• Anonym (Martin)

Stalkade mitt ex

Hej, 

För 5 år sedan stalkade jag mitt ex en tid efter vårt uppbrott i form av telefonsamtal, sms och meddelande på sociala medier. Jag brottas mer eller mindre varje dag av dåligt samvete. Är även livrädd för stalknigen lett till att mitt ex inte vågar eller kan knyta ann till någon ny.  

Jag har inte träffat någon ny eller träffat någon under åren som gått. Tänker inte ha någon ny partner. 

• Svar på tråden Stalkade mitt ex
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Mman) skrev 2023-08-08 19:48:43 följande:
    Varför skulle du vara för gammal för att ha sex? 
    För att jag anser jag är för gammal för att bli förälder.

Jag känner att jag kommer få ett bra liv som singel :) 
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-09 20:57:43 följande:
    För att jag anser jag är för gammal för att bli förälder.

Jag känner att jag kommer få ett bra liv som singel :) 
    Du kan ju ha sex med en kvinna i din egen ålder, då är det ingen risk att det blir barn. Eller i alla fall pytteliten. Välj en några år äldre kvinna, så är det bombsäkert.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Inte bra) skrev 2023-08-09 21:17:35 följande:
    Du kan ju ha sex med en kvinna i din egen ålder, då är det ingen risk att det blir barn. Eller i alla fall pytteliten. Välj en några år äldre kvinna, så är det bombsäkert.
    Jag vill även bara ha sex baserat på kärlek då jag ser sex som en kärlekshandling. Det finns med andra ord flera skäl till att jag inte vill ha sex igen. Jag har inte haft någon direkt längtan efter sex under åren som singel. Jag saknat någon att hålla kär och skapa minnen med. Men jag får som sagt skapa minnen tillsammans med mig själv istället. 
  • Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-11 17:49:44 följande:
    Jag vill även bara ha sex baserat på kärlek då jag ser sex som en kärlekshandling. Det finns med andra ord flera skäl till att jag inte vill ha sex igen. Jag har inte haft någon direkt längtan efter sex under åren som singel. Jag saknat någon att hålla kär och skapa minnen med. Men jag får som sagt skapa minnen tillsammans med mig själv istället. 
    Suck! Snacka om att ha fastnat i gamla hjulspår. Du sitter fast duktigt i diket. Du får nog skärpa till dig om du ska få ha kvar din vän, som verkar ha tröttnat på ältandet.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Inte bra) skrev 2023-08-11 18:03:56 följande:
    Suck! Snacka om att ha fastnat i gamla hjulspår. Du sitter fast duktigt i diket. Du får nog skärpa till dig om du ska få ha kvar din vän, som verkar ha tröttnat på ältandet.
    Jag ska försöka ett bra liv som singel. Jag kommer under livets gång spalta upp nya drömmar och mål. 
  • Anonym (Martin)

Jag känner bara tacksamhet att mitt ex gjorde slut. Det finns så många fina killar och män i världen att det hade varit fel att hon hållit ihop med mig. Om det finns någon rättvisa i världen så får hon bara goda ting till sig då hon slösade två av sina år tillsammans med mig. 

• Anonym (Inte bra)
    Anonym (Martin) skrev 2023-08-11 18:14:09 följande:
    Jag ska försöka ett bra liv som singel. Jag kommer under livets gång spalta upp nya drömmar och mål. 
    Bara att du lägger till "som singel" säger allt. Du har bestämt dig för att aldrig gå vidare. Du behöver inte svara på detta.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Inte bra) skrev 2023-08-11 18:30:45 följande:
    Bara att du lägger till "som singel" säger allt. Du har bestämt dig för att aldrig gå vidare. Du behöver inte svara på detta.
    Jag har bestämt mig att inte ha en partner igen.  
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Inte bra) skrev 2023-08-11 18:30:45 följande:
    Om man har lovat sig själv att bara en relation i sitt liv, så kan man inte agera som jag gjorde vid uppbrottet (man ska aldrig beter sig dåligt). Jag skulle sagt:
    "om du inte vill vara tillsammans med mig så ska du göra slut och söka vidare. Livet är fört kort för att slösa bort med någon man inte älskar. Träffar andra och var nyfiken.Ibland behöver man träffa många för att hitta rätt. Jag tror på dig. Jag vet att du kan få vilken kille du vill. "

Jag ångrar och har ångest för att jag inte agerade så. Jag älskade ju henne. Det var aldrig viktigt för mig att hon var tillsammans med mig. För vem hon ville vara tillsammans med ville jag inte lägga mig i. 
  • Anonym (Martin)

Läser denna tråd titt och tätt. Kan nu hålla med om att jag resonerar rätt konstigt.

Men kan dock inte ännu inte ens föreställa mig att ha en ny relation.
    Orsaken är kanske att jag är feg, men är inte bekväm med tanken att inleda en ny relation. 

Svar på tråden Stalkade mitt ex