• Anonym (Martin)

Stalkade mitt ex

Hej, 

För 5 år sedan stalkade jag mitt ex en tid efter vårt uppbrott i form av telefonsamtal, sms och meddelande på sociala medier. Jag brottas mer eller mindre varje dag av dåligt samvete. Är även livrädd för stalknigen lett till att mitt ex inte vågar eller kan knyta ann till någon ny.  

Jag har inte träffat någon ny eller träffat någon under åren som gått. Tänker inte ha någon ny partner. 

• Svar på tråden Stalkade mitt ex
  • Anonym (kär)
    Anonym (Martin) skrev 2021-08-28 11:42:37 följande:
    Inatt var första natten på flera år som jag sov utan att älta det som hänt och utan oro för hon inte ska våga träffa någon ny.  Förhoppningsvis kommer inte tankarna eller oron tillbaka så att jag får frid i mig.  
    Gud så bra. Hoppas jag med Solig
  • Anonym (E)
    Anonym (Martin) skrev 2021-08-28 11:42:37 följande:

Inatt var första natten på flera år som jag sov utan att älta det som hänt och utan oro för hon inte ska våga träffa någon ny.  Förhoppningsvis kommer inte tankarna eller oron tillbaka så att jag får frid i mig.  

Hur kommer det sig då du fått liknande svar varje gång som du postat en tråd?
  • Anonym (Martin)
    Anonym (E) skrev 2021-08-28 12:57:03 följande:
    Hur kommer det sig då du fått liknande svar varje gång som du postat en tråd?
    Aldrig postat tidigare.
  • Anonym (E)
    Anonym (Martin) skrev 2021-08-28 15:37:14 följande:
    Aldrig postat tidigare.
    Mycket troligt.
  • elin1989

Jag tycker du ska fråga dig själv varför du tror att du är så extremt betydelsefull att hon fortfarande skulle må dåligt för en ändå väldigt liten grej du gjorde för fem år sedan. Du stalkade ju henne inte, du skickade lite för många meddelanden under typ två månader. Okej, det kanske inte var så bra men varför skulle hon bry sig om det nu? Du är inte så viktig. Ingen är så viktig.

• Anonym (Martin)
    elin1989 skrev 2021-08-28 17:26:39 följande:

Jag tycker du ska fråga dig själv varför du tror att du är så extremt betydelsefull att hon fortfarande skulle må dåligt för en ändå väldigt liten grej du gjorde för fem år sedan. Du stalkade ju henne inte, du skickade lite för många meddelanden under typ två månader. Okej, det kanske inte var så bra men varför skulle hon bry sig om det nu? Du är inte så viktig. Ingen är så viktig.

Ja, jag har nog överdrivit min roll i hennes liv. Hon har säkert glömt mig och gått vidare :)  
  • Anonym (A)
    elin1989 skrev 2021-08-28 17:26:39 följande:
    Håller med
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Martin) skrev 2021-08-27 20:20:39 följande:

Jag kontaktade henne några gånger i veckan i två månader efter det någon gång i månaden två månader till.

Jag var aldrig hotfull. 

Det är inte stalking. Du hade lite svårt att släppa taget bara. Och det verkar du fortfarande ha. Men just att du hörde av dig behöver du inte gå och ha ångest över. Jobba på att släppa tjejen istllet.
  • Anonym (Martin)

Vill gärna släppa mitt ex ur tankarna, och kan medge att jag inte tänkt så mycket på henne senaste dagarna, men kommer inte skaffa ny tjej.  

• Anonym (hör av dig)

Hej!

Om du är uppriktigt ångerfull vilket jag tycker du verkar vara tycker jag du ska höra av dig. Ta dig tid att formulera det du vill ha sagt och skicka iväg. Förvänta dig inte att hon svarar och pusha absolut inte henne. Bara be om ursäkt. Jag hade uppskattat det iallafall. 

Lycka till!

Svar på tråden Stalkade mitt ex