• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • Tow2Mater
    Anonym (Fick hjärtmuskelinflammation) skrev 2022-01-23 12:44:03 följande:
    ...

En sak som det inte pratas om i media är hur immunförsvaret påverkas av just den här TEKNIKEN av vaccin. Jag tex är öht inte anti-vacciner, det var ju därför jag tog två sprutor, men denna TEKNIK är annorlunda än alla andra vaccin jag tagit innan. Jag vill se forskning redovisad på hur denna teknik påverkar kroppens immunförsvar, för jag såg att skeptiska varnade för att man sänker kroppens eget immunförsvar och ersätter med ett ensidigt, endast inriktat mot covid (som dessutom klingar av snabbt). Jag köpte inte det men det jag märkte efter andra sprutan var att jag blev fruktansvärt sjuk av minsta förkylning, behövde flera antibiotikakurer, OCH att detsamma gällde alla anhöriga och vänner. Plötsligt var ALLA mer sjuka än dom mindes att dom någonsin varit i sitt liv förut, vissa har t.o.m. behövt intensivvård pga vanliga förkylningsvirus (tex en känd journalist). Märkte återigen på de anhöriga som valt att ta sin tredje spruta att de blev väldigt sjuka i förkylning efteråt, och då var det ej omikron. 

....

Du kanske misstar lite vanliga biverkningar där immunförsvaret reagerar på vaccinet för förkylning?
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2022-01-23 14:05:58 följande:
    Du kanske misstar lite vanliga biverkningar där immunförsvaret reagerar på vaccinet för förkylning?

Och flera antibiotika kurer också, och detta på virus.
    Verkar som denne person inte har en susning om vad som är vad.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (P)
    Anonym (Fick hjärtmuskelinflammation) skrev 2022-01-23 12:44:03 följande:
    efter andra sprutan var att jag blev fruktansvärt sjuk av minsta förkylning, behövde flera antibiotikakurer, OCH att detsamma gällde alla anhöriga och vänner.
    Man får inte antibiotika för förkylning i Sverige.
    Bor du möjligen i Ryssland, där använder man fortfarande antibiotika för i stort sett allt och lite till.
  • klyban
    Anonym (P) skrev 2022-01-23 14:27:50 följande:
    Man får inte antibiotika för förkylning i Sverige.
    Bor du möjligen i Ryssland, där använder man fortfarande antibiotika för i stort sett allt och lite till.

DU pratar med någon som inte vet vad antibiotika är, och när denna sade förkylning och virus.
    Så vet vi redan det fabuleras där.

En mer intressant fråga är varför personen sade en sådan sak, och när det var så enkelt att inse felet.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • molly50
    JohanSE76 skrev 2022-01-23 21:28:16 följande:

Den som vid det här laget fortfarande tror på att viruset är farligt och att vaccinet fungerar har nedsatta kognitiva förmågor. Att ni trodde korrupta politiker skulle kunna ge er en adekvat hantering av pandemin och att en korrupt läkemedelsindustri skulle kunna ge er fungerande vaccin är brottsligt naivt. En särskild plats i helvetet är reserverad för föräldrar som låtit vaccinera sina barn.

Vi har över 15000 personer i Sverige som har dött av/med covid 19.
    Jag tycker det är ett hån mot deras anhöriga att skriva att viruset inte är farligt.
  • molly50
    molly50 skrev 2022-01-23 21:53:58 följande:
    Vi har över 15000 personer i Sverige som har dött av/med covid 19.
    Jag tycker det är ett hån mot deras anhöriga att skriva att viruset inte är farligt.
    Och även mot de som varit sjuka och överlevt men drabbats av långtidscovid.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?