• Enbättreman

Hon förstörde mig....

Hej

Min fru som var mitt livs kärlek i över 10 år var otrogen. Jag fattade ingenting.

Problemet är att jag efter 2 år fortfarande tänker på detta och får ont i magen varje dag.

Jag har gått hos två olika terapeuter och en psykolog men det verkar inte hjälpa.

Hela mitt liv är liksom pausat inombords...jag bara är på nåt sätt....blir aldrig riktigt glad...

Jag vet inte ur jag ska komma.vidare, för jag älskar ju henne fortfarande, och kommer aldrig mer kunna lita på någon människa. Hon var du den jag anförtrodde allt och älskade mest...och om hon kunde svika så, ja ni fattar...

Hur gör man, villa man ens försöka fortsätta?

• Svar på tråden Hon förstörde mig....
  • Anonym (Samma)
    Enbättreman skrev 2021-05-18 11:01:42 följande:

Hej

Min fru som var mitt livs kärlek i över 10 år var otrogen. Jag fattade ingenting.

Problemet är att jag efter 2 år fortfarande tänker på detta och får ont i magen varje dag.

Jag har gått hos två olika terapeuter och en psykolog men det verkar inte hjälpa.

Hela mitt liv är liksom pausat inombords...jag bara är på nåt sätt....blir aldrig riktigt glad...

Jag vet inte ur jag ska komma.vidare, för jag älskar ju henne fortfarande, och kommer aldrig mer kunna lita på någon människa. Hon var du den jag anförtrodde allt och älskade mest...och om hon kunde svika så, ja ni fattar...

Jag känner igen det där, hur livet står still, att inte ens orka försöka tänka på morgondagen. Att fylla i semesterschemat känns som ett oöverstigligt hinder.

Jag vet inte om man någonsin kan komma att må helt bra igen, men det blir sakta bättre. Efter åtta år så kan jag faktiskt tycka att att livet inte är enbart skit.

Däremot är jag långt ifrån säker på att det var rätt beslut att fortsätta tillsammans. Nu har jag dock "investerat" åtta år på att försöka, så det vore bortkastat att gå skilda vägar nu. Men med facit i hand skulle jag nog rått mig själva att lämna då det uppdagades.
  • Anonym (C)

Då förstår jag också hur du menar. Trodde först du menade att känslan är sann i den meningen att känslan har rätt i vad den vill.

Det finns dock situationer då det är positivt att snabbt man trycka undan känslor för annars blir det farligt.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Samma) skrev 2021-05-21 20:07:25 följande:
    Jag känner igen det där, hur livet står still, att inte ens orka försöka tänka på morgondagen. Att fylla i semesterschemat känns som ett oöverstigligt hinder.

Jag vet inte om man någonsin kan komma att må helt bra igen, men det blir sakta bättre. Efter åtta år så kan jag faktiskt tycka att att livet inte är enbart skit.

Däremot är jag långt ifrån säker på att det var rätt beslut att fortsätta tillsammans. Nu har jag dock "investerat" åtta år på att försöka, så det vore bortkastat att gå skilda vägar nu. Men med facit i hand skulle jag nog rått mig själva att lämna då det uppdagades.
    Det där är intressant, för många väljer ju att stanna och det används ofta som argument för att otrohet inte måste betyda slutet för förhållandet. Men när man pratar med människor som stannat så verkar ju ganska många (om inte de flesta) ånga att de stannade eller iaf inte något de skulle råda någon annan att göra. Det verkar ju vara rätt få som är nöjda med sitt förhållande efter en otrohet även efter lång tid.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (sådär) skrev 2021-05-24 14:18:25 följande:
    Det där är intressant, för många väljer ju att stanna och det används ofta som argument för att otrohet inte måste betyda slutet för förhållandet. Men när man pratar med människor som stannat så verkar ju ganska många (om inte de flesta) ånga att de stannade eller iaf inte något de skulle råda någon annan att göra. Det verkar ju vara rätt få som är nöjda med sitt förhållande efter en otrohet även efter lång tid.
    Och det är ju egentligen inte så konstigt. Även om man intalat sig att, ok jag förlåter denna gången, men inte en gång till... så har ju partnern redan svikit en gång. Tilliten har blivit skadad för lång tid, och medans den som varit otrogen liksom fått ett avslut på sin ev. vånda, är det starten för den bedragne.
  • Anonym (Sad)

Hur går det för dej?

Fick du ett bra avslut från exet?

• Anonym (Mman)

Hej

Tillit är svårt, mina 2 senaste relationer har varit samborelationer. Båda relationerna har en annan kille långsamt smugits in i bilden, "han är bara en vän"....

Båda tillfällena har det blivit så att "vännen" flyttat in direkt efter separation....

Tog mig 3 år av ensamhet innan jag kände att jag kanske vågar lita på en tjej igen, 3 år där jag bara känt avsky mot kvinnor. Självklart inte befogat då man inte ska dra alla över en kam men så kände jag....

Det har gått över, jag har träffat en underbar tjej som jag litar på men självklart ligger där en tanke och gnager till och från...
  • Ordinär Man

Du är ju fan patetisk! Bra att du verkar se till att ta sig i kragen och göra något åt detta.

• Enbättreman

Uppdatering om nån är intresserad.

Fortfarande skilda, hon kom för nån månad sedan och sa att hon ville starta om och bevisa att det är mig hon älskar, att det aldrig skulle hända igen. Jag bad henne dra åt helvete och sedan dess har hon försvunnit.

Jag undrar om jag någonsin kommer kunna lita på en kvinna tillräckligt mycket för att inleda ett förhållande igen...och jag undrar också om de som är otrogna inser hur mycket de förstör sin partner om otroheten avslöjas?

Jag tänker fortfarande på det som hände varje dag....när ska det gå över?

• Anonym (Anonym)
    Enbättreman skrev 2021-11-10 11:18:22 följande:

Uppdatering om nån är intresserad.

Fortfarande skilda, hon kom för nån månad sedan och sa att hon ville starta om och bevisa att det är mig hon älskar, att det aldrig skulle hända igen. Jag bad henne dra åt helvete och sedan dess har hon försvunnit.

Jag undrar om jag någonsin kommer kunna lita på en kvinna tillräckligt mycket för att inleda ett förhållande igen...och jag undrar också om de som är otrogna inser hur mycket de förstör sin partner om otroheten avslöjas?

Jag tänker fortfarande på det som hände varje dag....när ska det gå över?

Får man fråga, hur tog hon kontakt med dig? Med tanke på att det om jag förstått rätt var två är sen ni sist hördes?
  • Anonym (Fiffi)

Hej

Kan ni inte fortsätta tillsammans då?
Svar på tråden Hon förstörde mig....