Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-23 23:37:40 följande:
Du köper expressens vinkling direkt. I Stockholm var det ca 10 000 som demonstrerade mot vaccinpass, pensionärer, barnfamiljer, unga alltså en mix av helt vanliga människor som skötte sig fredligt. Att ca 20 högerextreminister som ville dela ut flyers, som ingen ville ha ska ta fokus här, är sinnessjukt!
Jävligt fult av expressen att nämna dessa 20 idioter i inledningen av artikeln, för att smutsa ner en fredlig demonstration med vanliga människor, som är trötta på diktaturinspererade och helt ovetenskapliga metoder med dessa vaccinpass. Sen kommer såna som Dig utan kritiskt eget tänkande och köper "kopplingen" direkt. När ska folk vakna? Blir så trött, känns som alla är hjärntvättade av media.
Jo det är för att folk som jobbar med media och journalistik idag själva är så obegåvade att de måste avfärda alla oliktänkande eller tänkande människor direkt som högerextrema. På så sätt så hat man helgarderat sig själv från att bli häcklad av kollegorna på Twitter.
Jag har själv erfarenhet av yrket och kan säga att efter sociala mediers intåg på arenan så har journalister slutat att jobba förutsättningslöst med opartiska fakta.
Om någon av dem ens skulle föreslå att publicera någon oberoende forskare som kritiserar vaccinet eller pandemilagar så kan de lika bra lämna in sin uppsägning direkt.
Jag är inte antivaxxare men jag tycker att den här polariserade lynchmobsbetenede gör folk från båda sidor lite dummare.
..och jag har jävligt svårt att tro att det är högerextremister som driver antivax demon. Hur förklarar man då att det är väldigt många från utsatta områden som inte tar vaccinet?