Ruvare oktober 2021
Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? 
Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? 
Jahapp, idag kom det ut en ganska stor klump av blod när jag skulle kissa på morgonen. Verkar ju inte speciellt positivt. Har ju blött av och till nu i en vecka ungefär och bara fått starkare och starkare test, men har aldrig haft en klump innan. Stack in fingret för att känna efter och det är rätt mycket blod nu - mer än tidigare och rödbrunt dessutom. Alltså fy vad jag är trött på det här. Officiell testdag idag och det är positivt som innan, men jag har på känn att klumpen är början på missfall. Har inte ont alls men har hört att vissa inte får det.
Ja det är verkligen jobbigt. Jag försöker hålla hoppet uppe så gott jag kan, men när man börjar blöda mer helt plötsligt och det kommer en klump av koagulerat blod, då är det svårt! Jag läste ditt tidigare inlägg och hoppas så innerligt att det inte är kört för den här gången.
Pratade med en barnmorska från kliniken för en halvtimme sedan och hon har bokat in ett ultraljud på tisdag, men har förberedd mig på att det kan vara för tidigt för att kunna se något. Hon sa att klumpen kan ha varit en samling av blod som blivit över natten och behöver inte betyda mer än så, men hon förstod också att jag är väldigt orolig.
Det är som sagt bara att vänta och se, men det är verkligen otroligt jobbigt att ständigt gå runt och vara osäker. Om jag inte blödde hela tiden så hade det varit betydligt lättare att avvakta och inte tänka så mycket på det.
Tack för tipset om att be om HCG prover. Det låter som en bra idé. Är det något man kan testa själv hemma menar du? Jag skulle känna mig betydligt lugnare om jag kunde se att det inte minskar.
Kliniken har varit jättetrevliga. Det enda jag stört mig lite på är att varje gång jag pratat med dem så säger de att blödningen kan bero på Lutinus och jag får tala om för dem varje gång att jag inte använt Lutinus eftersom det är FET. Så lite bättre på att läsa journalen skulle de kunna vara!
Oj, 6-7 cm låter stort. Jag skulle gissa på att klumpen jag fick ut var ca 2-3 cm kanske.

Och skönt att du sluppit må illa än så länge! Det önskar jag att jag skulle kunna slippa också, haha. 
Hej allihopa. En till ruvare här..Andra FET 18/10 alltså RD5 av en 6 dagars blastocyst!! Lycka till till alla??
Hej allihopa. En till ruvare här..Andra FET 18/10 alltså RD5 av en 6 dagars blastocyst!! Lycka till till alla??
Hej! Håller tummarna för alla?? Själv gjorde jag en fet i ostim cykel 19/10, en blasto. Kunde inte hålla mig, testade idag & fick det här resultatet? Vad tror ni? Tar enbart lutinus