Mammut1980 skrev 2022-01-21 14:27:59 följande:
Anonym p
Så vad myndigheter säger är fel ?? Att de som är vaccinerade får milda symtom eller inga
Och att man då springer ute i samhället och smittar andra är bevisat .
Jag smittar ingen av att inte ta vaccinet.
Sedan är jag ej gravid eller kommer inte bli gravid så jag skadar ingen av att vid denna tidpunkt se ingen nödvändighet av att vaccinerade mej .
Vad studierna säger är att det finns en procentsats för ens kunna bli smittad, på Alpha var den 65-90% på liak vaccinen.
Och på Omikron är det bra lägre, men fortfarande skyddar vissa, och en uppdatering på Omikron sker redan och när den är ute vet jag inte, rätt snart gissar jag på.
Nummer två, man säger att en som är vaccinerad har en lägre grad av virus, och därmed en lätt mindre förmåga smitta.
Att den ovaccinerade belastar sjukvården oproportionerligt det berättar sjukvårdens rapporteringssystem att de få ovaccinerade belastar vården svårast.
Och sen har du lite äldre som tappat sin förmåga att bida antikroppar, men de har i alla fall försökt.
Här brukar en del argumentera för varför ger man vaccin till en äldre som inte kan bilda antikroppar, jo, för ta reda på om de kan eller inte kostar för mycket och är inte tekniskt möjligt och saknar all funktion att göra och går aldrig motivera den kostnaden om det ens går att se att de tappat denna förmåga.
Gravida gör man idag akut förlösningar på, 50st hade man tagit direkt ifrån IVA till förlossningen.
Och det ska tydligen vara bara toppen av isberget sade man, då många kommer ifrån infektion och akutförlöses också.