• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • Brallans
    Elliot1 skrev 2022-03-24 08:28:29 följande:

Nej, detta var bara tredje försöket. Första barnet tog över ett år inklusive ett missfall. Men har en känsla att det kommer gå lite fortare denna gång, men man vet ju aldrig. 

Ni då? 

Håller tummarna! :) 

ah okej, jag håller tummarna att det kommer gå fortare denna gång :) 

detta är första månaden vi försöker men vi har dels väntat ganska länge med att försöka med en andra och jag har även åldern emot mig (39 år) så det var därför jag googlade klimakteriet nu när mensen strulade hahaha 

ja bara påt igen :) 

• Elliot1
    Brallans skrev 2022-03-24 11:05:50 följande:

ah okej, jag håller tummarna att det kommer gå fortare denna gång :) 

detta är första månaden vi försöker men vi har dels väntat ganska länge med att försöka med en andra och jag har även åldern emot mig (39 år) så det var därför jag googlade klimakteriet nu när mensen strulade hahaha 

ja bara påt igen :) 

Okej! Vi har faktiskt också väntat, lite ofrivilligt nästan då livet kom emellan. Hur gammal är er första? 
  • Brallans
    Elliot1 skrev 2022-03-24 16:32:16 följande:
    Okej! Vi har faktiskt också väntat, lite ofrivilligt nästan då livet kom emellan. Hur gammal är er första? 

ja för vår del kom också livet emellan, men så är det ibland. Vår dotter blir 6 år och jag börjar tänka på fördelarna med att inte ha så himla tätt emellan, inte säkert att vi lyckas med en till men jag hoppas det såklart :) 

sj då? 

• Elliot1
    Brallans skrev 2022-03-24 17:17:39 följande:

ja för vår del kom också livet emellan, men så är det ibland. Vår dotter blir 6 år och jag börjar tänka på fördelarna med att inte ha så himla tätt emellan, inte säkert att vi lyckas med en till men jag hoppas det såklart :) 

sj då? 

Ja så är det verkligen! Och det är ju inte hela världen :) 

Våran kommer hinna bli 4 innan det kommer eventuellt syskon!

• Fyrklöverns
    Elliot1 skrev 2022-03-24 08:25:29 följande:

Ja, blev så snopen! Känner mig fortfarande lite låg och besviken, jag brukar inte bli riktigt såhär ledsen när mensen kommer. Men nu när den kom tidigt så blev jag så sjuk förvånad. Har även lite ömma bröst fortfarande så då har jag ju istället googlat igenom hela internet om genombrottsblödningar osv. Men nu är det verkligen bekräftat att jag inte är gravid så det är bara gå vidare :) 

Trist att du känner dig PMSig. Men ge inte upp än, så länge mensen lyser med sin frånvaro så vet man ju inte! 

Vårat första tog totalt 12 eller 13 försök (ungefär) inklusive ett missfall i vecka 7. Har en känsla av att det kommer gå fortare denna gång men samtidigt ska man ju inte vara kaxig.. 

Sen är jag så galet kluven till det här med BF kring julafton, kan inte hjälpa att det känns så sjukt tråkigt. Men vi kommer köra på i april ändå, dels för att man absolut inte ska ta för givet att det ens blir barn och dels för att vi redan
    väntat lite längre än vi egentligen ville med att försöka få syskon, så vill inte att vår första ska hinna blir alltför stor.. 

Gud jag förstår verkligen, vissa månader blir man överraskande förstörd. Känner igen det, jag tror jag googlat genombrottsblödning och gravid trots mens varje gång mensen kommer. Man är helt otrolig egentligen, men det där hoppet alltså :) 

Tack <3 jag får glädjas över att mensen inte kommit än och fortsätta tänka positivt :) 

Tråkigt med missfallet <3 Vi är inne på försök 10 och det känns hopplöst men ändå bra att höra om andras väg och att det går bra trots att det kan ta lite tid. Jag hoppas det lilla syskonet bestämmer sig för att komma snabbare :)

Åh det är jag med verkligen!  Men det är som du säger man har inte riktigt råd att hoppa över en månad, då har det gått hela två månader mellan försöken. Vi har ju en så kort lucka redan som det är. Vi kommer också köra på om det skulle vara så. Jag ville inte ha BF i juli heller och förstod aldrig varför folk valde att föda då när alla tar semester och det är underbemannat på förlossningen. Nu förstår jag mer än nånsin! 
  • Emmfri90

Som ett hån kom mensen en dag tidigt tillomed. Så kroppen lurade mig bara med illamående hela veckan.
    Trist, men bara att ladda om inför nästa äl nu då. 
    Försöker att hålla igen på koffeinet och ingen alkohol veckorna efter äl utifall de tar sig så idag ska jag unna mig en extra stor kopp kaffe och vin ikväll som plåster på såren, haha :) 

Håller tummarna för plus för er som inte haft bim än <3 

• Elliot1
    Fyrklöverns skrev 2022-03-25 00:19:05 följande:
    Gud jag förstår verkligen, vissa månader blir man överraskande förstörd. Känner igen det, jag tror jag googlat genombrottsblödning och gravid trots mens varje gång mensen kommer. Man är helt otrolig egentligen, men det där hoppet alltså :) 

Tack <3 jag får glädjas över att mensen inte kommit än och fortsätta tänka positivt :) 

Tråkigt med missfallet <3 Vi är inne på försök 10 och det känns hopplöst men ändå bra att höra om andras väg och att det går bra trots att det kan ta lite tid. Jag hoppas det lilla syskonet bestämmer sig för att komma snabbare :)

Åh det är jag med verkligen!  Men det är som du säger man har inte riktigt råd att hoppa över en månad, då har det gått hela två månader mellan försöken. Vi har ju en så kort lucka redan som det är. Vi kommer också köra på om det skulle vara så. Jag ville inte ha BF i juli heller och förstod aldrig varför folk valde att föda då när alla tar semester och det är underbemannat på förlossningen. Nu förstår jag mer än nånsin! 

Men verkligen! Jag brukar vara försiktig med att känna efter symtom så eftersom jag VERKLIGEN kände mig gravid denna månad så blev jag helt paff. 

Ja, det var tråkigt såklart men framförallt jobbigt att man hade så lite kunskap om det. Jag trodde jag var ensam i världen om att få missfall i princip och världen gick under. Men vi överlevde det också och tiden gick :) Förstår att det känns kämpigt med 10 försök, men försök hålla hoppet uppe. Det är ju inte ovanligt, även som det såklart är sjukt tråkigt att det tar tid. 

Tror att det var en bidragande faktor att jag blev besviken denna månad, för att jag visste att nästa månad innebär BF december och till och med slutet av december. Men nu har den värsta besvikelsen lagt sig och jag är redo att köra på. Det är ju verkligen inte hela världen om det blir BF då, man får ju bara vara tacksam om det blir en bebis öht :) Så får
    man göra det bästa av det helt enkelt! Har frågat min man och han bryr sig inte om det så han peppar mig lite! 

• Idaj0

Tog ett clearblue testa ultratidigt idag, negativt så antar att det är kört för denna månaden. Har troligtvis bim måndag så borde ju visat positivt idag om det varit så. Lite deppigt men men. 

• Fyrklöverns
    Elliot1 skrev 2022-03-25 08:07:20 följande:

Men verkligen! Jag brukar vara försiktig med att känna efter symtom så eftersom jag VERKLIGEN kände mig gravid denna månad så blev jag helt paff. 

Ja, det var tråkigt såklart men framförallt jobbigt att man hade så lite kunskap om det. Jag trodde jag var ensam i världen om att få missfall i princip och världen gick under. Men vi överlevde det också och tiden gick :) Förstår att det känns kämpigt med 10 försök, men försök hålla hoppet uppe. Det är ju inte ovanligt, även som det såklart är sjukt tråkigt att det tar tid. 

Tror att det var en bidragande faktor att jag blev besviken denna månad, för att jag visste att nästa månad innebär BF december och till och med slutet av december. Men nu har den värsta besvikelsen lagt sig och jag är redo att köra på. Det är ju verkligen inte hela världen om det blir BF då, man får ju bara vara tacksam om det blir en bebis öht :) Så får
    man göra det bästa av det helt enkelt! Har frågat min man och han bryr sig inte om det så han peppar mig lite! 

Så otroligt störigt när man är bombsäker :(
    Förstår din känsla kring att ha BF i slutet av december. Jag har inte hunnit tänka efter för mycket kring det men ska också prata med min man. Tror han känner samma att man inte riktigt har råd att hoppa över en månad. Det kommer ju bli ett litet kärleksbarn oavsett. Skönt att du blir peppad av mannen :) 

Jag får se om mensen kommer imorgon, hoppas den håller sig borta. Jag testade med vanliga rfsu tester och fick svaga svaga streck på flera av dem men jag funderar ändå på om jag inbillar mig för jag kan inte få med det på bild ens. Tror att det är färgen som lägger sig konstigt eller nåt. Sen överanalyserar man testen så klart. Vi sover borta ikväll och ska iväg imorgon också så kommer inte kunna testa förrän imorgon sen kväll eller söndag morgon. Jag är ändå lite förväntansfull vad som kommer hända :) 

• H0nd3ndär

Där kom mensen på äl+10. Det är helt klart amningen som stör. Lycka till ni som är kvar!

Svar på tråden BIM mars 2022