• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • Anonym (I)
    lidhu skrev 2021-06-17 05:39:40 följande:

Mätte min temp nu på morgonen och den var 36,46, jag blev glad då det hade indekerat att ägglossning skett. Bara för att kontrollera att det stämde mätte jag igen och fick då 36,25, 36,30, och 36,27. Flera stycken som var ganska mycket lägre. Kan jag verkligen lita på den första mätningen? Känns som att den blev fel i och med att alla andra mätningar blev så mkt lägre

Man ska inte mäta om. Det är ganska vanligt att temperaturen skiftar, både upp och ner vid andra mätningen. Om jag vore dig skulle jag lägga in den första. Är tempen låg i morgon kanske jag skulle gå in och ta bort den. Men är den hög i morgon så kommer du få att ÄL var igår :)
  • Anonym (Först)
    Lucifer91 skrev 2021-06-17 08:00:54 följande:

Åh nej gör inte de.. läst om MÅNGA här i dessa forum som plussat så mycket senare. Av egna erfarenheter.. jag plussade med dottern på bim +2 och då endast super super svagt..

visade sig att jag är en låg hormonstörande.. o då tar de lite längre tid.. så ge inte upp än (:

Är

Det
    Lucifer91 skrev 2021-06-17 08:00:54 följande:

Åh nej gör inte de.. läst om MÅNGA här i dessa forum som plussat så mycket senare. Av egna erfarenheter.. jag plussade med dottern på bim +2 och då endast super super svagt..

visade sig att jag är en låg hormonstörande.. o då tar de lite längre tid.. så ge inte upp än (:

Konstigt

Stod ju trots allt

99 %

Jag känner ju mig gravid men tänker att det inte kan vara så eftersom testet var blankt
  • Anonym (Ylva)

ska testa om 1 v.

känner inte av tillstymmelse av graviditet..

mysko, förra månaden fick jag ömma stora bröst, svullen mage mm..

men då fick jag ju mens som vanligt och var antagligen skengravid..

Vi får se..

Hur många är det kvar här i tråden egentligen som fortfarande inte vet eller har plussat?

• Anonym (Ylva)
    Soffsen skrev 2021-06-16 20:05:43 följande:

Hejhej! Hoppar in här. Fick positivt ÄL-test i söndags (13 juni) och tempohöjning som bekräftar ÄL idag (16 juni).

Har två TUNGA missfall bakom mig. Skulle vara i vecka 13 nu efter senaste. Vet att man inte får tänka så, men tänker mycket på att detta var veckan alla skulle få veta.

I juli har det gått 1 år sen jag blev gravid första gången.

Skulle offra mycket för att bli gravid och få behålla barnet nu. Håller tummarna för att denna månad blir den gången.

Kram på er alla!

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket) PLUSSAT

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket) PLUSSAT (tidigaste positiva test 28/5)

3/6 Skuggviol, 31 år (1a försöket, 2a barnet) PLUSSAT

3/6 eller 4/6 Wilmisenn, 22 år (3e försöket, 1 MA, 1 missfall) PLUSSAT (tidigaste positiva test 1/6)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

4/6 Ssaarraa, 33 år (1a försöket, tredje barnet) PLUSSAT (tidigaste positiva test 2/6)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet) PLUSSAT (tidigaste testet 1/6)

7/7 Frokenaries (1a försöket, tredje barnet)

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

7/6 juniprinsen, 37 år (2a riktiga försöket)

8/6 Lilila, 33år (försökt sen november, 3 missfall) tredje barnet

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöker, andra barnet)

11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)

16/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

19/6 Salladen, 31 år (2a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

22/6 Sweetjelly, 32 år (4e försöket)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

24/6 evelinagra1,21 år(2a riktiga försöket)

26/6 Monkan93, 27 år (1:a försöket, andra barnet)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

28/7 Soffsen, 27 år (9e försöket, 2 missfall, första barnet)

29/6 mariamariamaria, 30 år (2a försöket, första barnet)

29/6 Ylva, 33 år (2:a försöket, tredje barnet)

29/6 Hoppas2022, 37 år (fjärde försöket, fjärde barnet)

• evelinagra1
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-17 09:05:41 följande:

ska testa om 1 v.

Vi får se..

Hur många är det kvar här i tråden egentligen som fortfarande inte vet eller har plussat?

Spännande! Hoppas du är gravid, jag har haft mensvärk och mått illa men nu är det helt borta endast lite om i brösten om jag tar på dom men så brukar jag ha, när har du BIM? Jag borde också vänta tills nästa vecka att testa men vill testa mig imorgon 9 dagar efter ÄL även fast jag vet att det troligtvis kommer vara negativt.. :)
  • lidhu
    Anonym (I) skrev 2021-06-17 08:26:58 följande:

Man ska inte mäta om. Det är ganska vanligt att temperaturen skiftar, både upp och ner vid andra mätningen. Om jag vore dig skulle jag lägga in den första. Är tempen låg i morgon kanske jag skulle gå in och ta bort den. Men är den hög i morgon så kommer du få att ÄL var igår :)

Får prova det, hade vart så skönt att bara få det bekräftat att äl har varit så man slipper gå o fundera på det. Bättre lycka för mig imorgon antar jag!
  • Hoppas2022
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-17 09:05:41 följande:

ska testa om 1 v.

Vi får se..

Spännande, hoppas det är tecken på graviditet! Jag är kvar men har BIM 1/7 nu. Hade äl i natt men fick inga positiva äl-test denna månad så vi får se hur det går.
  • Anonym (Ylva)
    Hoppas2022 skrev 2021-06-17 09:49:43 följande:

Spännande, hoppas det är tecken på graviditet! Jag är kvar men har BIM 1/7 nu. Hade äl i natt men fick inga positiva äl-test denna månad så vi får se hur det går.

det där med ägglossning blir jag inte klok på.

och testen..

förra månaden blev teststrecket starkare en dag men aldrig lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.. ska man tolka det som.att ägglossningen uteblev då? är det säkrare att ta tempen kanske?

denna månaden blev teststrecket starkare än kontrollstrecket den 13/6, vaknade av att jag fick så ont i nedre mage.. det måste varit ägglossningen för när jag testade morgonurinen sen var teststrecket inte alls lika starkt som innan..

Vi hade sex 2 och 1 dag innan ägglossning samt under ägglossningsdsgen och dagen efter ägglossning. om det inte funkar nu när jag typ vet att jag har haft ägglossning och allt så känns det som att jag kommer ge upp hoppet lite för när ska det då funka liksom..?
  • mariamariamaria
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-17 10:23:22 följande:
    det där med ägglossning blir jag inte klok på.

och testen..

förra månaden blev teststrecket starkare en dag men aldrig lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.. ska man tolka det som.att ägglossningen uteblev då? är det säkrare att ta tempen kanske?

denna månaden blev teststrecket starkare än kontrollstrecket den 13/6, vaknade av att jag fick så ont i nedre mage.. det måste varit ägglossningen för när jag testade morgonurinen sen var teststrecket inte alls lika starkt som innan..

Vi hade sex 2 och 1 dag innan ägglossning samt under ägglossningsdsgen och dagen efter ägglossning. om det inte funkar nu när jag typ vet att jag har haft ägglossning och allt så känns det som att jag kommer ge upp hoppet lite för när ska det då funka liksom..?
    Jag förstår dig och känner precis likadant!

Jag tycker tempen är lika komplicerat haha, men det är nog för att jag är osäker på om jag verkligen gör rätt o sådär.
    Men det är min första månad som jag tempar så jag borde inte döma ut det som komplicerat osv osv osv..
  • mariamariamaria
    Anonym (I) skrev 2021-06-16 22:58:22 följande:
    Om man kollar på din kurva så har du inte haft ägglossning ännu. Det ska vara temp ca tre dagar över din baslinje för att bekräfta ägglossning. Äggviteflytningar kan man få för att ägget är på vår att släppa, det sägs ju att man har ca 5 dagar på sig att bli gravid :) så flygningarna brukar börja lite innan ÄL.
    Okej, tack för svar! 

Mina äggviteflytningar kom för 8 dagar sen........ men jag håller ut och hoppas att ägglossningen faktiskt kommer nångång.

Idag visade tempen 0.1 över min baslinje! Kanske kanske är det början på något..!
Svar på tråden BIM Juni