Mathilda88 skrev 2023-06-08 23:08:28 följande:
Ja ibland är det som att utmattningen inte var ett helvete nog i sig själv, det har spillt över på så mkt annat... Ja de ska ju börja mogna 3 månader innan, men mitt äggplock gjordes 4 månader efter att jag slutat med propavan och haft melatoninproduktion igen själv.. Därav så misstänker jag att skadorna skett även på de omogna äggen. Men hittar ingenstans precisering på om skadorna bara sker under mognaden eller även de omogna. Men tänker att äggen fortfarande är levande celler när de är omogna och blir påverkade av vad som pågår i kroppen. Tänker även på att äggkvalitén sjunker med åldern oavsett ex kosttillskott?
Tiden får utvisa helt enkelt... Vissa kan få ut bra ägg senare, en del får aldrig ut något bra.
Den är jättebra! Den finns bara på engelska - men den är på väldigt enkel engelska! Författaren jobbar med att översätta vetenskaplig text till lätt engelska. Var också orolig för det först men den är superenkel. Så kan bara varmt rekommendera!
Mathilda88 skrev 2023-06-08 22:45:32 följande:
Hur är det, måste ni köra en ny behandling eller har ni i frysen? Förlåt har hunnit förtränga

Vad ska ni kallas till? FET, samtal?
Ja förstår det, skönt att du är tillbaka på banan nu efter utmattning, starkt jobbat <3 Hmmm jaa dom kanske behöver ¨ännu lite mer tid osv? Jag tror verkligen att det går att påverka äggkvaliteten till det bättre, man känner sig nästan "lurad" av vården när man börjar grotta ner sig själv och läsa om faktorer runt omkring som påverkar mycket. Ja det där med åldern har man ju emot sig tyvärr, jag är också livrädd över mina ägg - men allt man kan göra för att stärka upp dom tänker jag är bra, dock är ju vissa livsstilsförändringar svårare än andra tycker jag, speciellt stress när man har ett krävande jobb etc...
Åh kanske faktiskt ska ta och beställa den!
Nej vi har inget i frysen etc utan blir första IVF-omgången för oss, i Örebro där jag bor är det krav på att man måste ha försökt minst 2 år innan man blir beviljad IVF, sen har ju vi gjort mkt utredningar osv privat!
En fråga om Q10 till dig och Myran som verkar pålästa om det, jag köpte hem det för en månad sen, dock i ganska låg dos förstår jag? (60 mg), beställde hem 100 mg kapslar igår - men kanske behöver ta flera? Sån djungel....OCH DYRT! Helvete vad jag lägger ner pengar på detta :P