• Anonym (Vante)

Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?

Det känns som jag är en "bra man", men samtidigt är det väldigt få kvinnor som visar sitt intresse eller som jag börjar dejta, och än mindre blir ihop med. Jag är lite blyg och introvert, undrar om det är en stor avgörande faktor i det hela.

Är det någon mer man som tänker liknande, att det är så svårt att träffa någon? Och som samtidigt tänker att det egentligen inte är något större fel med en som person.

• Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?
  • Anonym (kvinna)

Blyg och introvert ska inte vara något problem.
    Min sambo är lika introvert som jag. Men vi är båda sociala. Det ska man inte tro är samma sak. Vi föredrar bara att vara själva, och behöver många dagar hemma i lugn och ro efter en social sammankomst.

Men det kan ju bli problem om man aldrig träffar folk.

Gissar att många män tror dom är "bra killar" men har något som tjejer oftast tar avstånd från.

• Anonym (Vante)
    Anonym (Trevlig?) skrev 2021-08-09 13:13:24 följande:

Tror du att det finns många som går runt och tror att dom är dåliga människor? 

Alla rasister, sexister och mebisar jag träffat tror att dom är "bra" män, och att dom är schysta killar....

Jag menade att jag har många bra sidor som jag vet/har hört är attraktiva egenskaper för många. Att jag inte är en man som folk tänker "inte konstigt han är singel som är på det viset". Utan det har snarare varit tvärtom att flera undrat varför jag är singel.
  • Anonym (Vante)
    Anonym (kvinna) skrev 2021-08-09 15:10:18 följande:

Blyg och introvert ska inte vara något problem.
    Min sambo är lika introvert som jag. Men vi är båda sociala. Det ska man inte tro är samma sak. Vi föredrar bara att vara själva, och behöver många dagar hemma i lugn och ro efter en social sammankomst.

Men det kan ju bli problem om man aldrig träffar folk.

Gissar att många män tror dom är "bra killar" men har något som tjejer oftast tar avstånd från.

Introvert kan ju som sagt göra att man är ute för lite bland folk. Jag är ju faktiskt väldigt introvert, men också hyfsat social när jag väl är ute. Jag är kanske ute för lite bland folk och träffar för få tjejer...

Men blyg är kanske negativt för killar?

Visst så kan det vara. Jag menade med bra att jag har många egenskaper som ses  som ett pluspoäng, och att jag tänkt att felet är nog inte där i alla fall.men jag har också sämre egenskaper. Jag tillhör nog inte bottennappen bland män rent personlighetsmässigt. 
  • Anonym (1)

Hur gammal är du? Har du haft något förhållande?

• Anonym (Vante)
    Anonym (1) skrev 2021-08-09 15:28:30 följande:

Hur gammal är du? Har du haft något förhållande?

Är 40, och ja jag har haft förhållande men det var många år sedan nu.
  • Anonym (Vante)
    Anonym (Elin) skrev 2021-08-09 13:23:12 följande:

Hur socialt är ditt liv? Generellt sett är det nafurligtvis svårare att träffa en person desto färre personer man träffar. Det är ju inte så att bara för att man är en bra person kommer kärleken komma och knacka på.

Är nog inte så social som man borde vara. Det kan vara det som är en del i det hela, jag träffar för få kvinnor.
  • Anonym (Vante)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-09 13:07:04 följande:
    Som jag fattat det så är det svårt för de flesta män på dejtsidor. Få tjejer som skriver först, de får redan så mycket mejl.
    Och många tycker att det är mannen som ska ta första steget.
    Många håller inte med om det. Tjejer tar kontakt om dom är intresserade.
    Jag tror inte det är så enkelt. Jag tror många tjejer är för blyga, eller "fega".
    Traditionella dejtingsidor har aldrig fungerat för mig. Men visst det kanske går om man är mer aktiv och försöker få hjälp med sin profilsida så den blir verkligen intressant. Vet inte själv hur man gör det.Men det är också det att jag tycker det känns konstigt att liksom "sälja sig själv" på bästa möjliga vis.
  • Pinnen2

Blyg introvert och socialt miffo för att citera någon annans omdöme om mig. Då blir det svårt att hitta någon.

• Anonym (kaffedraken2)
    Pinnen2 skrev 2021-08-09 18:34:50 följande:

Blyg introvert och socialt miffo för att citera någon annans omdöme om mig. Då blir det svårt att hitta någon.

Jag har kallats för allt möjligt här. Pedofil bl.a. (jag var kär i en tjej på 24)
    Många tycker att jag helt ska hålla mig borta från kvinnor.
  • Anonym (Kattis)

Alla män säger att dom är bra.Det gäller att ha tur och våga hitta en partner.Det gäller alla blyga singlar.Ingen kommer att knacka på dörren bara plötsligt.

Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?