• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • MalinJ

Teriz Grattis igen och vad kul med tickande hjärta ❤️
    Jag har faktiskt fått höra att hör man ett tickande hjärta så långt in så kan man slappna av, för det är sällan det blir något efter det. 

Så glad för eran skull ❤️

• MalinJ

Jag fick min mens och sen har jag varit helt off här inne på familjeliv. Tror senast var den 2a. 

Vi får se hur aktiv jag blir denna gången men äl väntas i helgen. Men jag jobbar så sjukt mycket och kvällar så orkar liksom inte med något mys nu för tiden, jag är skit tråkig och sambon påpekar det ibland 🙈 men hoppas jag ska orka med lite nu så vi iaf kan få en chans med äl. 

Känner mig nästan lite sltkörd för det har varit mycket jobb som sagt och det blir så påfrestande med alla hundar som skäller konstant. Jag jobbar på hunddagis nämligen. 

• Melsson

Åh har undrat var du tog vägen Malin. Jag fick mens igår och känner mig precis som du lite off, har gett upp tanken att det ska ta sig "normalt" så orkar knappt ens med att ha sex på "rätt" tid osv, men man får försöka skärpa till sig :) Vi får kämpa på¨helt enkelt :D 

@Teriz åhhh stort stort grattis till er <3 Snacka om goals!!! Unna er att vara riktigt glada och njuta av detta nu!

• Teriz

Tack allihopa. Ska verkligen ta till mig av de ni säger? våga slappna av och njuta!! Det sa min bm oxå? fokusera på det bra och de fina beviset imorse på vul. 

• Teriz

Melsson & MalinJ:

jag förstår er verkligen? hur länge orkar man kämpa. Hur mycket vi än vill det så är ju hälsan viktigast och det blir inget bra av att känna ?att man måste? ha sex osv. 

Mitt enda tips är att tillåta er att ta en paus. En månad hit eller dit? det gör er bättre än att känna ett måste. Under kan ske ❤️ och här finns inga krav..  vi kikar in när vi orkar och vill ☺️

• MalinJ

Haha ja jag är kvar även om det är lite segt.
    Jag är så tacksam för mitt nya jobb men herregud så mycket man jobbat nu och jag går alltid jobba 09-17.30 vilket är segt också för man hinner inget före lr efter och man är så trött när man väl kommit hem. 

Men det blir nog bra med allt i slutändan. Haha

Ja ibland blir det lite av ett måste. Men får försöka och inte få det så. Men svårt när man vet när man behöver göra det haha

• Voltex

Ni anar inte hur mycket era svar värmer. :) Vid mens är man besviken och så är humöret redan lågt på grund av hormonerna.

Jag var på läkarbesök idag och de hade inte hittat några fel. Bra rörlighet på spermierna, jag hade precis ägglossat såg läkaren på ultraljudet och slemhinnan såg fin ut.

Läkaren sa att om man vill ha mer än ett barn rekommenderar hon IVF redan efter ett års försök i min ålder (31). Eftersom allt tar lite tid, bli gravid, vara gravid, föda, återhämta sig ...

Så det är något jag har i åtanke. Allt blir ju sämre av att vänta, prognosen för IVF är ju bättre för de under 35 tex.

Är glad att allt såg bra ut samtidigt som jag känner en viss rädsla över att det kanske inte fungerar i framtiden ändå.

Kämpa på alla! Skickar styrkekramar och tänker på er.

• Melsson

@Teriz såååååååå avis på dig <3 Hoppas man själv står där en vacker dag! Gjorde ni något speciellt nu när ni blev gravida och det gick vägen??

@MalinJ Oj jaa vilka jobbiga tider, dagen blir lång :P Men kul att jobba med djur det ger mkt kan jag tänka mig, men ljudnivån kan jag tänka mig blir rätt hög ja....:P

@Voltex Åh vad skönt att allt såg bra ut på besöket, då kan ni ju känna er "lugna" även om det ev skulle bli IVF för er del...Vilken region bor ni i?

• Mirabilis89

Fick hem frysbrevet i dag från kliniken - shit pommes!! Hela 3 blastocyster kunde frysas! Förvånad

Av 6 ägg ut blev det således en 2-dagars ET och 3 blastocyster, det känns ju som ett helt makalöst bra resultat! Nu hoppas vi förstås att de inte ska behövas utan att den jag ruvar på nu stannar kvar till december/januari, men iallafall Skrattande

• Melsson
    Åh vilken underbar nyhet @mirabilis! Fick du sätta in ett embryo nu i samband med äggplock alltså? Så spännande att du liksom är ?gravid? nu!! Känner på mig att det är nu det händer för er <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet