• Anonym (Vante)

Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?

Det känns som jag är en "bra man", men samtidigt är det väldigt få kvinnor som visar sitt intresse eller som jag börjar dejta, och än mindre blir ihop med. Jag är lite blyg och introvert, undrar om det är en stor avgörande faktor i det hela.

Är det någon mer man som tänker liknande, att det är så svårt att träffa någon? Och som samtidigt tänker att det egentligen inte är något större fel med en som person.

• Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?
  • Anonym (Dörren)
    Anonym (Kattis) skrev 2021-08-09 18:42:23 följande:

Alla män säger att dom är bra.Det gäller att ha tur och våga hitta en partner.Det gäller alla blyga singlar.Ingen kommer att knacka på dörren bara plötsligt.

Planerar du vad du ska göra härnäst du väntar inte på att killar ska knacka på dörren 
  • Anonym (Vante)
    Anonym (Kattis) skrev 2021-08-09 18:42:23 följande:

Alla män säger att dom är bra.Det gäller att ha tur och våga hitta en partner.Det gäller alla blyga singlar.Ingen kommer att knacka på dörren bara plötsligt.

Bara här i tråden är det en som sagt att han inte är "bra".

Och vad man menar med bra är kanske lite olika. Jag menade att jag tror inte jag är bottenskrapet som man kanske kan tro ifall någon inte träffat någon på många många år. Fått frågan flera gånger varför jag är singel, om jag är homosexuell.

Jo det gäller att ha tur, och att vara ute mer bland folk förstår jag. Att visa att man finns.
  • Anonym (Ska)
    Anonym (Vante) skrev 2021-08-09 12:57:43 följande:

Det känns som jag är en "bra man", men samtidigt är det väldigt få kvinnor som visar sitt intresse eller som jag börjar dejta, och än mindre blir ihop med. Jag är lite blyg och introvert, undrar om det är en stor avgörande faktor i det hela.

Är det någon mer man som tänker liknande, att det är så svårt att träffa någon? Och som samtidigt tänker att det egentligen inte är något större fel med en som person.

Inget fel? Frågan är vad som är rätt. Varför skulle någon kvinna vara intresserad av en menlös man?
  • Pinnen2
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-09 18:36:45 följande:

Jag har kallats för allt möjligt här. Pedofil bl.a. (jag var kär i en tjej på 24)

Många tycker att jag helt ska hålla mig borta från kvinnor.

Pedofil var ju direkt löjligt. Men jag sticker inte under stol med att jag onekligen har sociala svårigheter.
  • Anonym (Vante)
    Anonym (Ska) skrev 2021-08-09 18:54:53 följande:
    Inget fel? Frågan är vad som är rätt. Varför skulle någon kvinna vara intresserad av en menlös man?
    "Inget större fel" skrev jag, inte att det inte fanns något fel.
  • Anonym (Vante)
    Anonym (Ska) skrev 2021-08-09 18:54:53 följande:
    Om man som jag har svårt att träffa någon kvinna och varit singel i många många år så kan man undra om det är nåt större fel på mig. Och det kanske det är, det kanske är det att jag är för försiktig? För introvert?
  • Anonym (Hon)

Hej!
    Att någon är introvert kan jag tycka är intressant, är inte översocial själv men inte heller typisk introvert.

Men jag är intresserad av en man som är introvert, han är väldigt svår att få kontakt med, vilket gör att jag själv blir osäker och drar mig undan, jag vill ju inte göra han obekväm. Jag har till och med funderat på om han är Asexuell.
    Dock arbetar han i ett kvinnodominerat yrke, så kvinnor finns det men ändå är han singel, snygg, vältränad men väldigt djup, tänkande och umgås inte med andra människor utanför jobbet. Andra tycker han är ett original, en "kuf". 
    Jag som så gärna hade velat lära känna han....

Att vara introvert, eller försiktig som jag själv skulle benämna mig minskar oddsen för kontakter. 
    Jag skulle råda dig att dras till liknande personligheter. Även om jag inte lyckats ännu...
    Någon på arbetet?
    Skriva i din profil att du är introvert?

• Anonym (Ska)
    Anonym (Vante) skrev 2021-08-09 19:25:33 följande:

Om man som jag har svårt att träffa någon kvinna och varit singel i många många år så kan man undra om det är nåt större fel på mig. Och det kanske det är, det kanske är det att jag är för försiktig? För introvert?

Som kungen en gång sa. Det kommer inga stekta sparvar flygande. Bag satte in stötar på säkert 50 kvinnor när jag var i tonåren innan jag fick napp första gången. Hur många kvinnor har du närmat dig på det sättet?

Försöker man inte, vinner man inget.
  • Steven01

Såhär ska du göra ts. Strunta i det där med kvinnor ett tag och satsa på att utveckla dig själv först.

-Finansiellt, skaffa ett jobb som du trivs med bra lön och lär dig hur man investerar.
    -Fysiskt, bygg en stark och frisk fysik.
    -Mentalt, utmana dig själv och dina invanda mönster. Lär dig nya saker som språk eller ett instrument. Skaffa en hobby.

Gör du det blir du en gladare och lyckligare person och som en biprodukt kommer kvinnorna jaga dig istället.

• Anonym (!)
    Anonym (Vante) skrev 2021-08-09 18:51:17 följande:
    Bara här i tråden är det en som sagt att han inte är "bra".

Och vad man menar med bra är kanske lite olika. Jag menade att jag tror inte jag är bottenskrapet som man kanske kan tro ifall någon inte träffat någon på många många år. Fått frågan flera gånger varför jag är singel, om jag är homosexuell.

Jo det gäller att ha tur, och att vara ute mer bland folk förstår jag. Att visa att man finns.
    Du kanske utstrålar någon slags feminin energi som gör att kvinnorna backar. Jag känner själv till 3 män som jag hade gissat var bögar om jag inte visste att så inte var fallet. Alla tre är väldigt trevliga och lätta att tycka om. Men på ett sexuellt plan är dom fullständigt ointressanta för både mig och många andra kvinnor. 
Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?