• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Först) skrev 2021-06-15 09:15:01 följande:

Idag när jag nös fick jag jätteont i vänstra sidan av magen längst ner

Nu börjar jag bli ännu säkrare på att jag nog är gravid

Ksnske ska testa tidigare ändå haha blir så nyfiken

köp tidigt gravtest ska ju vara riktigt säkert 5 dagar innan beräknad mens:)

lycka till
  • Anonym (Först)
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-15 10:26:54 följande:

köp tidigt gravtest ska ju vara riktigt säkert 5 dagar innan beräknad mens:)

lycka till

Måste man vänta till morgonurinet el kan man ta det mitt på dagen?
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Först) skrev 2021-06-15 14:41:38 följande:

Måste man vänta till morgonurinet el kan man ta det mitt på dagen?

säkrast med morgonurin så tidigt..
  • Anonym (Hoppas!)

Hej!

Jag har BIM den 30onde.

Tog ut min kopparspiral för 3 dagar sedan. Har ägglossning idag. Vi har sexat ordentligt och hoppas på ett pluss denna månad. Tveksam till om det kommer bli så då jag somsagt tog ut kopparspiralen för några dagar sedan men jag hoppas endå.

• ugglans
    Lucifer91 skrev 2021-06-15 07:25:04 följande:

Nu kommer jag här med mina tjatiga graf inlägg Hahaha. Fick iaf bekräftad ägglossning.. men tappade hoppet direkt när tempen va så låg imorse...

jag är en låg hormornare de vet jag sedan förra graviditeten.

Undra om de finns hopp?

Nu kommer jag här med mina tjatiga graf inlägg Hahaha. Fick iaf bekräftad ägglossning.. men tappade hoppet direkt när tempen va så låg imorse...

jag är en låg hormornare de vet jag sedan förra graviditeten.

Undra om de finns hopp?

Ingen fara, den går upp och ner hos många under lutealfasen :) Långt till bim så inget att oroa sig för!
  • Lucifer91
    ugglans skrev 2021-06-15 15:37:54 följande:

Ingen fara, den går upp och ner hos många under lutealfasen :) Långt till bim så inget att oroa sig för!

Åh tack för lugnande svar. Vad skulle man gjort utan dig ugglans!!!!!
  • Anonym (Lalli)

Nu verkar de flesta här bli gravida vid första/andra försöket. Finns det en annan tråd för oss som försöker gång på gång eller har de som jag har läst om tidigare slutat skriva här ?

Vet att många var inne på sitt 6-7 försök men nu är som sagt de flesta inne på sitt första.

Förstå mig inte fel men jag trodde dessa trådar var för de som har svårt att bli gravida.... Jag kanske har hamnat fel helt enkelt :P

Man försöker vara glad för andras skull men det blir som en återkommande käftsmäll när det ständigt dyker upp tjejer som testar för första gången och lyckas...

• Anonym (I)
    Anonym (Lalli) skrev 2021-06-15 21:06:37 följande:

Nu verkar de flesta här bli gravida vid första/andra försöket. Finns det en annan tråd för oss som försöker gång på gång eller har de som jag har läst om tidigare slutat skriva här ?

Vet att många var inne på sitt 6-7 försök men nu är som sagt de flesta inne på sitt första.

Förstå mig inte fel men jag trodde dessa trådar var för de som har svårt att bli gravida.... Jag kanske har hamnat fel helt enkelt :P

Man försöker vara glad för andras skull men det blir som en återkommande käftsmäll när det ständigt dyker upp tjejer som testar för första gången och lyckas...

Det finns två grupper som heter något i stil med "vi som försökt ett längre tag" första barnet och syskon. Ligger under samma flik här Planerar barn.

Tror att det är så enkelt förklarat att det var många som började i april ungefär med barnverkstan. Och de som hållit på ett tag flyttade vidare till annan grupp. Desto fler månader som går desto fler kommer att vara längre upp på försökstegen. Alla blir ju naturligtvis inte gravid på första försöket. Sådan rättvisa är det tyvärr inte i livet.
  • Anonym (Lalli)

Okej då förstår jag.

Jag är mest rädd att det stöter bort de som har svårt för att skaffa barn. Att det blir som en skryttråd om hur fertil man är ???? Det låter kanske sjukt men tro mig, två av mina vänner är några av de som tävlat om vem som kan skaffa först.

• Anonym (Först)
    Anonym (Lalli) skrev 2021-06-15 21:25:20 följande:

Okej då förstår jag.

Jag är mest rädd att det stöter bort de som har svårt för att skaffa barn. Att det blir som en skryttråd om hur fertil man är ???? Det låter kanske sjukt men tro mig, två av mina vänner är några av de som tävlat om vem som kan skaffa först.

Ingen tävling för mig iaf jag tönker t.o.m. det är bättre om det blir i slutet av sommaren så man kan njuta av semestern utan kräk
Svar på tråden BIM Juni