• Anonym (Martin)

Stalkade mitt ex

Hej, 

För 5 år sedan stalkade jag mitt ex en tid efter vårt uppbrott i form av telefonsamtal, sms och meddelande på sociala medier. Jag brottas mer eller mindre varje dag av dåligt samvete. Är även livrädd för stalknigen lett till att mitt ex inte vågar eller kan knyta ann till någon ny.  

Jag har inte träffat någon ny eller träffat någon under åren som gått. Tänker inte ha någon ny partner. 

• Svar på tråden Stalkade mitt ex
  • Anonym (Martin)
    Anonym (hör av dig) skrev 2021-09-02 22:28:17 följande:

Hej!

Om du är uppriktigt ångerfull vilket jag tycker du verkar vara tycker jag du ska höra av dig. Ta dig tid att formulera det du vill ha sagt och skicka iväg. Förvänta dig inte att hon svarar och pusha absolut inte henne. Bara be om ursäkt. Jag hade uppskattat det iallafall. 

Lycka till!

Tycker inte rätt att kontakta henne när hon uttryckligen sagt hon inte vill ha med mig att göra. Viktigt att respektera henne och hennes beslut.
  • fornminne
    Anonym (Martin) skrev 2021-09-03 12:20:40 följande:
    Tycker inte rätt att kontakta henne när hon uttryckligen sagt hon inte vill ha med mig att göra. Viktigt att respektera henne och hennes beslut.

Kontakta henne inte! Har hon uttryckligen sagt att hon inte vill ha kontakt, ska det respekteras. Att du inte kan sluta tänka på henne efter flera år är oroväckande, men mest för dig själv. Varför ältar du så? Varför vill du inte ha en ny tjej? Vill du inte gå vidare, som ditt ex säkert har gjort?
  • Mrs Moneybags

Hej!

Om du är uppriktigt ångerfull vilket jag tycker du verkar vara tycker jag du ska höra av dig. Ta dig tid att formulera det du vill ha sagt och skicka iväg. Förvänta dig inte att hon svarar och pusha absolut inte henne. Bara be om ursäkt. Jag hade uppskattat det iallafall. 

Lycka till!

Nej...absolut inte. Det har gått fem år. Hon har säkerligen en ny man i sitt liv nu. Det är helt off att kontakta henne nu. 

Det låter mer som att TS har ett problem, troligtvis har hans ex inte ens honom i tankarna såhär långt efteråt. TS behöver hjälp för att sluta älta och ligga sömnlös och tänka på någon som han var tillsammans med för ett halvt decennium sedan. 
  • Anonym (Martin)
    fornminne skrev 2021-09-03 13:43:45 följande:

Kontakta henne inte! Har hon uttryckligen sagt att hon inte vill ha kontakt, ska det respekteras. Att du inte kan sluta tänka på henne efter flera år är oroväckande, men mest för dig själv. Varför ältar du så? Varför vill du inte ha en ny tjej? Vill du inte gå vidare, som ditt ex säkert har gjort?

Jag kommer inte kontakta henne. Är, som du skriver, viktigt att respektera en annan persons vilja.

Ältar händelsen för den att medförde att mitt ex sårades och jag aldrig får se henne igen. Hoppas hon gått vidare och hittat en ny. Hon är en fin person och hon förtjänar en bättre partner än mig.

Jag vill inte ha en ny relation för hade varit alldeles för sorgligt. Utöver ångesten runt händelsen så mitt liv helt ok.
  • Anonym (Mman)

Hej!

Lycka till!

Det han gjorde initialt är inget som likställs med stalking, däremot kan det definitivt upplevas som olämpligt att nu så långt efter ?omma med en massa ursäkter för något som inte behöver ursäkta längre.....

Precis det du råder honom till är tvättäkta "stalkerbeteende".
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Mman) skrev 2021-09-03 17:53:22 följande:

Det han gjorde initialt är inget som likställs med stalking, däremot kan det definitivt upplevas som olämpligt att nu så långt efter ?omma med en massa ursäkter för något som inte behöver ursäkta längre.....

Precis det du råder honom till är tvättäkta "stalkerbeteende".

Nej, jag kan verkligen inte kontakta henne. Jag får finna ro i tron hon gått vidare och hittat någon ny.
  • Anonym (Mman)
    Anonym (Martin) skrev 2021-09-03 19:17:41 följande:

Nej, jag kan verkligen inte kontakta henne. Jag får finna ro i tron hon gått vidare och hittat någon ny.

Du hänger upp dig för mycket på saker som du inte borde, säger inte detta för att vara taskig för detta gäller mig med, och alla andra....utefter det du berättat, med de förutsättningarna så är det inte ditt fel om hon inte gått vidare.

Så viktig är du inte i hennes liv att hon 5 år senare skulle vara skadad av det som skett. Med de förutsättningarna så hade ingen varit tillräckligt viktig för henne för att hon skulle ta skada...

Hon har inte tagit skada av ditt beteende mer än om hon varit en ytterst känslig person som då kunnat ta skada av i princip vad som helst. Ta illa vid sig, absolut, men det händer vissa dagligen då alla reagerar olika på olika saker.

Med allt det sagt, ta tag i ditt liv, försök att sluta tänka på henne och skaffa något nytt intresse.

Fridens liljor
  • Anonym (Mman)
    Anonym (Hdldhekf) skrev 2021-09-03 19:42:38 följande:

Lol, jag stallar tjejer varje dag, gissa vem jag är på väg till? Brukar vänta utanför deras port

Hur gammal är du, 12? Lägg ner.
  • Anonym (Hdldhekf)
    Anonym (Mman) skrev 2021-09-03 20:04:25 följande:

Hur gammal är du, 12? Lägg ner.

Gammal nog att få fängelse för det
  • Anonym (Martin)
    Anonym (Mman) skrev 2021-09-03 19:39:20 följande:

Du hänger upp dig för mycket på saker som du inte borde, säger inte detta för att vara taskig för detta gäller mig med, och alla andra....utefter det du berättat, med de förutsättningarna så är det inte ditt fel om hon inte gått vidare.

Så viktig är du inte i hennes liv att hon 5 år senare skulle vara skadad av det som skett. Med de förutsättningarna så hade ingen varit tillräckligt viktig för henne för att hon skulle ta skada...

Hon har inte tagit skada av ditt beteende mer än om hon varit en ytterst känslig person som då kunnat ta skada av i princip vad som helst. Ta illa vid sig, absolut, men det händer vissa dagligen då alla reagerar olika på olika saker.

Med allt det sagt, ta tag i ditt liv, försök att sluta tänka på henne och skaffa något nytt intresse.

Fridens liljor

Handlar inte om att hon inte ville vara tillsammans med mig utan mitt beteende efteråt. Vem hon är tillsammans med bestämmer inte jag, det är helt och hållet hennes beslut. Jag är ledsen, besviken, sur för jag inte kunde hantera uppbrottet bättre.

Letar efter intressen och ett kall i livet :)
Svar på tråden Stalkade mitt ex