• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • Anonym (P)
    Mammut1980 skrev 2022-01-21 11:19:11 följande:

Jag har inte tagit vaccinet men är inte emot det då jag har tillåtet mina barn välja om de velat ta det och ja det har dom , de alla är i mellan 13-18 år .

Men jag tror vi får leva med covid nu och i framtiden och vi kommer behöva vaccinet varje år .jag tänker jnte ta 4-5 sprutor bara för att få springa runt bland folk i onödan .
    Just nu är jag arbetslös och är inte ute bland folk mer än nödvändigt dvs till matbutik mm.
    Jag har aldrig varit social så det gör inte mej något .
    Om jag får ett jobb som gör att jag måste träffa andra  regelbundet så kommer jag ta vaccinet men gissar att det kommer vara nångång nästa höst  .

Man vet att det kommer att finnas kvar för evigt, det har man sagt redan från början så det är inget nytt.
    Man vet det eftersom vetenskap går framåt och man lär sig hela tiden nya saker. Tex så lärde man sig av Spanska sjukan en massa saker. 

Spanska sjukan var som bekant? också en viruspandemi som bröt ut för nästan exakt 100 år sedan och beräknas hade ihjäl 250 miljjoner människor, de flesta unga. Varav 5 miljoner i västvärlden.
    Man lärde sig att tidig lock-down påskyndar pandemin eftersom folk rymmer från den efter ett tag när de blir galna av isoleringen och då mister man all form av kontroll eftersom människor gör allt i smyg.
    Man lärde sig också att göra ingenting får sjukvården att kollapsa eftersom viruset då löper amok och alltför många blir smittade samtidigt.

Sen lärde man sig också att det viruset återkommer med jämna mellanrum men som säsongsinfluensa. Det ligger i virusets natur att bli mindre dödligt men mer smittsamt för det är bästa sättet för viruset att överleva.

Så litar man på sitt förstånd och förnuft och inser att vetenskap är faktabaserat och varken åsikts- eller känslobaserat) så förstår man att även covid kommer att bli en säsongsinfluensa. Du tar inte 4-5 sprutor varje år mot säsongsinfluensa utan särskilt utsatta grupper tar det en gång på förvintern.
    Och vanliga människor med normalt förstånd fattar att man inte gör det för att få "springa runt bland människor" utan för att slippa att dö eller få kroniska skador.

Och oavsett om du kan slippa kroniska lungskador eller att dö så tror jag att du vore beredd på att ta 4-5 sprutor. Säg tex att ebola muterar. Du känner väl till att ebola är jävligt dödligt och att det är en i synnerhet otrevlig död? Vissa virusstammar har en dödlighet bortåt 90%. Säg att den muterar till att bli lika smittsam som omikronvarianten. Skulle du också vägra ta 4-5 sprutor bara för att du inte är intresserad av att "springa runt bland folk"?
    Säg sen att en annan ebolavirus som bara har en dödlighet på runt 40% muterar och blir mer smittsam men bara är dödlig för unga. Skulle du fortfarande vägra ta 4-5 sprutor för att få "springa runt bland folk". Trots allt är det ju bara nåt av dina barn som kan dö och ungar4 kan du ju skaffa nya. Eller?

• Anonym (P)
    klyban skrev 2022-01-21 11:41:27 följande:
    Danske mördade ett gäng minkar, så det har skett innan.
    Jo jag vet men EnAnonumius verkar ha missat allt sånt i massmedier trots den hysteri som varit kring massavlivning av djur pga pandemin.  Jag tror men är inte säker att det förekommit på andra håll också men jag har faktiskt inte orkat bekymra mig om det riktigt.

Jag tycker de militanta vaccinmotståndarna är mycket, mycket värre. Och samhällsfarligare.

Tack för tipset om Dr. Carroll. Ämnet är intressant. Solig
  • broderbob
    Tow2Mater skrev 2022-01-20 18:27:46 följande:
    Whatever. Har ingen susninbg vad du dillar om.

Hej! Jag förstår dig väldigt väl ,då läskunnigheten och kunnigheten inte är den bästa , men ska sakta ta om det för DIG ANTIVAXXARE fast nu  också några andra:

Polio
    Mässlingen,
    Spanskasjukan 1918 - 1921
    Hongkong Influensan, 1968 - 1970
    Difteri,
    Stelkramp,
    Mässlingen,
    Påssjukan,

Smittkoppor (utrotade 1980 pga vaccinet)

Hjärnhinneinflammation

Svininfluensan (Pandemin som inte blev en Pandemi)  som NI ANTIVAXXARE REFERERAR TILL (2009 - 2010)

Coronavirus Covid-19 (2019 och fortfarande)

WOW vilket coolt och häftigt Du och dina kompisar är ? älskar hellre att drabbas av allvarliga och dödliga sjukdomar än att ta vaccin ? riktigt, riktigt coolt, rock on baby! Hellre allvarligt sjuk än vaccin yeah yeah yeah

• Tow2Mater
    broderbob skrev 2022-01-21 11:53:50 följande:

Hej! Jag förstår dig väldigt väl ,då läskunnigheten och kunnigheten inte är den bästa , men ska sakta ta om det för DIG ANTIVAXXARE fast nu  också några andra:

Polio
    Mässlingen,
    Spanskasjukan 1918 - 1921
    Hongkong Influensan, 1968 - 1970
    Difteri,
    Stelkramp,
    Mässlingen,
    Påssjukan,

Smittkoppor (utrotade 1980 pga vaccinet)

Hjärnhinneinflammation

Svininfluensan (Pandemin som inte blev en Pandemi)  som NI ANTIVAXXARE REFERERAR TILL (2009 - 2010)

Coronavirus Covid-19 (2019 och fortfarande)

WOW vilket coolt och häftigt Du och dina kompisar är älskar hellre att drabbas av allvarliga och dödliga sjukdomar än att ta vaccin riktigt, riktigt coolt, rock on baby! Hellre allvarligt sjuk än vaccin yeah yeah yeah

Som sagt, ingen aning vad du dillar om. Sluta citear mig i ditt irrelevanta svammel.
  • Anonym (Covidvaccin, nej tack)

Viktig info till alla extremenistförespråkare av covidvaccin, som vägrar eller inte vill se den andra sidan av myntet. 

De flesta som inte tar covidvaccinet är inga antivaxxers eller foliehattar, det är oftast pålästa människor med kritiskt tänkande. Sådana som är intresserad av all fakta inte endast en sida. Källkritiska personer. Sådana personer som kan och vågar ifrågasätta saker. Sådana personer som inte bara rättar sig i ledet och följer flocken när magkänsla och fakta säger något annat. 
    De allra flesta som är ifrågasättande till detta vaccinet, har tagit alla andra rekommenderade vacciner och tror på beprövad vetenskap. 

Var och en väljer själv. Vill man tex endast stirra på siffror som rör ovaccinerade istället för att se hela bilden..ja då missar man mycket. Förstår inte varför här finns en klick här inne som har uppfattat att deras jobb i tråden är att förminska, förlöjliga och människor som väljer något annat än de själva. 

• Mammut1980

Någon skrev att att jag skulle döda mina barn av att jag inte tog mina sprutor som är valfria.

Om jag skulle få covid skulle inte mina barn dö av det då dom är vaccinerade då de rör sig omkring i samhället, till skola bio restauranger.
    Den enda jag skadar av att vara ovaccinerad är jag själv, inte mina barn . Det är av dem jag antagligen skulle bli smittad av. Många vaccinerade får  milda symtom eller inga alls sägs det och rör sig då fritt bland andra . Om jag bara känner mig lite hängig så håller jag mig hemma . Som sagt jag är den enda som skadas av att bli smittad och jag känner att vid denna tidpunkt att det inte är nödvändigt för mig att vaccinerade mig , men jag är inte emot vaccinet 

• Anonym (P)
    Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-21 13:59:04 följande:

Viktig info till alla extremenistförespråkare av covidvaccin, som vägrar eller inte vill se den andra sidan av myntet. 

De flesta som inte tar covidvaccinet är inga antivaxxers eller foliehattar, det är oftast pålästa människor med kritiskt tänkande. Sådana som är intresserad av all fakta inte endast en sida. Källkritiska personer. Sådana personer som kan och vågar ifrågasätta saker. Sådana personer som inte bara rättar sig i ledet och följer flocken när magkänsla och fakta säger något annat. 
    De allra flesta som är ifrågasättande till detta vaccinet, har tagit alla andra rekommenderade vacciner och tror på beprövad vetenskap. 

Var och en väljer själv. Vill man tex endast stirra på siffror som rör ovaccinerade istället för att se hela bilden..ja då missar man mycket. Förstår inte varför här finns en klick här inne som har uppfattat att deras jobb i tråden är att förminska, förlöjliga och människor som väljer något annat än de själva. 

Det stämmer inte på en enda punkt.
    det som går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka ÄR en anka.

Att du påstår att du tagit"alla andra vaccin" gör inte att du inte är en antivaxxer.
    Det är hur du resonerar, bristen på källkritik, lögnerna och desinformationen-

En antivaxxer är en antivaxxer.

Men det är väldigt intressant att konstatera att du inte vågar eller törs stå för dina åsikter.
  • Anonym (P)
    Mammut1980 skrev 2022-01-21 14:04:34 följande:

Någon skrev att att jag skulle döda mina barn av att jag inte tog mina sprutor som är valfria.

Om jag skulle få covid skulle inte mina barn dö av det då dom är vaccinerade då de rör sig omkring i samhället, till skola bio restauranger.
    Den enda jag skadar av att vara ovaccinerad är jag själv, inte mina barn . Det är av dem jag antagligen skulle bli smittad av. Många vaccinerade får  milda symtom eller inga alls sägs det och rör sig då fritt bland andra . Om jag bara känner mig lite hängig så håller jag mig hemma . Som sagt jag är den enda som skadas av att bli smittad och jag känner att vid denna tidpunkt att det inte är nödvändigt för mig att vaccinerade mig , men jag är inte emot vaccinet 

Så du lyssnar på rykten och desinformation som inte är sann och förkastar fakta att risken ökar markant att föda för tidigt som ovaccinerad och därmed ökar risken att barnet skadas.

Ja ja. Du visar att antivaxxers inte är det minsta källkritiska och allt det Anonym (Covidvaccin, nej tack)försökte motbevisa.
  • Mammut1980
    Mammut1980 skrev 2022-01-21 14:04:34 följande:

Någon skrev att att jag skulle döda mina barn av att jag inte tog mina sprutor som är valfria. Men sen är covid inte ebola
    Detta är den ställning jag tar för detta virus inte för andra ,jag är inte emot vaccin. 

Om jag skulle få covid skulle inte mina barn skadas  av det då dom är vaccinerade då de rör sig omkring i samhället, till skola bio restauranger.
    Den enda jag skadar av att vara ovaccinerad är jag själv, inte mina barn . Det är av dem jag antagligen skulle bli smittad av. Många vaccinerade får  milda symtom eller inga alls sägs det och rör sig då fritt bland andra . Om jag bara känner mig lite hängig så håller jag mig hemma . Som sagt jag är den enda som skadas av att bli smittad och jag känner att vid denna tidpunkt att det inte är nödvändigt för mig att vaccinerade mig .

• Mammut1980

Anonym p 

Så vad myndigheter säger är fel ?? Att de som är vaccinerade får milda symtom eller inga 
    Och att man då springer ute i samhället och smittar andra är bevisat . 
     Jag smittar ingen av att inte ta vaccinet.
    Sedan är jag ej gravid eller kommer inte bli gravid så jag skadar ingen av att vid denna tidpunkt se ingen  nödvändighet av att vaccinerade mej .

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?