Lilleplutt2022 skrev 2022-04-27 17:37:38 följande:
I och med att jag har regelbunden mens och ägglossning så kunde vi köra på direkt med fet denna månad. From idag cd 10 ska jag ta ägglossningtest för att se när jag får positivt på ägglossning. Ska då kontakta kliniken för att boka in åteföringen. Räknar med att det blir 6-7 dagar efter positivt test. Ovitrelle tar jag endast för att säkerställa 100% att jag verkligen får ägglossning så min kropp bildar en gulkropp, får veta när jag exakt ska ta den när jag ringer kliniken. Det skadar inte att ta ovitrelle och kliniken vill göra allt de kan för att vi ska lyckas med det sista ägget vi har I frysen. (Vi vet inte om vi får genomgå fler hormonbehandligar)
Fick tag på uttogestan i Stockholm, jobbar där så kollade på ett apotek i närheten. Det visade sig att det var problem med artikelnumret som gjorde att det blev fel på nätet när man försökte beställa det där

Att jag fick utskrivet utrogestan är också för att kliniken vill testa och se om ägget fäster denna gång. Vid iaf 2 tillfällen har ju äggen varit av toppkvalitet men det fäster inte och jag har aldrig plussat på de 3 år vi har haft oskyddat sex. Hoppas innerligt nu att det blir skillnad med utrogestan även om forskningen inte visar någon skillnad mellan lutinus och utrogestan. Så nu är det bara att vänta och se vad som sker härnäst
Hur går det för dig?? Har du slutat blöda än eller är det lika rikligt?
Jag har vanligtvis väldigt riklig mens men nu senast när återföringen misslyckades tyckte jag att blödningen var ännu kraftigare och jag hade mer ont. Men kanske inte så konstigt att kroppen reagerar, har ju ändå gjort 4 hormonbehandlingar och 4 äggplock på 7 månader

Sen ännu sjukare att de har fått ut ungefär 80 ägg och ingen av dessa har varit bra nog, fruktansvärt irriterande när man tänker efter.
Aha okej då förstår ja varför du ska ta ovitrelle :) men annars tar man inte varken ovitrell, lutinus eller liknande vid/efter fet i vanliga fall va?
Varför skulle ni inte få genomföra flera behandlingar?
Okej men va tur då att du fick tag på det! :)
Det känns som att det är lite mindre idag iaf så hoppas de slutar snart :)
Oj starkt kämpat av dig att köra på så många på så kort tid, jag är redan less efter första haha.
Ja de förstår ja verkligen!! Så sugit att det aldrig kan gå vägen..
Men håller verkligen alla tummar att erat sista ägg är guldägget nu