Hej fina gänget! Förlåt att jag varit borta så länge och inte alls hängt med, men jag har försökt läsa ikapp lite nu och det är så fint att se hur ni stöttar och peppar varandra!
Här händer det inte så mycket, är på CD8 och inväntar ägglossning i början av nästa vecka, men har inte så mycket hopp om att plussa själva. Så vi väntar istället på september då jag förhoppningsvis kan få ruva på ett av de två embryon vi har i frysen, bara det inte krockar med helg för man måste göra återföringen exakt sex dagar efter positivt ägglossningstest. Jag tror att flera av er håller med mig om att september känns oerhört långt bort just nu, men vi får försöka härda ut tillsammans 
Teriz: Så fantastiskt att allt såg bra ut på KUB-testet!
När är det du har BF? Så otroligt glad för din skull, som ni har kämpat och längtat!
Skogslyckan86: Så bra att du vågat ryta ifrån till din mamma när hon sagt saker som är ogenomtänkta eller kan såra, men så jobbigt att inte få det stöd du förtjänar, den här tiden som ofrivilligt barnlös är ju så mycket jobbigare än vad många kanske inser 😔 Hur mår du nu?
Myran1234: Åååh men wow Myran, så fantastiskt att det tog sig på första försöket!! 😍 GRATTIS, hoppas att allt ska gå bra och du verkar må bra än så länge va? Sååå glad för din skull! 
Rosen3: Välkommen till vårt fina lilla gäng! 🥰 Så jobbigt att du behövt gå igenom 1,5 år av motgångar och tidiga missfall, men progesteron har man ju förstått ska vara väldigt viktigt så jag hoppas att det ska göra skillnad för dig! Blev det konstaterat med några prover att du hade för lågt progesteron? Man önskar ju ingen att hamna i den här situationen att kämpa för att bli förälder, men det är väldigt kul att du hittat hit till oss 
Mathilda88: Förlåt för sent svar som sagt
Du frågade om min ena kompis som jag berättade om att hon inte fick något till frysen första gången men fick andra sprutor omgång två och då två barn. Hon hade som sagt samma problem med melatonin och manlig faktor men fick ändå barn med egna ägg och spermier, så jag tror så mycket på dig och att ni också ska lyckas! Min andra kompis med melatonin-problematiken hade inte manlig faktor vad jag vet men fick ut bra ägg bland de dåliga eller vad man ska säga. Vad synd att det inte blev något nytt försök innan sommarstängning, men som du säger får vi försöka se det positiva med sommaren att det finns mycket härligt att göra i väntan på att klinikerna tar emot oss igen efter sommaren och så får vi peppa och stötta varandra så gott det går 
Melsson: Jag har tänkt på dig ska du veta! Du behöver aldrig be om ursäkt för att dina meddelanden inte är 100% solsken när du precis har fått mens, du skriver ändå så stöttande och fint alltid så du behöver verkligen inte vara orolig för det!
Och jag känner själv att jag inte är den roligaste människan att prata med när jag själv har fått mens, men nu är mensen över för den här gången och jag försöker att inte gråta varje gång jag umgås med min gravida syster som bara pratar om sin graviditet. Jag förstår om det känns långt att vänta till september men den väntan tar vi tillsammans för jag måste också vänta till september, så jag hoppas och tror att sommaren kommer att gå rätt fort och vara fylld med härliga saker och att vi passar på att göra, äta och dricka sånt som vi inte får sedan. Härligt att du fått utslag på stickan, när blir BIM? 
MalinJ: Vad fint att du tänkte på mig efter vårt misslyckade IVF-försök, tusen tack och jag har tänkt på dig också!
Hur mår du? Jag läste att det blir fertilitetsutredning efter sommaren, förstår om det är blandade känslor men jag ser det bara som positivt att få hjälp av proffsen samtidigt som ni försöker själva. Så ledsen att testerna blev negativa, men din kropp verkar ju vilja bli gravid så jag hoppas att du snart får ett plus som stannar kvar hela vägen, antingen med hjälp från sjukhuset eller att ni för en gångs skull har lite tur i den här långa resan