• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • Anonym (P)
    Mammut1980 skrev 2022-01-21 14:27:59 följande:

Anonym p 

Så vad myndigheter säger är fel ?? Att de som är vaccinerade får milda symtom eller inga 
    Och att man då springer ute i samhället och smittar andra är bevisat . 
     Jag smittar ingen av att inte ta vaccinet.
    Sedan är jag ej gravid eller kommer inte bli gravid så jag skadar ingen av att vid denna tidpunkt se ingen  nödvändighet av att vaccinerade mej .

Du påstår saker som myndigheter definitivt inte sagt.
  • klyban
    Mammut1980 skrev 2022-01-21 14:27:59 följande:
    Anonym p 

Så vad myndigheter säger är fel ?? Att de som är vaccinerade får milda symtom eller inga 
    Och att man då springer ute i samhället och smittar andra är bevisat . 
     Jag smittar ingen av att inte ta vaccinet.
    Sedan är jag ej gravid eller kommer inte bli gravid så jag skadar ingen av att vid denna tidpunkt se ingen  nödvändighet av att vaccinerade mej .

Vad studierna säger är att det finns en procentsats för ens kunna bli smittad, på Alpha var den 65-90% på liak vaccinen.

Och på Omikron är det bra lägre, men fortfarande skyddar vissa, och en uppdatering på Omikron sker redan och när den är ute vet jag inte, rätt snart gissar jag på.
    Nummer två, man säger att en som är vaccinerad har en lägre grad av virus, och därmed en lätt mindre förmåga smitta.

Att den ovaccinerade belastar sjukvården oproportionerligt det berättar sjukvårdens rapporteringssystem att de få ovaccinerade belastar vården svårast.
    Och sen har du lite äldre som tappat sin förmåga att bida antikroppar, men de har i alla fall försökt.
    Här brukar en del argumentera för varför ger man vaccin till en äldre som inte kan bilda antikroppar, jo, för ta reda på om de kan eller inte kostar för mycket och är inte tekniskt möjligt och saknar all funktion att göra och går aldrig motivera den kostnaden om det ens går att se att de tappat denna förmåga.

Gravida gör man idag akut förlösningar på, 50st hade man tagit direkt ifrån IVA till förlossningen.
    Och det ska tydligen vara bara toppen av isberget sade man, då många kommer ifrån infektion och akutförlöses också.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Mammut1980
    Anonym (P) skrev 2022-01-21 14:32:29 följande:
    Du påstår saker som myndigheter definitivt inte sagt.
    Att de som är vaccinerade får milda symtom eller inga alls . Då  tror jag att du inte har lyssnat det är ju det dom säger hela tiden .
    Att jag inte smittar någon genom att inte vara bland folk och därav inte  smittar någon av att bara umgås med min familj där det bara ingår man och barn det behöver ingen myndighet säga är det är ju självklart. 
    Träffa ingen som smittar mig utom någon enstaka kassör någon gång j veckan (utom mina barn) så smittar jag inga andra . 
    Därav känner jag inte att jag måste ta vaccinet just nu
  • klyban
    Mammut1980 skrev 2022-01-21 14:52:30 följande:
    Att de som är vaccinerade får milda symtom eller inga alls . Då  tror jag att du inte har lyssnat det är ju det dom säger hela tiden .
    Att jag inte smittar någon genom att inte vara bland folk och därav inte  smittar någon av att bara umgås med min familj där det bara ingår man och barn det behöver ingen myndighet säga är det är ju självklart. 
    Träffa ingen som smittar mig utom någon enstaka kassör någon gång j veckan (utom mina barn) så smittar jag inga andra . 
    Familjen är en av de större ställen virus sprids, och arbetsplatsen.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (P)
    Mammut1980 skrev 2022-01-21 14:52:30 följande:
    Ja för kassörskor smittar ju inte. Det vet alla.
  • klyban
    Anonym (P) skrev 2022-01-21 14:56:42 följande:
    Ja för kassörskor smittar ju inte. Det vet alla.

Kommer ihåg i början och innan det blev en pandemi
    Och när hemåtvändande AT resenärer i en buss sade de hade inte träffat någon som är sjuk och var verkligen undrande över varför de skulle göra nått alls.
    Och att de inte alls kunde bli smittade, för det visste dom redan.(Vilket de aldrig kan, och är ju bevisat idag, för annars hade ju det aldrig blivit en pandemi ens.)

Jag och polaren skratta åt detta länge och hur det var som att se en film om virus och dessa ovanligt udda saker de sade.

• Mammut1980

Jag gör som myndigheter säger begränsad umgänge . Bara familj och någon enstaka besök på butik för att handla för en vecka eller två om man ska handla mer än så använder man internet.

Träffa ingen så smittar jag ingen så varför vaccinerade mig .Om jag måste jobba utanför hemmet skulle jag vaccinera mig men eftersom jag inte gör det så känner jag inget behov just nu och det är det sista jag säger i denna fråga 

• Anonym (P)
    klyban skrev 2022-01-21 15:02:03 följande:

Kommer ihåg i början och innan det blev en pandemi
    Och när hemåtvändande AT resenärer i en buss sade de hade inte träffat någon som är sjuk och var verkligen undrande över varför de skulle göra nått alls.
    Och att de inte alls kunde bli smittade, för det visste dom redan.(Vilket de aldrig kan, och är ju bevisat idag, för annars hade ju det aldrig blivit en pandemi ens.)

Jag och polaren skratta åt detta länge och hur det var som att se en film om virus och dessa ovanligt udda saker de sade.

Jag blir lite bekymrad över att vissa inte tycks lära sig något.
  • Anonym (P)
    Mammut1980 skrev 2022-01-21 15:03:06 följande:

Jag gör som myndigheter säger begränsad umgänge . Bara familj och någon enstaka besök på butik för att handla för en vecka eller två om man ska handla mer än så använder man internet.

Träffa ingen så smittar jag ingen så varför vaccinerade mig .Om jag måste jobba utanför hemmet skulle jag vaccinera mig men eftersom jag inte gör det så känner jag inget behov just nu och det är det sista jag säger i denna fråga 

Nä såklart. Kassörskor är ju ingen. Att jag inte tänkte på det.
  • Anonym (Ss)

Så vad tror ni var Meat Loaf vaccinerad?

Bara för en månad sedan sa han tydligen "if I die, I die - I'm not going to be controlled"...

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?