• Enbättreman

Hon förstörde mig....

Hej

Min fru som var mitt livs kärlek i över 10 år var otrogen. Jag fattade ingenting.

Problemet är att jag efter 2 år fortfarande tänker på detta och får ont i magen varje dag.

Jag har gått hos två olika terapeuter och en psykolog men det verkar inte hjälpa.

Hela mitt liv är liksom pausat inombords...jag bara är på nåt sätt....blir aldrig riktigt glad...

Jag vet inte ur jag ska komma.vidare, för jag älskar ju henne fortfarande, och kommer aldrig mer kunna lita på någon människa. Hon var du den jag anförtrodde allt och älskade mest...och om hon kunde svika så, ja ni fattar...

Hur gör man, villa man ens försöka fortsätta?

• Svar på tråden Hon förstörde mig....
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Örjan) skrev 2021-05-20 18:59:05 följande:
    Absolut. Vi kan ta ett enkelt exempel. Någon har sagt något som får dig att känna att personen inte tycker om dig. Det du känner är som känsla 100% sant men det är absolut inte samma sak som att personen faktisk inte tycker om dig.
    Anonym (sådär) skrev 2021-05-20 19:11:31 följande:
    Japp. nu när jag förstå vad du menar med "sann" så håller jag med dig om det du säger... även om en känsla är ofefogad och irrationell så finns ju den där och det är bättre att lära sig hantera den än att förtränga den. 
    Är det inte lite det KBT bygger på? Att man utsätter sig för känslan man har problem med lite åt gången och lär sig hantera den tills den inte längre blir ett problem?

• Anonym (Örjan)

Japp. nu när jag förstå vad du menar med "sann" så håller jag med dig om det du säger... även om en känsla är ofefogad och irrationell så finns ju den där och det är bättre att lära sig hantera den än att förtränga den. 

Skönt att vi förstår varandra. I detta har du egentligen hela grunden i Mindfulness, RAIN, NLP, Tantra och många andra metoder för att hantera stress och jobbiga känslor och bli mera närvarande i livet här och nu.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (sådär) skrev 2021-05-20 19:15:11 följande:
    Är det inte lite det KBT bygger på? Att man utsätter sig för känslan man har problem med lite åt gången och lär sig hantera den tills den inte längre blir ett problem?

Anonym (Örjan) skrev 2021-05-20 19:18:47 följande:
    Skönt att vi förstår varandra. I detta har du egentligen hela grunden i Mindfulness, RAIN, NLP, Tantra och många andra metoder för att hantera stress och jobbiga känslor och bli mera närvarande i livet här och nu.
    Vad gulligtObestämd

• Anonym (sådär)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-21 11:12:29 följande:
    Anonym (Örjan) skrev 2021-05-20 19:18:47 följande:
    Vad gulligtObestämd

Ok, kan du förtydliga lite?

Örjan och jag verkar vara överens om att det är bättre att lära sig hantera känslor än att förtränga dem. Är det något du inte håller med om?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (sådär) skrev 2021-05-21 11:51:02 följande:
    Ok, kan du förtydliga lite?

Örjan och jag verkar vara överens om att det är bättre att lära sig hantera känslor än att förtränga dem. Är det något du inte håller med om?
    Jag tror inte jag är överens om något med Örjan. Dig vet jag inte eftersom nicen blandas hej vilt. Men du låter inte i detta som du brukar, och som jag respekterar.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-21 14:12:40 följande:
    Jag tror inte jag är överens om något med Örjan. Dig vet jag inte eftersom nicen blandas hej vilt. Men du låter inte i detta som du brukar, och som jag respekterar.
    Fast spelar det någon roll VEM som säger något? Frågan i sig är ju inte annorlunda för det?

Vad tycker du själv... tycker du det är bättre att lära sig hantera känslor än att förtränga dem eller tycker du inte det?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Naivt) skrev 2021-05-20 17:18:18 följande:
    Ha ha. Vilken tramspelle du är, misstänker att du är samma tramspelle som hade en massa vilda teorier runt trekanter, känslor och hormoner i en tidigare tråd.

Antingen är du pårökt eller så vill du bara provocera med dina dumheter. Var lugn jag tänker inte lägga den minsta energi på dig och dina dumheter.
    Har det stått något om trekanter, så var det inte jag. Lovar och svär. 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (sådär) skrev 2021-05-21 14:25:33 följande:
    Fast spelar det någon roll VEM som säger något? Frågan i sig är ju inte annorlunda för det?

Vad tycker du själv... tycker du det är bättre att lära sig hantera känslor än att förtränga dem eller tycker du inte det?
    Nja, det spelar en jävla roll vem som säger något. Det behöver man bara se på Örjans övriga inlägg i forumet för att se var han tycker och tänker.
    Han är inte den jag förknippar med (sådär):s åsikter.
     Utan att veta...Undrar hur han hanterade den incidenten jag skrev om tidigare?
    Skulle inte förvåna mig med det jag läst av honom om han och den frun bara klev över den gråtande mannen när dom tagit en slurk vatten och fortsatte knulla som om inget hänt...Han får ju faktiskt ta sig i kragen och acceptera att shit happends.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-21 16:31:19 följande:
    Nja, det spelar en jävla roll vem som säger något. Det behöver man bara se på Örjans övriga inlägg i forumet för att se var han tycker och tänker.
    Han är inte den jag förknippar med (sådär):s åsikter.
     Utan att veta...Undrar hur han hanterade den incidenten jag skrev om tidigare?
    Skulle inte förvåna mig med det jag läst av honom om han och den frun bara klev över den gråtande mannen när dom tagit en slurk vatten och fortsatte knulla som om inget hänt...Han får ju faktiskt ta sig i kragen och acceptera att shit happends.
    Förstår vad du menar men det förutsätter ju att just denna Örjan är samma Örjan både du och jag argumenterat mot i andra trådar Flört

Men objektivt sett och i just denna fråga om känslor så kan jag ju faktiskt hålla med honom om att det är bättre att försöka hantera känslor än ätt förtränga dem.
    Och med hantera menar jag givetvis på ett värdigt sätt.

För om man sätter in det i TS problematik så även om känslorna för exfrun är obefogade och irrationella eftersom hon behandlat honom som skit så är finns de ju där och han behöver hitta något sätt att hantera dem. Visst skulle han kunna försöka förtränga dem men jag vet inte om det är så bra att förtränga saker. Jag tycker det bara är ett sätt att skjuta problem framför sig.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (sådär) skrev 2021-05-21 16:40:55 följande:
    Förstår vad du menar men det förutsätter ju att just denna Örjan är samma Örjan både du och jag argumenterat mot i andra trådar Flört

Men objektivt sett och i just denna fråga om känslor så kan jag ju faktiskt hålla med honom om att det är bättre att försöka hantera känslor än ätt förtränga dem.
    Och med hantera menar jag givetvis på ett värdigt sätt.

För om man sätter in det i TS problematik så även om känslorna för exfrun är obefogade och irrationella eftersom hon behandlat honom som skit så är finns de ju där och han behöver hitta något sätt att hantera dem. Visst skulle han kunna försöka förtränga dem men jag vet inte om det är så bra att förtränga saker. Jag tycker det bara är ett sätt att skjuta problem framför sig.
    Tror ändå inte ts blir hjälpt av  Mindfulness, RAIN, NLP, Tantra  och andra kultliknande sällskap som Örjan tog upp skulle hjälpa. Sitta på en bergstopp i Tibet och humma och tro att man är ett med universum är helt enkelt inte min grej.
    Inte heller samlas i några fritänkande sällskap i en kurslokal för att ta på varandra skulle jag se som en grej som skulle hjälpa ts.
Svar på tråden Hon förstörde mig....