• Anonym (Martin)

Stalkade mitt ex

Hej, 

För 5 år sedan stalkade jag mitt ex en tid efter vårt uppbrott i form av telefonsamtal, sms och meddelande på sociala medier. Jag brottas mer eller mindre varje dag av dåligt samvete. Är även livrädd för stalknigen lett till att mitt ex inte vågar eller kan knyta ann till någon ny.  

Jag har inte träffat någon ny eller träffat någon under åren som gått. Tänker inte ha någon ny partner. 

• Svar på tråden Stalkade mitt ex
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-01 15:56:31 följande:
    Det var min dröm som barn att bli en fin omtänksam kille och vara i en kärleksrelation. Jag blev som sagt inte en fin omtänksam kille. Och i en kärleksrelation fick bara vara i ett år. 

Problemet är att blev den jag hoppades bli som barn. 
    Men du vill ju inte ge dig själv möjligheten att bli en omtänksam partner, så jag ser fortfarande inte problemet. Du har bestämt dig för att inte träffa någon. Lev med det då.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Inte bra) skrev 2023-08-01 16:00:10 följande:
    Men du vill ju inte ge dig själv möjligheten att bli en omtänksam partner, så jag ser fortfarande inte problemet. Du har bestämt dig för att inte träffa någon. Lev med det då.
    Jag kan som sagt inte då det bara existera en tjej i världen jag kan ha en relation med. 

Och skulle jag mot all förmodan ha en ny relation så skulle den nya behöva utösa min värsta mardröm. Det gjorde ju mitt ex och jag betraktar det som det finaste hon gjort för mig. Finaste hon gjorde var att hon velade fram och tillbaka om hon ville göra slut eller inte, så att jag knäcktes psykiskt på grund av osäkerheten. 
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-01 16:09:01 följande:
    Jag kan som sagt inte då det bara existera en tjej i världen jag kan ha en relation med. 

Och skulle jag mot all förmodan ha en ny relation så skulle den nya behöva utösa min värsta mardröm. Det gjorde ju mitt ex och jag betraktar det som det finaste hon gjort för mig. Finaste hon gjorde var att hon velade fram och tillbaka om hon ville göra slut eller inte, så att jag knäcktes psykiskt på grund av osäkerheten. 
    Precis. Det existerar bara en tjej i världen för dig. Henne kan du inte få. Så bara att släppa och leva ensam. Enkelt.
  • Anonym (g)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-01 11:06:49 följande:
    Tycker också synd om henne. Ångrar varje dag att vi träffades.

Om vi inte hade träffas så skulle hon inte behövt uppleva det som skedde efter vår relation. Och om vi inte hade träffas så skulle jag varit okysst och jag aldrig haft någon relation. Tror båda våra liv hade varit bättre. Synd att man inte kunde ändra saker i det förflutna. 
    Din ex hade snarare tur som slapp dig med tanke på hur ovillig du är att ändra dig om detta, det är ett riktigt jobbigt beteende och hittar hon någonsin dina trådar kommer hon att tycka vad alla andra tycker. Att det är dags att gå vidare. Du beter dig helt galet. Du varken stalkade eller gjorde något konstigt vid ett uppbrott, ingen skulle räkna det som stalkning.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Inte bra) skrev 2023-08-01 16:22:43 följande:
    Precis. Det existerar bara en tjej i världen för dig. Henne kan du inte få. Så bara att släppa och leva ensam. Enkelt.
    Lever ensam.

Detta hindrar mig inte från att känna ångest för att jag betedde mig som jag gjorde och sorg för att att jag inte blev någon fin människa. Dessa tankar kommer fatt förfölja mig hela mitt liv. 
  • Anonym (Martin)
    Anonym (g) skrev 2023-08-01 16:23:17 följande:
    Din ex hade snarare tur som slapp dig med tanke på hur ovillig du är att ändra dig om detta, det är ett riktigt jobbigt beteende och hittar hon någonsin dina trådar kommer hon att tycka vad alla andra tycker. Att det är dags att gå vidare. Du beter dig helt galet. Du varken stalkade eller gjorde något konstigt vid ett uppbrott, ingen skulle räkna det som stalkning.
    Är också tacksam att hon slapp mig - hon förtjänar någon bättre. 
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-01 16:33:39 följande:
    Lever ensam.

Detta hindrar mig inte från att känna ångest för att jag betedde mig som jag gjorde och sorg för att att jag inte blev någon fin människa. Dessa tankar kommer fatt förfölja mig hela mitt liv. 
    Och det enda sättet du kan komma över sorgen är att bli en bättre människa. Men det verkar du inte vilja. Så då är vi tillbaka på ruta ett igen. Du går runt runt och kommer absolut ingenstans.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Inte bra) skrev 2023-08-01 16:57:31 följande:
    Och det enda sättet du kan komma över sorgen är att bli en bättre människa. Men det verkar du inte vilja. Så då är vi tillbaka på ruta ett igen. Du går runt runt och kommer absolut ingenstans.
    Jag är fast då inte finns något jag kan göra. Men jag ska försöka tänka ut vad jag vill göra med mitt liv.
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-01 19:23:20 följande:
    Jag är fast då inte finns något jag kan göra. Men jag ska försöka tänka ut vad jag vill göra med mitt liv.
    Fel. Det finns absolut saker du kan göra. Men du VÄLJER att inte göra något.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Inte bra) skrev 2023-08-01 19:39:37 följande:
    Fel. Det finns absolut saker du kan göra. Men du VÄLJER att inte göra något.
    Det som hände efter uppbrottet har hänt och finns inget jag kan göra för att göra det ogjort. 

Jag kan förhoppningvis släppa mitt ex en dag. Jag kan inte ha en ny relation. då den nya relationen inte är en kärleksrelation, utan en relation jag endast är i för  hon jag älskar inte vill ha mig. Och i den nya relationen kan jag inte ha sex då jag vill inte ha sex med någon jag inte älskar. 
Svar på tråden Stalkade mitt ex