• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Anonym (Försökmednr2)

Hej!

Jag plussade i förrgår och det har nu börjat sjunka in att vi får tillökning! Vi har en son på snart 1 år. Lägger in mig i bf listan.

Läste något om en facebookgrupp, hur hittar jag den? :)

BF-lista

30/4 Um Hamza

1/5 Tingeltangel

2/5 RBC, 28 år, första barnet

2/5 Ik96, 25 år, andra barnet

2/5 Emma, 31 år, tredje barnet

5/5 X, 27 år - Första barnet

7/5 Sheltie, 25 år, första barnet

7/5 Äntligen

7/5 lindersara, 35 år, tredje barnet

7/5 Secretflower

7/5 Mela88, fjärde barnet

8/5 Sararebecca

8/5 FruA88

9/5 Sofia0509

11/5 Hanna 28 år, första barnet

11/5 Kiwikiwi, första barnet

14/5 Nojjig, tredje barnet

15/5 SaaraK, 2a barnet

16/5 Ljusrosa 39år, fjärde barnet

17/5 Rårakan 36 år, tredje barnet

17/5 nathaliextnf 36 år, sjunde barnet

19/5 Lindamarie 34 år, andra barnet

19/5 Meemelie 32 år, andra barnet

22/5 Försökmednr2 30 år, andra barnet

• Sandtrollet

BF-lista

30/4 Um Hamza

1/5 Tingeltangel

7/5 Äntligen

7/5 Secretflower

8/5 Sararebecca

8/5 FruA88

9/5 Sofia0509

15/5 SaaraK, 2a barnet

21/5 Sandtrollet 37år, tredje barnet

★ Alexzander 04, Lily 21 ★
  • Sheltie
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-09-11 09:40:08 följande:

Hur tänker ni med vaccination? Jag har tagit dos 1 innan jag blev gravid och igår skulle jag tagit dos 2. Men väl på plats (trots att jag ringt dom tidigare och frågat om det va okej, vilket de sa att det va) så får jag till svar att de inte vaccinerar gravida innan v 13. Ska prata med min bm på måndag och se vad hon har för info.

Blir så förvirrad när alla man pratar med säger olika.

Jag har tagit båda doserna i våras, där jag fick första dosen i början på mars och skulle egentligen fått andra dosen i början på maj (10 veckor senare enligt rekommendationen) men det blev vaccinationsstop på just det vaccinet under en period när de utredde eventuella biverkningar av vaccinet, så jag fick vänta ända tills början av juni, med andra ord nästan 13 veckor mellan doserna. 
  • Sofia9640
    Kiwikiwi skrev 2021-09-11 09:58:20 följande:

Usch vad sorgligt att du fick ett så sent MA <3 hade fostret dött långt innan v. 19 och upptäcktes på RUL eller när fick du beskedet? (Om du orkar berätta). De är nog den största oron jag har just nu.

Förstår att du är orolig nu men håller tummarna att allt kommer gå bra denna gång, vad skönt att du kunde bli gravid så snabbt inpå MA, även om de förstås fortfarande är en sorg så har du något att känna tacksamhet över igen.

Jag kan berätta vad som hände men sätter nog en TW då jag inte vill oroa någon i onödan.

Jag fick beskedet några dagar innan RUL (tack och lov). Det började med att jag känt värkar i 4-5 dagar lite då och då som var tillräckligt hanterbara för att inte ringa in och kolla. En morgon så vaknade jag med brunt blod i trosan som inte slutade. Fick då komma in till gynakuten och dom såg på en gång att barnet inte levde längre. Barnet hade slutat växt i vecka 13. Så efter detta blev det en abort/förlossning.

Jag bearbetar fortfarande detta men är såklart så otroligt tacksam att jag är gravid igen.
  • Hippiemamman

Hoppar in här jag också! Plussade igår, tredje barnet med BF 22 maj 2022 så är i v 3+6 idag. Vågar inte helt tro att det är sant än, gick på första försöket verkar det som precis som med vårt andra barn. Första barnet tog två försök men då hade jag inte lika bra koll på min ägglossning som nu ??

• Hippiemamman

BF-lista

30/4 Um Hamza

1/5 Tingeltangel

7/5 Äntligen

7/5 Secretflower

8/5 Sararebecca

8/5 FruA88

9/5 Sofia0509

15/5 SaaraK, 2a barnet

21/5 Sandtrollet 37år, tredje barnet

22/5 Hippiemamman 34 år, tredje barnet

• Anonym (D)

Jag har plussat och följt tråden i några dagar. Jag är orolig för missfall och därför vågar jag inte skriva så mycket här. Jag kommer nog känna mig säkrare efter RUL.

Tack för alla som skriver här.

• Anonym (Bebis2)

Hej!

En "nyplussad" här :)

Såg att någon skrev om inkrivningssamtal på BVC. Jag bor också i Stockholm och bokade en tid via nätet. Tror inte det handlar om plats utan när det finns tider på vald BVC. Jag valde bort första lediga tid för jag tyckte det var för tidigt.

Har någon kolla på klinik som gör tidiga ultraljud

i Stockholm? Hittade en nära mig, men väntetiden var lång tyvärr.

• Hippiemamman
    Anonym (D) skrev 2021-09-11 19:19:16 följande:

Jag har plussat och följt tråden i några dagar. Jag är orolig för missfall och därför vågar jag inte skriva så mycket här. Jag kommer nog känna mig säkrare efter RUL.

Tack för alla som skriver här.

Förstår hur du känner. Jag var så orolig med mitt första barn. Men det jag insett senare är att det helt hindrade mig från att njuta av graviditeten. Som för övrigt gick bra <3 Försök att undvika skräckhistorier, allt som oftast går graviditeter bra - missfallsiffror är höga för att många får missfall innan de ens plussat. Efter v 8 är det enligt statistik typ helt lugnt så då tycker jag du kan andas ut och försöka fokusera på det fina <3
  • Kiwikiwi
    Anonym (Bebis2) skrev 2021-09-11 19:54:08 följande:

Hej!

En "nyplussad" här :)

Såg att någon skrev om inkrivningssamtal på BVC. Jag bor också i Stockholm och bokade en tid via nätet. Tror inte det handlar om plats utan när det finns tider på vald BVC. Jag valde bort första lediga tid för jag tyckte det var för tidigt.

Har någon kolla på klinik som gör tidiga ultraljud

i Stockholm? Hittade en nära mig, men väntetiden var lång tyvärr.

Crocus Ultraljudsklinik har jag fått tidigt UL på och har hört att Svea mottagning i Södertälje har mycket tider :) grattis!
Svar på tråden BF maj 2022