• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • Sparklinggrey

Jag är i vecka 9 nu och har mått dåligt sen vecka 8. Illamående och har nu kräkts på förmiddagar. Hur har ni andra mått och har det blivit bättre och vid vilken vecka? Jag känner mig också trött. Hur gör man för att orka jobba och allt. Har inte varit på första besök ännu utan det ska jag på vecka 11. Nån som vet vad man får göra då eller vad gjorde ni på ett första besök. Nån annan som varit hos barnmorskan i vecka 11?

• Jez20
    Sparklinggrey skrev 2021-08-14 16:23:27 följande:

Jag är i vecka 9 nu och har mått dåligt sen vecka 8. Illamående och har nu kräkts på förmiddagar. Hur har ni andra mått och har det blivit bättre och vid vilken vecka? Jag känner mig också trött. Hur gör man för att orka jobba och allt. Har inte varit på första besök ännu utan det ska jag på vecka 11. Nån som vet vad man får göra då eller vad gjorde ni på ett första besök. Nån annan som varit hos barnmorskan i vecka 11?

Hej hej! Grattis till graviditeten! :) Jag är I vecka 12 nu. Skall på inskrivning på måndag. Dock var jag på första besöket redan i vecka 6 eller 7. Första besöket var bara att prata lite med barnmorskan, tog blodprov för sköldkörteln och bokade in inskrivning och KUB.

Jag har mått illa sen vecka 5. Mår fortfarande illa men har hört det skall bli bättre efter vecka 12 så jag håller tummarna! Dock är mitt illamående ihållande hela dagarna. Värst på kvällen. Tar Lergigan Comp eller postafen för att hålla det under kontroll!
  • Sparklinggrey

Grattis till graviditeten du med. Jag känner mig lite bättre igen. Orkar med vardagssysslor och arbete nu men såklart lite mindre ork än vanligt. Hoppas jag får göra ultraljud vid första besöket. Ska fråga iallafall, vill ju veta det man kan få svar på. Har stor mage redan nu så vill verkligen veta om det är ett eller två barn. Har inte ens tänkt tanken på att få tvillingar. Känns bara jobbigt nu, men de är bara pga alla gravid hormoner. Det spökar med psyket samt illamåendet. Jag är en person som vill ha kontroll så längtar tills jag får veta mer angående allt.

• Elle N

Hej alla!

Har inte skrivit här innan, men har BF 9/3.

Hade typ sammandragningar ett par gånger nu i veckan, och mindre gravidsymtom sen dess. Blir så orolig att det ska vara ett MA.

Jag har egentligen ingen "bra" anledning till min oro har bara haft väldigt stor oro bitvis under min graviditet och under min förra (som turligen slutade med en liten flicka som fyller 1 år på tisdag! <3)

Jag vet att det är normalt att få en spökvecka, och allt såg bra ut på VUL vid 10+0 (11+3 idag).

Jag vet bara inte hur jag ska kunna tänka positivt. Det är som att jag försöker skydda mig själv genom att vara inställd på det värsta, för att det värsta inte är MF eller MA, utan att vara oförberedd på MF eller MA.

Nu kommer min familj och lillans farmor och firar på tisdag och tanken är att vi ska berätta att vi ska ha barn igen då. Det känns bara så tidigt. Sist berättade vi i typ vecka 15-16.

Om det här går dåligt orkar jag inte behöva berätta det för folk.

Hjälp!

• Jez20

Hej. Har någon av er som är kvar här i tråden varit på KUB än?

• Elin11989
    Jez20 skrev 2021-08-24 14:13:11 följande:

Jag har kub om en vecka
  • Flip12
    Jez20 skrev 2021-08-24 14:13:11 följande:

Jag ska på torsdag? Har du varit? Jag inväntar även svar från NIPT?.
  • Jez20
    Elin11989 skrev 2021-08-24 15:03:36 följande:

Jag har kub om en vecka

Ah ok! Jag har mitt på torsdag! Är jätte nervös ^^ drömmer mardrömmar det är jätte jobbigt. Vill bara få det överstökat!
  • Jez20
    Flip12 skrev 2021-08-24 19:15:15 följande:

Jag ska på torsdag? Har du varit? Jag inväntar även svar från NIPT?.

Okej! Jag skall också på torsdag! Jag trodde man gjorde NIPT bara om KUB visade dåligt? Jag är jätte nervös så tänkte höra om någon annan hade gjort och kunde lugna mig lite haha!
  • Honungsvatten

Jag gjorde KUB idag och fick låg risk för kromosomavvikelse, så kommer inte gå vidare med NIPT. Ett tickande hjärta och en väldigt aktiv bebis fick jag se på UL! Blev mätt till 12+5.

Var också toknervös fram till idag och hade förberett mig på det värsta? Men blev istället obeskrivligt lycklig :) Så nu vågar jag äntligen blicka framåt och ska snart börja köpa de första sakerna till bebisen!

Svar på tråden BF Mars 2022