• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Hejsan91hejsan
    Kiwikiwi skrev 2021-09-24 11:26:38 följande:

Hade du varit på VUL/UL innan och sett att hjärtat tickade? <3

Nää de hade jag inte utan upptäcktes på nipt i v.12. Men har iaf blivit lovad tidigt ul denna gång :)!
  • Anonym (Äntligen)
    Mamma91a skrev 2021-09-19 08:32:26 följande:

Jag har nyligen plussat. Fick gravid 2-3 v på digitalt. Har inte passerat bim. Har förmodligen bf i början på juni men det kommer bli snitt och blir då i maj. Jag är gärna med i fb gruppen om.den är helt privat. Jag har svårt att glädjas pga många mf

Blev det mf igen i augusti? =/
  • Anonym (Äntligen)

Någon som vet nått bra slemlösande och som funkar mot rethosta också och som man får ta som gravid?

Börjar bli riktigt jobbigt att inte sova pga hostan nu :/ det jag hade hemma bör inte användas under graviditetens tre första månader/eller inte alls. Bisolvon och bromwell comp är det jag kollat upp.

• grace84

Hej allihopa!
    Jag hoppar in här i gänget för jag plussade för nio dagar sen och är nu om det är beräknat rätt i vecka 4+5 med bf den 30 maj :D

Jag har bokat tid för tidigt ultraljud den 21 oktober och det känns ju som att det är hur lång tid kvar som helst! Hur ska man kunna vänta så länge haha!

Jag har en sexåring och en tvååring och har alltid drömt om ett tredje barn, att få ha ett litet gäng liksom Glad Nu hoppas jag att detta går vägen!

Jag är gärna med i facebookgruppen som har startats! Hur kommer jag med där?

• Anonym (Bebis2)
    grace84 skrev 2021-09-25 22:26:35 följande:

Hej allihopa!

Jag hoppar in här i gänget för jag plussade för nio dagar sen och är nu om det är beräknat rätt i vecka 4+5 med bf den 30 maj :D

Jag har bokat tid för tidigt ultraljud den 21 oktober och det känns ju som att det är hur lång tid kvar som helst! Hur ska man kunna vänta så länge haha!

Jag har en sexåring och en tvååring och har alltid drömt om ett tredje barn, att få ha ett litet gäng liksom  Nu hoppas jag att detta går vägen!

Jag är gärna med i facebookgruppen som har startats! Hur kommer jag med där?

Kul, grattis! :)

Ja visst är väntan seg! Jag räknar mig knappt som gravid innan jag varit på ultraljudet :/

Skicka meddelande till Crazzy om du vill vara med i Facebookgruppen.
  • KSRG8887

BF-lista

30/4 Um Hamza

1/5 Tingeltangel

2/5 RBC, 28 år, första barnet

2/5 Ik96, 25 år, andra barnet

2/5 Emma, 31 år, tredje barnet

5/5 X, 27 år - Första barnet

7/5 Sheltie, 25 år, första barnet

7/5 Äntligen

7/5 lindersara, 35 år, tredje barnet

7/5 Secretflower, 35 år, fjärde barnet

7/5 Mela88, fjärde barnet

8/5 Sararebecca

8/5 FruA88

9/5 Sofia0509

11/5 Hanna 28 år, första barnet

11/5 Kiwikiwi, första barnet

14/5 Nojjig, tredje barnet

15/5 SaaraK, 2a barnet

15/5 LillGumsan 37år, andra barnet

16/5 Ljusrosa 39år, fjärde barnet

17/5 Rårakan 36 år, tredje barnet

17/5 nathaliextnf 36 år, sjunde barnet

18/5 Bullen22 31 år, tredje barnet

19/5 Lindamarie 34 år, andra barnet

19/5 Meemelie 32 år, andra barnet

20/5 Helni 31 år, tredje barnet

21/5 Sandtrollet 37år, tredje barnet

21/5 QueenS 31 år andra barnet

22/5 Försökmednr2 30 år, andra barnet

22/5 Hippiemamman 34 år, tredje barnet

22/5 Sapa 32 år, första barnet

23/5 Chilins 30 år, första barnet

23/5 hejsan91hejsan, 30 år, första barnet

25/5 Dalarna91 30 år, första barnet

26/5 Juli1990, 31 år, första barnet

26/5 Almander, 24år, första barnet

26/5 S.Isabelles, 31 år, första barnet

28/5 ksrg8887, 33 år, andra barnet

30/5 Längtar efter dig, 33 år, fjärde barnet.

• Juli1990
    Kiwikiwi skrev 2021-09-22 16:15:36 följande:

Grattis! :) håller med om att de känns som en bluff, vi valde att berätta för ett par familjemedlemmar nu i helgen och ett tag hade jag lite panik av att de verkligen kändes som att vi ljög och hittade på på graviditeten haha.

Jag hoppas också att känslan blir annorlunda efter v. 12 och jag hoppas verkligen så mycket för allas skull att vi alla ska få uppleva en fullbordad graviditet <3

Jag tänkte fråga dig @Kiwikiwi, hur berättade du för din familj? :) gjorde du någon överraskning?
  • Kiwikiwi
    Juli1990 skrev 2021-09-26 16:35:27 följande:

Jag tänkte fråga dig @Kiwikiwi, hur berättade du för din familj? :) gjorde du någon överraskning?

Ja jag är som person ganska "pysslig" av mig och gillar att ge presenter så jag ville även att graviditetavslöjandet skulle bli lite speciellt, även om de kanske kändes lite jobbigt i och med att de var så tidigt. Jag hade köpt varsin barnbok som jag läst mycket som liten som jag band ett snöre runt med ett kort som innehöll ett kortare rim och som avslutades med något liknande "nu håller vi tummar och tår att en bebis kommer till oss i vår" :), slog in boken i silkespapper sen. De blev väldigt bra bemött, precis som jag anade innan och som sagt alla är ju medvetna om att de är tidigt ännu. Berättade bara för 4 familjemedlemmar :)

Har du planer på att också göra något "annorlunda"?
  • Juli1990
    Kiwikiwi skrev 2021-09-26 16:54:38 följande:

Ja jag är som person ganska "pysslig" av mig och gillar att ge presenter så jag ville även att graviditetavslöjandet skulle bli lite speciellt, även om de kanske kändes lite jobbigt i och med att de var så tidigt. Jag hade köpt varsin barnbok som jag läst mycket som liten som jag band ett snöre runt med ett kort som innehöll ett kortare rim och som avslutades med något liknande "nu håller vi tummar och tår att en bebis kommer till oss i vår" :), slog in boken i silkespapper sen. De blev väldigt bra bemött, precis som jag anade innan och som sagt alla är ju medvetna om att de är tidigt ännu. Berättade bara för 4 familjemedlemmar :)

Har du planer på att också göra något "annorlunda"?

Åh vilken fin idé och upplevelse :). Förstår att det blev uppskattat!

Ja, jag har bokat in familjen med syskon och sambos hit den 20/11 (någon dag efter KUB-ultraljudet på middag och aktivitet. Är då i vecka 13 (12+2 om jag räknat rätt och allt går som det ska)

Ska försöka klura ut vad jag ska hitta på.. vi blir ju några stycken så får se vad jag landar vi :) om ultraljudet går dåligt kommer jag självklart avboka och skylla på sjukdom eller liknande! Tar gärna emot tips :).
  • Rewner

Vår resa fick tyvärr ett tidigt slut så här kommer det inte bli barn i maj. I fredags började jag blöda och fick "mensvärk". På något konstigt sätt så känns missfallet lika overkligt som graviditeten i sig.

Hoppas det kommer gå bra för alla er andra!

Svar på tråden BF maj 2022