Teriz skrev 2023-04-03 07:00:57 följande:
Hoppas allt är bra med er allihopa. Helgen gick i ett så har inte vart så aktiv här inne.
Jag är i min nervösa tidigt gravida bubbla. Kan inte låta bli å känna efter med symptom, vilka ja inte har så många ännu. Mest molvärk och ömma bröst. Det känns oxå som när man går och väntar på bim efter ÄL. Tiden går så fruktansvärt sakta... men snart lite påskledigt och ska försöka njuta i stunden inte vänta på en ny dag hela tiden.
Här är det påsklov i min stad men jag själv jobbar fram till torsdag. Hur mår ni?
Teriz: Ja tiden går så snabbt, jag är inne i en period där det händer mycket så jag är tyvärr inte så aktiv här inne som jag vill vara, men blir jätteglad varje gång jag läser era inlägg

Åååh jag förstår såklart att du känner den här oron pga dina tidigare erfarenheter, men det är ju väldigt orättvist att du ska behöva känna så här. Hoppas att jobbet kan distrahera tankarna lite och att du får hitta på något trevligt i påsk?

Jag är på CD7 med beräknad ägglossning om cirka en vecka, MEN vi ska åka till fjällen och dela rum med några andra så jag är rädd att det inte blir så mycket till försök den här gången 😅
Melsson skrev 2023-04-03 10:38:30 följande:
Jag har också varit lite off här, ber om ursäkt för det. Jag är just nu inne i en liten period där det ändå känns "kört", har denna månad knappt ens försök kring ÄL, orkade faktiskt inte med att ligga den veckan haha, blev ett ligg typ 3 dagar innan ÄL, men jaja..Bara att ta nya tag snart igen <3
Åhh håller så tummarna för dig Teriz, nu är det er tur att lilla fröt får stanna <3 Men förstår att du är orolig såklart!
Välkommen till tråden Voltex - kan verkligen rekommendera att gå privat först för att kolla så allt ser bra ut, har du fått kontakt med någon bra än?
Åh tråkigt med mensen Vickan, men bara att tagga om. Helt rätt att strunta i tester och temp ibland - tror man behöver det ibland, är så skönt med en liten paus ibland. Vi har ju varit i den här karusellen ett tag så då behöver hjärnan vila från det ibland tror jag... Jag hoppas ni får en riktigt grym vecka med skidåkning (?) och massa sol <3
MalinJ hur går det för dig? Har mensen kommit? Såg ju lovande ut i din temp!
Melsson: Ååh jag lider verkligen med dig, och jag vet att det är en klen tröst men du är absolut inte ensam! Kom ihåg att du kan alltid ventilera här med oss när det känns tungt, eller skicka ett direktmeddelande om du skulle föredra det

Men tre dagar innan ÄL räcker gott och väl tänker jag, så jag håller tummarna! När är din BIM? Ja men precis, den här månaden får bli som en liten paus i det avseendet (temp och tester), men vi vill såklart försöka att pricka ÄL ändå om möjligt, trots fjällresan och att vi delar rum med andra (vi får kanske vara lite kreativa och komma på anledningar att åka iväg med bilen eller något, vad vet jag, haha!). Så ja, skidåkning blir det precis som du skrev och så hoppas vi på lite sol 🌞 Hoppas att du får en riktigt mysig påskhelg! 🥰
Mirabilis89 skrev 2023-04-05 07:04:58 följande:
Äggplock i morgon! Typ 4 Stora blåsor syntes på VUL i måndags, inför förra äggplocket i augusti var det lite liknande, och där slutade vi med 8 ägg ut, 6 var mogna och 5 befruktades som sagt, så kanske får vi lite liknande resultat nu, ev. några färre.
Var en ny läkare i måndags som även ska göra äggplocket i morrn, en sån där riktig gammal räv som forskat mycket på infertilitet osv, kändes bra! Han kunde se att slemhinnan var lite för tunn egentligen, 5 mm (man vill ha minst 7 mm för att det ska fästa) men treskiktad som man vill ha det. Fick börja på progynon direkt (extra östrogen), fick ta det inför min sista FET i februari och då reagerade kroppen ganska bra och tjockade på slemhinnan. Jag har alltid haft sparsam mens och bara under tre dagar typ, tänk om det är ev lite låga östrogennivåer som orsakat det och gjort att det inte fungerat för oss tidigare? Isåfall finns det ju något hyfsat ?enkelt? att göra åt det, det vore ju underbart! Lite sent på det nu med progynon inför att förhoppningsvis ET blir på lördag, men om vi får något till frys kommer jag ju vilja ha en stimulerad cykel för att optimera slemhinnan.
Det känns faktiskt bra ändå, tänk tänk om det är vår lösning! Vi har ju ändå fått bra embryon och rätt många i förhållande till antal ägg ut osv.
Mirabilis: Men guuud så spännande, ååh vad jag håller tummarna för att äggplocket ska gå på bästa möjliga sätt imorgon! 😍 Intressant det där med östrogen och slemhinnan, då kanske det är det som har påverkat tidigare och att progynon kan ge positivt resultat! Du förtjänar verkligen medvind nu, så jag hoppas att det ska bli många fina ägg och därefter embryon/blastocyster

Uppdatera oss gärna efter äggplocket och sedan efter insättningen 🥰
Glad påsk fina ni 🌞🐣💐