• Anonym (Anonym)

    Kan man leva med att vara otrogen en gång?

    Hej! Vet inte riktigt vart jag ska vända mig så testar här.

    Vill inte höra en massa pekpinnar om att otrohet är fel och att man istället ska göra slut. För det är jag medveten om.

    Är ihop med min sambo och har varit i ett antal år. Vi har ett barn tillsammans som snart fyller 2 år.

    Vi skaffade barn när vi var unga och känner att jag aldrig kommer få uppleva något spännande.

    Älskar dem mer än allt annat och vet att jag inte kommer att göra slut med min kille. Är inget fel på vårat sex men känner att jag inte riktigt får den uppmärksamhet och bekräftelse som jag vill ha från honom. Har sedan en tid skrivit med en man som gett mig exakt det där och han vill träffas.

    Om jag skulle träffa honom skulle jag inte ha sex utan bara träffas, ja kanske pussas lite. Har aldrig trott att jag är en person som ens kan överväga något sånt här.

    Min fråga är: kan man träffa en annan man en gång för att sedan övergå till det normala igen? Eller äter ångesten upp en? Någon som varit med om liknande??

  • Svar på tråden Kan man leva med att vara otrogen en gång?
  • Anonym (Knullis)
    Anonym (jaha) skrev 2022-01-03 14:57:11 följande:
    Du menar alltså att "en rejäl man" gillar att bli sviken och förnedrad?
    Verkligen inte. Men en rejäl man sätter sin kvinna i främsta rummet. Tror inte du förstår det här lille vän :)
  • Fjäril kär
    Anonym (Knullis) skrev 2022-01-03 15:09:30 följande:

    Verkligen inte. Men en rejäl man sätter sin kvinna i främsta rummet. Tror inte du förstår det här lille vän :)


    En rejäl man som sätter sin kvinna först kan ändå bli bedragen helt enkelt för att hon har en egen vilja och egna känslor. Hon kan få allt hon vill av sin man och ändå ha en grisigt personlighet och bete sig som ett as.
  • Anonym (Knullis)
    Fjäril kär skrev 2022-01-03 15:37:09 följande:
    En rejäl man som sätter sin kvinna först kan ändå bli bedragen helt enkelt för att hon har en egen vilja och egna känslor. Hon kan få allt hon vill av sin man och ändå ha en grisigt personlighet och bete sig som ett as.
    Poängen är ju att när hon har en rejäl man behöver hon inte bekymra sig om detta. Han förstår ju henne, att hon är kåt och behöver det.
  • Anonym (Kristen tjej)
    stoholmen skrev 2022-01-03 14:10:49 följande:

    Sådana här inlägg gör mig upprörd. Detta är folk som leker med folks känslor. Var rak och avsluta ditt förhållande om du vill något annat.

    Jag är mannen på andra sidan av detta och varje dag jag lever är ett helvete. 

    Jag kom på min fru förra året, och upptäckte att hon haft ett flerårigt förhållande med en arbetskollega bakom min rygg. De har haft sex på jobb och innnan/efter jobb samt ringt/skickat massa sexmeddelanden till varandra när de inte kunnat ses.

    De hade lyckats smyga jäkligt bra för jag litade 100% på min fru (som jag har två barn tillsammans med) och tyckte det kändes så skönt.

    En dag så kom jag på dem och min värld föll samman. Min värld är sig aldrig lik igen. Jag har valt att fortsätta förhållandet då hon uppvisade sig extremt ångerfull. Jag vet innerst inne att jag borde bara gjort slut och gått därifrån. Men kids och allt har gjort det svårt. Förmodligen kommer jag lämna henne i framtiden.

    Jag kan inte sova om nätterna och tankarna är konstant på vad som inträffat. Jag känner mig så sjukt grundlurad. Så fort jag hör något eller ser bilder på min fru från åren 2019/2020/2021 så ser jag bara en stor fet lögnare på bilderna. Det gör ont. Extremt ont. Hon ser så glad ut på bilderna och jag vet innerst inne att hon knullade en annan man nästan dagligen.

    Det värsta med att bara acceptera otroheten och gå vidare är att jag inte någonsin kommer kunna lita på henne igen. Jag känner mig sekundär, känns som om jag aldrig kommer kunna vara den primära i hennes tankar igen. De meddelande/bilder jag läste och såg är förevigt fastetsade i huvudet. Går inte att släppa. Ibland känns det som om man inte orkar med livet längre.

    Var inte otrogna. Bryt upp och låt din partner få ett värdigt liv.


    Hej Stoholmen,

    Lider med dig medbroder. Det är verkligen hemskt plågsamt att bli bedragen av den man älskar. Du väljer ändå fortsätta förhållandet när din fru visade på extrem ånger vid upptäckten och med hänsyn till barnen. Ibland går det med tiden att förhålla sig på nytt vis till skadan som skett. Visst känner man sig sviken och grundlurad när det händer men tänk på att relativt kort tid passerat för dig/er sedan "äktenskapsbrottet" för det är just vad det är. Möjligen ser du på stora sveket annorlunda när värsta chocken lagt sig. En grundförutsättning till läkning inom er relation blir om din hustru och du finner gnistan på nytt (orsaken till varför ni valde varandra en gång i tiden) och hittar vägen tillbaka som par. Går det för dig att vara intim med henne ännu? Eller hindrar din inre film som spelas upp med detaljer i själva otroheten dig/er?  Det krävs ansträngningar från din hustrus sida att restaurera raserade förtroendet men det kan gå, återigen över tid om ni båda lägger er vinn om saken. Huvudansvaret i skapa-förtroende-för-någon-på-nytt-processen ligger främst hos din hustru, som behöver vara öppen och tydlig med alla sina förehavanden. Tappa inte hoppet. Det finns all anledning att tro att smärtan lindras för dig när månad läggs till månad bakom er och din hustrus affär. Oavsett den väg ni väljer framgent.. /En med erfarenhet   
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Knullis) skrev 2022-01-03 15:27:51 följande:

    Personangrepp är en bra debattmetod onekligen ;)


    Näe, det är ju bättre att trycka till nån med orden , lilla vän.. eller hur?

    Men jag förstår ju att du bara är ute efter att provocera
  • Anonym (Tre Toni  cg g)
    stoholmen skrev 2022-01-03 14:10:49 följande:

    Sådana här inlägg gör mig upprörd. Detta är folk som leker med folks känslor. Var rak och avsluta ditt förhållande om du vill något annat.

    Jag är mannen på andra sidan av detta och varje dag jag lever är ett helvete. 

    Jag kom på min fru förra året, och upptäckte att hon haft ett flerårigt förhållande med en arbetskollega bakom min rygg. De har haft sex på jobb och innnan/efter jobb samt ringt/skickat massa sexmeddelanden till varandra när de inte kunnat ses.

    De hade lyckats smyga jäkligt bra för jag litade 100% på min fru (som jag har två barn tillsammans med) och tyckte det kändes så skönt.

    En dag så kom jag på dem och min värld föll samman. Min värld är sig aldrig lik igen. Jag har valt att fortsätta förhållandet då hon uppvisade sig extremt ångerfull. Jag vet innerst inne att jag borde bara gjort slut och gått därifrån. Men kids och allt har gjort det svårt. Förmodligen kommer jag lämna henne i framtiden.

    Jag kan inte sova om nätterna och tankarna är konstant på vad som inträffat. Jag känner mig så sjukt grundlurad. Så fort jag hör något eller ser bilder på min fru från åren 2019/2020/2021 så ser jag bara en stor fet lögnare på bilderna. Det gör ont. Extremt ont. Hon ser så glad ut på bilderna och jag vet innerst inne att hon knullade en annan man nästan dagligen.

    Det värsta med att bara acceptera otroheten och gå vidare är att jag inte någonsin kommer kunna lita på henne igen. Jag känner mig sekundär, känns som om jag aldrig kommer kunna vara den primära i hennes tankar igen. De meddelande/bilder jag läste och såg är förevigt fastetsade i huvudet. Går inte att släppa. Ibland känns det som om man inte orkar med livet längre.

    Var inte otrogna. Bryt upp och låt din partner få ett värdigt liv.


    Tråkigt att höra

    Är förvånad ni fortfarande är ett par

    Hur kom du på henne efter så många år?

    Har hon kontakt med kollegan efter?

    Vet kollegans fru?
  • Robert 558
    stoholmen skrev 2022-01-03 14:10:49 följande:

    Sådana här inlägg gör mig upprörd. Detta är folk som leker med folks känslor. Var rak och avsluta ditt förhållande om du vill något annat.

    Jag är mannen på andra sidan av detta och varje dag jag lever är ett helvete. 

    Jag kom på min fru förra året, och upptäckte att hon haft ett flerårigt förhållande med en arbetskollega bakom min rygg. De har haft sex på jobb och innnan/efter jobb samt ringt/skickat massa sexmeddelanden till varandra när de inte kunnat ses.

    De hade lyckats smyga jäkligt bra för jag litade 100% på min fru (som jag har två barn tillsammans med) och tyckte det kändes så skönt.

    En dag så kom jag på dem och min värld föll samman. Min värld är sig aldrig lik igen. Jag har valt att fortsätta förhållandet då hon uppvisade sig extremt ångerfull. Jag vet innerst inne att jag borde bara gjort slut och gått därifrån. Men kids och allt har gjort det svårt. Förmodligen kommer jag lämna henne i framtiden.

    Jag kan inte sova om nätterna och tankarna är konstant på vad som inträffat. Jag känner mig så sjukt grundlurad. Så fort jag hör något eller ser bilder på min fru från åren 2019/2020/2021 så ser jag bara en stor fet lögnare på bilderna. Det gör ont. Extremt ont. Hon ser så glad ut på bilderna och jag vet innerst inne att hon knullade en annan man nästan dagligen.

    Det värsta med att bara acceptera otroheten och gå vidare är att jag inte någonsin kommer kunna lita på henne igen. Jag känner mig sekundär, känns som om jag aldrig kommer kunna vara den primära i hennes tankar igen. De meddelande/bilder jag läste och såg är förevigt fastetsade i huvudet. Går inte att släppa. Ibland känns det som om man inte orkar med livet längre.

    Var inte otrogna. Bryt upp och låt din partner få ett värdigt liv.


    Känner igen så mycket i det du skriver, har också varit mannen på andra sidan och det är ett rent helvete. Tänk om de som väljer att vara otrogna förstod vilken skada de gör. Det där med fotona, jag har slängt alla från tiden hon var otrogen, raderar alla spår från den tiden. Dels så är det en markering till henne, men också ett sätt att dra en gräns, att det skett en omstart. 1.5 år sedan jag upptäckte sveket, sover fortfarande dåligt och tänker på det närmast konstant. Du som planerar att vara otrogen - gör slut först, visa din partner någon form av respekt. 
  • Anonym (jaha)
    Robert 558 skrev 2022-01-04 11:05:52 följande:
    Känner igen så mycket i det du skriver, har också varit mannen på andra sidan och det är ett rent helvete. Tänk om de som väljer att vara otrogna förstod vilken skada de gör. Det där med fotona, jag har slängt alla från tiden hon var otrogen, raderar alla spår från den tiden. Dels så är det en markering till henne, men också ett sätt att dra en gräns, att det skett en omstart. 1.5 år sedan jag upptäckte sveket, sover fortfarande dåligt och tänker på det närmast konstant. Du som planerar att vara otrogen - gör slut först, visa din partner någon form av respekt. 
    Jag tror att de som är otrogna vet mycket väl vilken skada de kommer göra men alla intalar sig att det aldrig kommer komma fram och då spelar det ju ingen roll hur mycket och länge man är otrogen, ingen kommer ju veta det ändå och om det mot förmodan skulle komma fram så räknar många iskallt med att bli förlåtna för de vet ju att deras partner älskar dem.

    Personligen är det som jag tycker är det vidrigaste med otrohet, att man så iskallt och utstuderat missbrukar sin partners förtroende och kärlek. Fattar inte hur man kan sitta och se sin partner i ögonen, vara intim med sin partner, njuta av all kärlek och förtroende man får av sin partner och hela tiden veta att man sviker och förnedrar personen. Det är så ofattbart falskt och vidrigt.
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Knullis) skrev 2022-01-04 12:08:44 följande:

    Ajajaj, så upprörda och provocerade, och så lite substans. Uppenbart hur ni behöver ta tag i era liv och gå vidare.


    Nu är jag ju inte en av dom som är inblandad i någon otrohet. Jag reagerade bara på din nedsättande kommentar. Det märks så väl att du tycker om att trycka ned andra människor och förmodligen bottnar det i dålig självkänsla. En människa som är lycklig och mår bra talar aldrig till andra människor på det sättet.
  • Anonym (Tre Toni  cg g)
    Robert 558 skrev 2022-01-04 11:05:52 följande:

    Känner igen så mycket i det du skriver, har också varit mannen på andra sidan och det är ett rent helvete. Tänk om de som väljer att vara otrogna förstod vilken skada de gör. Det där med fotona, jag har slängt alla från tiden hon var otrogen, raderar alla spår från den tiden. Dels så är det en markering till henne, men också ett sätt att dra en gräns, att det skett en omstart. 1.5 år sedan jag upptäckte sveket, sover fortfarande dåligt och tänker på det närmast konstant. Du som planerar att vara otrogen - gör slut först, visa din partner någon form av respekt. 


    Men Varflr lämnar du inte? Och Varflr var hon otrogen ?
Svar på tråden Kan man leva med att vara otrogen en gång?