Anonym (Martin) skrev 2023-07-29 10:28:15 följande:
Jag har insett att det inte var rätt att oroa mig över om mitt ex har fått en ny partner eller inte, eftersom det inte är min ensak.
Vad jag ska göra med mitt liv vet jag inte. Det enda jag vet är att jag varken vill eller kan ha en ny partner. Det känns inte rätt att vara tillsammans med någon annan. Anledningen till detta är att jag inte hade valt att vara tillsammans med denne om jag fick välja vem jag vill i hela världen. Det skulle inte vara rättvist att inleda en relation med någon på sådana grunder. Jag försöker inte ens.
Jag ägnar all min vakna tid åt att försöka förlåta mig själv för att jag handlade som jag gjorde och för att jag krossade mina drömmar om barn, att ha en pojkvän och så vidare. Det är inte lätt, men jag har inget annat val än att försöka.
Allt det du gör handlar om oerfarenhet...
Det här är du i princip när du springer runt. "Buhu huuu, buhu huuuu, det måste vara något grovt allvarligt fel på mig. buhu huuu! Nej, håll er borta! inte nu! "
Vad som hände var att du hade vad jag antar, din första "encounter"/Förhållande med en tjej? Sen tog det slut och du skötte det lite dåligt..
Och sen hände inget mer.. Livet gick vidare, saker glömdes bort och blev förlåtet. Hon har skaffat sig en ny..
Det är slut, och det börjar ett nytt kapitel i ditt liv nu...
Sanningen är att människor gör fel hela tiden, och faktiskt är det en bra lärdom. För ingen är född perfekt.. De som blir proffs här i livet.. Basketspelare, wallstreet miljardärer, ja vem som helst.. Dom gör fel hela jävla tiden, sen så korrigerar dom sitt beteende och tar bort det som blev fel tills det blir rätt.
Faktum är att att vi människor lär oss mer utav att göra fel, än när vi gör rätt..
Så att du gjorde fel nu det var bara ett steg i rätt riktning.. Om du tänker efter.. Vill du vara tillsammans med någon som inte ens vill vara med dig? Nej, det är klart du inte vill. Så du kan släppa det här nu och börja pröva något nytt...
Lösningen är inte att aldrig mera ha förhållande. Där din ursäkt verkar vara att det "fungerar ju inte, jag blir en stalker och det kan vara farligt"..
Lösningen är att försöka ha förhållanden med minst 50 brudar. Så stalking utav en enda brud inte ens är något alternativ....
Förmodligen har du tankar om att livet går ut på att gifta sig med en person, skaffa barn och sedan spendera hela ens liv på familjeliv.
Men verkligheten är att de flesta förhållanden enbart håller i några månader, och sedan hittar någon en annan, eller man separerar för att man bråkar för mycket, inte passar ihop, och sen går båda vidare med sitt liv...
Så du borde inte tänka att du ska hitta rätt person och sedan gifta dig.. Du borde tänka att du ska träffa 500 personer och starta ett förhållande, och sedan gifta dig och skaffa barn med den enda där det känns rätt...
Det är en mycket bättre livsåskådning. Då slösar man inte tid på att trakassera någon människa som har andra planer. Då fokuserar man istället på att hitta rätt person i sitt eget liv.