Wolfdog skrev 2023-07-30 18:26:30 följande:
Så du ska ta livs tips ifrån en 4 eller 8 åring?
Jag antar att det var i den åldern du bestämde dig för att du ska hitta din soulmate och bli kysst?
Jag kan säga såhär.. Jag hoppades också på en soulmate när jag var liten, men jag börjar förstå nu att den tanken var naiv.. Varenda brud man har träffat på i livet har liksom inte varit riktigt mogen för det vuxna livet. Och jag ger mig fan på att typ 60% av dem har ljugit på ett eller annat sätt eller varit otrogen mot en..
Det är ingenting man fattar när man är femåring..
Så ett vuxet sätt att se på det är att du ska plöja en massa brudar nu.. Och dejtar du 100 så kanske du hittar en som verkligen är värd att fria till, and if you find her, go for it..
Men det är ingenting som kommer hända bara för att du med en femårings naivitet sitter och "väntar på det".
För att hitta en diamant så måste man gräva igenom lite skit..
Och du vill dessutom ha lite erfarenhet den dagen som du hittar henne. För annars är det risk att du gör bort dig och förlorar henne direkt..
Det var det du gjorde nu.. Du har liksom inte lärt dig än.... att du vinner ingenting på en massa fåniga "romantiska gester" eller att dom blir avtända utav kontrollbehov och stalking.
Jag väntar inte på det eftersom jag genom mina handlingar tog ifrån mig drömmen. Jag tar konserverna av mina handlingar. Det är en stor sorg. Min största sorg är dock att jag, genom mina handlingar, inte får se mitt ex lycklig med den hon verkligen älskar. Hon brukade nämligen säga att hon skulle byta ut mig en dag mot någon annan.
Hade varit vackert att få se hennes dröm slå in.