• Anonym (Martin)

Stalkade mitt ex

Hej, 

För 5 år sedan stalkade jag mitt ex en tid efter vårt uppbrott i form av telefonsamtal, sms och meddelande på sociala medier. Jag brottas mer eller mindre varje dag av dåligt samvete. Är även livrädd för stalknigen lett till att mitt ex inte vågar eller kan knyta ann till någon ny.  

Jag har inte träffat någon ny eller träffat någon under åren som gått. Tänker inte ha någon ny partner. 

• Svar på tråden Stalkade mitt ex
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-01 20:01:14 följande:
    Det som hände efter uppbrottet har hänt och finns inget jag kan göra för att göra det ogjort. 

Jag kan förhoppningvis släppa mitt ex en dag. Jag kan inte ha en ny relation. då den nya relationen inte är en kärleksrelation, utan en relation jag endast är i för  hon jag älskar inte vill ha mig. Och i den nya relationen kan jag inte ha sex då jag vill inte ha sex med någon jag inte älskar. 
    Pratar inte om ditt uppbrott. Det är fem år sedan och totalt oväsentligt att ens ta upp. Jag pratar om ditt liv, som du totalt slänger bort för att du har bestämt dig för att att du ska plåga dig själv. Och då blir det så. Livet blir skit.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Inte bra) skrev 2023-08-01 20:09:01 följande:
    Pratar inte om ditt uppbrott. Det är fem år sedan och totalt oväsentligt att ens ta upp. Jag pratar om ditt liv, som du totalt slänger bort för att du har bestämt dig för att att du ska plåga dig själv. Och då blir det så. Livet blir skit.
    Att mitt liv blev är en direkt följd av att föll ihop psykiskt 2017. Det finns inget jag göra för att ändra på det då jag inte kan ändra på det förflutna.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-01 21:02:41 följande:
    Att mitt liv blev är en direkt följd av att föll ihop psykiskt 2017. Det finns inget jag göra för att ändra på det då jag inte kan ändra på det förflutna.
    Att mitt liv blev skit är en direkt följd av att jag höll ihop psykiskt...* 

Allt är mitt eget fel. 
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-01 21:02:41 följande:
    Du kan ändra nutiden. Sluta se tillbaka.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Inte bra) skrev 2023-08-01 21:25:54 följande:
    Du kan ändra nutiden. Sluta se tillbaka.
    Det kanske jag kan. Men vet inte vad jag vill ha i nuet. Har inga drömmar kvar. 
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-02 20:58:29 följande:
    Det kanske jag kan. Men vet inte vad jag vill ha i nuet. Har inga drömmar kvar. 
    Den enda dröm jag har är att mitt ex fått en fin kille.

Vill inte ha tillbaka henne då det gått sex år sedan vi delade på oss. Tycker att varit egocentriskt att hoppas att hon skulle komma tillbaka. Hade även varit tråkigt om hon inte på sex år hittat någon ny. Det är en bra tjej. Hon förtjänar det bästa. 
  • Anonym (Martin)

Jag lovade en vän i helgen att släppa mitt ex och att gå vidare.  På många sätt känns det läbbigt då som går i mörker utan någon riktning i form av drömmar eller mål. Det känns dock dags att släppa och se vart livet för mig. 

• Anonym (g)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-06 21:01:04 följande:

Jag lovade en vän i helgen att släppa mitt ex och att gå vidare.  På många sätt känns det läbbigt då som går i mörker utan någon riktning i form av drömmar eller mål. Det känns dock dags att släppa och se vart livet för mig. 

Plötsligt händer det

• Anonym (Martin)
    Anonym (g) skrev 2023-08-06 21:22:16 följande:

Plötsligt händer det

Behöver gå vidare för att ha min vän kvar som vän. Vidare tror jag att det dags att släppa mitt ex ur tanken för att låta henne leva sitt eget liv. Hon hade velat att jag tänkte på henne så mycket som jag gjort. 

Jag behöver lista ut vad jag vill göra med mitt liv. Ny partner vill jag dock inte ha. Jag är snart 40 år. Jag är för gammal för att ha sex och inleda en ny relation. Måste hitta en annan mening med mitt liv. 
  • Anonym (Mman)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-07 10:07:38 följande:
    Behöver gå vidare för att ha min vän kvar som vän. Vidare tror jag att det dags att släppa mitt ex ur tanken för att låta henne leva sitt eget liv. Hon hade velat att jag tänkte på henne så mycket som jag gjort. 

Jag behöver lista ut vad jag vill göra med mitt liv. Ny partner vill jag dock inte ha. Jag är snart 40 år. Jag är för gammal för att ha sex och inleda en ny relation. Måste hitta en annan mening med mitt liv. 
    Varför skulle du vara för gammal för att ha sex? 
Svar på tråden Stalkade mitt ex