Fyrklöverns skrev 2022-03-25 00:19:05 följande:
Gud jag förstår verkligen, vissa månader blir man överraskande förstörd. Känner igen det, jag tror jag googlat genombrottsblödning och gravid trots mens varje gång mensen kommer. Man är helt otrolig egentligen, men det där hoppet alltså :)
Tack <3 jag får glädjas över att mensen inte kommit än och fortsätta tänka positivt :)
Tråkigt med missfallet <3 Vi är inne på försök 10 och det känns hopplöst men ändå bra att höra om andras väg och att det går bra trots att det kan ta lite tid. Jag hoppas det lilla syskonet bestämmer sig för att komma snabbare :)
Åh det är jag med verkligen! Men det är som du säger man har inte riktigt råd att hoppa över en månad, då har det gått hela två månader mellan försöken. Vi har ju en så kort lucka redan som det är. Vi kommer också köra på om det skulle vara så. Jag ville inte ha BF i juli heller och förstod aldrig varför folk valde att föda då när alla tar semester och det är underbemannat på förlossningen. Nu förstår jag mer än nånsin!
Men verkligen! Jag brukar vara försiktig med att känna efter symtom så eftersom jag VERKLIGEN kände mig gravid denna månad så blev jag helt paff.
Ja, det var tråkigt såklart men framförallt jobbigt att man hade så lite kunskap om det. Jag trodde jag var ensam i världen om att få missfall i princip och världen gick under. Men vi överlevde det också och tiden gick :) Förstår att det känns kämpigt med 10 försök, men försök hålla hoppet uppe. Det är ju inte ovanligt, även som det såklart är sjukt tråkigt att det tar tid.
Tror att det var en bidragande faktor att jag blev besviken denna månad, för att jag visste att nästa månad innebär BF december och till och med slutet av december. Men nu har den värsta besvikelsen lagt sig och jag är redo att köra på. Det är ju verkligen inte hela världen om det blir BF då, man får ju bara vara tacksam om det blir en bebis öht :) Så får
man göra det bästa av det helt enkelt! Har frågat min man och han bryr sig inte om det så han peppar mig lite!