• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • Kvinna1989
    Loppster skrev 2022-03-19 14:47:25 följande:

Bim+13 idag. bim på måndag men tänker att jag väntar till tis eller onsdag att testa mig. Jag kännt mig Rätt säkert på att det faktiskt blev något denna månaden då jag haft väldigt mycket symtom som jag hade förra graviditeten denna veckan men idag är illamående, molvärk, ryggvärk mm borta Så nu är Jag osäker på om jag är det ändå.haha alltså denna väntan gör mig galen haha 

tempen Är fortfarande Hög med 0,5 över normal temperatur. Minns dock inte när den brukar börja sjunka inför mens.

Menar du ÄL+13? 
  • Kvinna1989
    Loppster skrev 2022-03-19 16:23:36 följande:

Haha oj ja såklart menar jag ÄL+13 haha 

Haha ja blir lätt fel ibland :) Ska du testa på måndag eller före de?
  • Loppster
    Kvinna1989 skrev 2022-03-19 16:35:07 följande:
    Haha ja blir lätt fel ibland :) Ska du testa på måndag eller före de?
    Nej jag väntar nog till tisdag eller onsdag. har inte ens köpt hem något test ännu för då hade jag inte kunnat hålla mig. När har du bim?
  • Fyrklöverns
    Elliot1 skrev 2022-03-19 10:41:15 följande:

Jag har faktiskt haft så också denna månad. Har inte varit aktiv i denna tråd men läst, nu måste jag ju dock svara :) 

Jag fick en extremt uppblåst mage och diarre 4 dagar efter ÄL. Det var en vecka sen. Sen dess har jag varit uppblåst i princip varje dag och gått runt med en mage stor som en ballong. Speciellt på kvällarna, då blir det kaos. Det är försök till vårt andra barn men vår första föddes 2018 så jag minns inte hur jag kände innan det plusset. 

Har lite ont i brösten men det får jag även om jag ska ha mens. Däremot har jag en typ av annorlunda känsla i kroppen, om det är inbillning eller ej återstår att se. Men någonting känns annorlunda. 

BIM på onsdag? :) 

Vad intressant :) Tänk så är det nåt gå g denna gången :) Jag är nu förstoppad istället, har inte kunnat gå sedan diarrén haha.
    Jag har lite mer ont i brösten nu, lite annorlunda känsla än vanligt. Har dock inte haft ömma bröst på flera månader innan mens så kanske inte känner igen det riktigt. 

Jag har BIM på lördag 26/3 :) när har du?
    Tempen gick ner lite idag så får se om den studsar upp imorgon då kanske jag ska testa för skojs skull. Gillar inte att testa på veckodagarna sen så. Ifall det skulle vara nåt vill man inte dela med sig det när man har bråttom till jobbet hahah..

• Fyrklöverns
    Gurre94 skrev 2022-03-19 14:37:05 följande:

Jag la ut i onsdags morse att ja fick en glad gubbe på mitt ägglossningstest, visst är det inom dom 48h efter det som ägglossningen ?ska? äga rum? I morse nämligen så hade min temp gått upp från 36.13 igår till 36.38 vilket borde vara tecken på att den har vart, men i förmiddags/lunch förut så hade jag fortfarande äggviteflytningar och när jag reste mig från toan så hugg det till så in i Norden i höger äggstock så kunde knappt resa mig? Det gick över efter typ några minuter men blir i och med de fundersam på om det är ägglossning eller att något redan fäst??! Vi låg måndag,tisdag och torsdag. min kille skojja och sa att det var nog ?barnet? och kan nu inte låta bli att hoppas lite även fast det är för tidigt?Oskyldig Så lång väntan tills BIMFlört

Det låter som att du ägglossat igår. Ibland känner man smärta efter att ägget släppt, det är nåt med att det kan uppstå en liten blödning efter att blåsan spruckit som kan kännas. Usch den långa väntan är inte nådig haha. Jag är inne på en vecka bara och tiden går bara långsammare och långsammare. 
  • Kvinna1989

@lopster (citera funkar inte)

Jag har inte bim förän 28/3 så de är ett tag. Sen har vi ibte hunnit försöka riktigt denna månaden pga bebis på 6 månader:D men då jag blev gravid med henne var också en sån månad då vi inte riktigt hann pga andra saker,och då plussade jag ju . Så hopplöst är de ju inte:)

• vineyard
    Skrollan94 skrev 2022-03-12 08:16:37 följande:

Hoppar in här med för att det är jobbigare än vad jag minns med att vänta 14 dagar. Hsr BIM 22 mars (på min födelsedags). Slutade med ppiller i februari så första försöket med bebis nr 2. Första ungen slutade jag med ppiller i Feb 2019 men började försöka i april och det tog sig i augusti. Så 4 försök. Hade ÄL 7 mars enligt flo men tror den skedde 10 för hade ÄL flytningar då och värk i magen. Så otålig på att testa nu ???? har en stark känsla av att jag är gravid.. Men är säkert inbillning, varför skulle det få på första försöket? Ni som har barn sen tidigare, kände er kropp av andra barnet tidigare. Tänker typ att den minns hur det var att vara gravid?

Har du plussat ännu? jag har oxå bim 22 mars...
  • vineyard
    Skrollan94 skrev 2022-03-12 08:16:37 följande:

Hoppar in här med för att det är jobbigare än vad jag minns med att vänta 14 dagar. Hsr BIM 22 mars (på min födelsedags). Slutade med ppiller i februari så första försöket med bebis nr 2. Första ungen slutade jag med ppiller i Feb 2019 men började försöka i april och det tog sig i augusti. Så 4 försök. Hade ÄL 7 mars enligt flo men tror den skedde 10 för hade ÄL flytningar då och värk i magen. Så otålig på att testa nu ???? har en stark känsla av att jag är gravid.. Men är säkert inbillning, varför skulle det få på första försöket? Ni som har barn sen tidigare, kände er kropp av andra barnet tidigare. Tänker typ att den minns hur det var att vara gravid?

Har du plussat? det har inte jag, har oxå bim 22 mars 
  • Elliot1
    Fyrklöverns skrev 2022-03-19 16:52:21 följande:

Vad intressant :) Tänk så är det nåt gå g denna gången :) Jag är nu förstoppad istället, har inte kunnat gå sedan diarrén haha.
    Jag har lite mer ont i brösten nu, lite annorlunda känsla än vanligt. Har dock inte haft ömma bröst på flera månader innan mens så kanske inte känner igen det riktigt. 

Jag har BIM på lördag 26/3 :) när har du?
    Tempen gick ner lite idag så får se om den studsar upp imorgon då kanske jag ska testa för skojs skull. Gillar inte att testa på veckodagarna sen så. Ifall det skulle vara nåt vill man inte dela med sig det när man har bråttom till jobbet hahah..

Ja, tänk om! Jag har ett decemberbarn så varför inte ett till ;) Hm okej, konstigt när det växlar så.. Men det är väl räyy vanligt Vid graviditet? Tarmsystemet går bananas haha. Min mage går och upp och ner, men genomgående tema är uppblåst som en ballong? 

Jag tog ett Clearblue Early idag, för jag kände mig sååå konstig i kroppen. Men det var ju bara jättedumt och dessutom tog jag det inte med morgonurin vilket det tydligt står att man ska göra.. Det var alltid fett negativt haha. Men litar inte på testet så fattar knappt varför jag tog det.. Jaja, så är det! 

Sorry det skulle inte vara ett frågetecken där, jag har alltså BIM på onsdag :) 

Jag förstår! När jag plussade med min son så tog jag ett test på eftermiddagen efter jobbet pga att jag inte fått mens. Önskar jag kunde vara lika iskall nu också och hålla mig.. :) 

Svar på tråden BIM mars 2022