• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Meemelie

Hoppar in här och lägger till mig i listan. Inte helt säker på när BF är då olika appar säger olika, men jag väljer att lita på Natural Cycles och skriver in 19/5, även om andra appar säger 15/5..

BF-lista

30/4 Um Hamza

1/5 Tingeltangel

2/5 RBC, 28 år, första barnet

2/5 Ik96, 25 år, andra barnet

2/5 Emma, 31 år, tredje barnet

5/5 X, 27 år - Första barnet

7/5 Sheltie, 25 år, första barnet

7/5 Äntligen

7/5 lindersara, 35 år, tredje barnet

7/5 Secretflower

7/5 Mela88, fjärde barnet

8/5 Sararebecca

8/5 FruA88

9/5 Sofia0509

11/5 Hanna 28 år, första barnet

11/5 Kiwikiwi, första barnet

14/5 Nojjig, tredje barnet

15/5 SaaraK, 2a barnet

16/5 Ljusrosa 39år, fjärde barnet

17/5 Rårakan 36 år, tredje barnet

17/5 nathaliextnf 36 år, sjunde barnet

19/5 Lindamarie 34 år, andra barnet

19/5 Meemelie 32 år, andra barnet

• Mela88

Hur kommer man åt Facebook-gruppen? Antar den är helt privat så ingen annan kan se den förutom vi?

• Vikven

Jag fick en blödning igår rätt så stor , åkte direkt inn till gynakuten och dom konstaterade att jag hade kärlbristningar i livmoder ? Har någon av er varit med om det? Jag hade mf i november med stora kärlbristnigar ???? som tur är kolla dom med vul och såg ett hjärta pumpa på:)

• Lindamarie
    Ljusrosa skrev 2021-09-09 18:25:46 följande:

Håller med dig, tycker oxå det känns tidigt. Är i v. 4+2.

Men som många skriver, är det nog bra att ringa ganska snabbt efter man plussat. Jag vill vänta lite bara för att få smälta och mysa med tankarna själv + mannen såklart!

Men tänker som du, ska ringa på måndag. <3

Grattis till dig! :)

Tack och låter mysigt att bara ni smälter det själva ett tag. :)

Grattis till dig med :)
  • Lindamarie
    SunshineWonders skrev 2021-09-09 23:07:06 följande:

Jag gick precis in vecka 5 idag (!!!). Är det någon som har börjat få graviditetsymptom? När kom det?

Vecka 5(4+0) här idag också. Mår illa varje dag till och från hela dagarna, halsbränna och ömma bröst.

Ömma bröst kom denna vecka och det andra redan förra veckan. :)
  • Sheltie
    Vikven skrev 2021-09-09 23:42:00 följande:

Jag fick en blödning igår rätt så stor , åkte direkt inn till gynakuten och dom konstaterade att jag hade kärlbristningar i livmoder ? Har någon av er varit med om det? Jag hade mf i november med stora kärlbristnigar ???? som tur är kolla dom med vul och såg ett hjärta pumpa på:)

Måste ha varit jätteläskigt med blödningen, men skönt att ni fick se hjärtat picka på :) 
  • Sheltie
    SunshineWonders skrev 2021-09-09 23:07:06 följande:

Jag gick precis in vecka 5 idag (!!!). Är det någon som har börjat få graviditetsymptom? När kom det?

Jag är i vecka 6(5+5) och har under denna veckan börjat få illamående på morgonen när magen är tom samt ett motvilja att vissa typer av mat. Sedan typ vecka 4-5 har jag symtom av trög mage, trötthet och spända bröst. Kan till och från känna av små dragningar/värk i livmodern. 
  • Sandtrollet

Hoppar in här, precis plussat och vågar knappt tro det

Om allt går som det ska är det BF 21/5

★ Alexzander 04, Lily 21 ★
  • Crazzy
    Lindamarie skrev 2021-09-09 16:36:58 följande:

Hej.

En fråga hur långt efter ni plussat ringde ni BM?

Känns tidigt att ringa BM redan då jag bara är i vecka 4(3+6)?

Och när jag väntade sonen ringde jag i vecka 6 men fick ändå inte komma förrän i  vecka 10 pga dom inte tar emot tidigare sa hon då.

Denna gång skulle vi vilja göra KUB vilket vi inte ville med sonen så skulle kännas skönt med lite tidigare kontakt så det inte blir så stressigt med att boka in KUB osv.(ska väl göras innan vecka 13?)

Min BM har bara blivit glad när jag har ringt tidigt. Det är en populär och liten MVC, så det är lika bra att höra av sig så chansen ökar för att man får gå hos den man vill!

Lägger in lite smygreklam för facebookgruppen också - pma mig om man vill gå med (den är dold och privat). Man är självklart välkommen i ett senare skede om det känns bättre <3
Svar på tråden BF maj 2022