon riskgrupp tänker jag inte direkt chansa sen visar det sig att bebisen inte kan få egna barn i framtiden eller liknande..

Svar på tråden BIM Juni