BIM Juni
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
Okej då förstår jag.
Jag är mest rädd att det stöter bort de som har svårt för att skaffa barn. Att det blir som en skryttråd om hur fertil man är ???? Det låter kanske sjukt men tro mig, två av mina vänner är några av de som tävlat om vem som kan skaffa först.
Jag har sedan igår kväll blivit öm vid blygdbenet (tror jag) gör ont när jag trycker på ett visst ställe och är även hård där jag har ont, någon som varit med om detta?
Nu verkar de flesta här bli gravida vid första/andra försöket. Finns det en annan tråd för oss som försöker gång på gång eller har de som jag har läst om tidigare slutat skriva här ?
Vet att många var inne på sitt 6-7 försök men nu är som sagt de flesta inne på sitt första.
Förstå mig inte fel men jag trodde dessa trådar var för de som har svårt att bli gravida.... Jag kanske har hamnat fel helt enkelt :P
Man försöker vara glad för andras skull men det blir som en återkommande käftsmäll när det ständigt dyker upp tjejer som testar för första gången och lyckas...
Jag har sedan igår kväll blivit öm vid blygdbenet (tror jag) gör ont när jag trycker på ett visst ställe och är även hård där jag har ont, någon som varit med om detta?
Så trist. Mensen kom på exakt dag. Hade det lite på känn men man bli ju ändå besviken. Nya tag med ÄL i midsommar :)
Okej då förstår jag.
Jag är mest rädd att det stöter bort de som har svårt för att skaffa barn. Att det blir som en skryttråd om hur fertil man är ???? Det låter kanske sjukt men tro mig, två av mina vänner är några av de som tävlat om vem som kan skaffa först.
Kan lägga till att det kom igår kväll var borta på morgonen och nu på kvällen kom det tillbaka igen
Så trist. Mensen kom på exakt dag. Hade det lite på känn men man bli ju ändå besviken. Nya tag med ÄL i midsommar :)
Fick senare äl, förmodar att den kommer imorgon men senast på fredag så min nya BIM dag blir i Juli! Hänger ändå kvar här och ser hur det går för alla. Detta är min första cykel på 28 dagar detta år och jag tror det är tack vare apiforce som jag fått en balans igen :)
Såg att några fått mensen, tråkigt! Önskar er bättre lycka nästa månad!
Hur tänker ni som försöker bli gravida kring covid19- vaccin?
Känner själv att jag gärna vill ha vaccinet innan jag blir gravid.
Men vill inte ta det i början av graviditeten..
Min strategi är att inte ta vaccinet de 2 veckor efter ägglossningen "befruktningen" förrän jag får svar på om jag är gravid eller inte...
sen ta första dosen gärna minst en vecka innan ägglossning ..
sen avvakta och se som sagt.. kanske skippa andra dosen om det visar sig att jag är gravid..
Hur tänker ni?
det står ju uttryckligen att det inte finns tillräckligt med forskning om vaccinet på gravida. då jag inte tillhör någon riskgrupp tänker jag inte direkt chansa sen visar det sig att bebisen inte kan få egna barn i framtiden eller liknande..