• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Rosetattoo
    Cheneyney skrev 2022-04-18 08:27:10 följande:
    Äntligen, mega grattis!! {#emotions_dlg.flower}
    Tack!! Hjärta ofattbart att ha kommit hit Solig
  • Orkidé8181
    Rosetattoo skrev 2022-04-17 06:58:28 följande:

Hej & välkommen Solig
    Va roligt att du är igång! Nu går det undan, jag tycker tiden från gonal F till ägginsättning gick så fruktansvärt snabbt. 
    Va roligt med äggen det låter ju lovande Glad 
    jag var jättenervös inför äggplocket men tyckte inte alls att det var illa och jag var där inne Max 15min. Glad

Lycka till{#emotions_dlg.flower}

Tack :)

Är sämst på det här, såg inte meddelandet :)
    Håller med dig, när man väl börjat känns det som tiden gått jätte snabbt?

Ska tillbaka imorgon bitti, första dagen idag jag känner något, känner mig helt tjock med ägg eller något ????

k övrigt har jag faktiskt mått bra, och tycker inte sprutorna är så jobbiga heller?
    jag hoppas det får fortf så här smidigt? :)

Hur upplevde du äggplocket?
  • Orkidé8181
    Rosetattoo skrev 2022-04-18 07:37:25 följande:
    Testdag idag! Hoppas allt går vägen SoligHjärta
    Stort grattis!!!??
  • Orkidé8181
    Novabusen skrev 2022-04-17 16:00:18 följande:

Välkommen orkidé8181

För min del har allt gått bra med behandlingen men är nu överstimulerad och inne på sjukhus så hoppas de kan tömma mig på vätska. Har gått upp 4 kg och det är inte påskmat. Överstimulering är tydligen ovanligt så hoppas du slipper det :)

Tack ????

Men stackare ????
    Hur mår du nu?

jag är verkligen värdelö på det här med forum och trådar, ska försöka hänga med här? såg inte något svar först, men handlar nog mer om min okunnighet i forumet ????
  • Novabusen

Update från sjukhuset:
    blir natt tre nu, natt två med dränering. 

Har mått rätt illa men efter att de tömt ut drygt 5 l så är illamåendet borta iaf. Magen lite mindre svullen men fortfarande stor. Fortfarande gravid :) 

De försökte tömma mer nu ikväll men dränet har sugit sig fast i nåt på insidan så det gjorde för ont. Hoppas den ändrar position inatt. 

Skitkul liv. Hoppas få komma hem snart.  

• Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-04-19 22:39:10 följande:

Update från sjukhuset:

Har mått rätt illa men efter att de tömt ut drygt 5 l så är illamåendet borta iaf. Magen lite mindre svullen men fortfarande stor. Fortfarande gravid :) 

De försökte tömma mer nu ikväll men dränet har sugit sig fast i nåt på insidan så det gjorde för ont. Hoppas den ändrar position inatt. 

Usch din stackare, låter hemskt!! Skönt graviditeten är kvar iaf, ett ljus i tunneln Hjärta

Håller tummarna att du mår bättre och får komma hem snabbt! Men skönt att du blir omhändertagen åtminstone :) 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-19 22:39:10 följande:

Update från sjukhuset:

Men fy stackare!! Vad otur att det skulle hända :( men skönt med graviditeten att den är kvar :) 

Håller tummarna att du snart får komma hem 
  • Novabusen

Dom säger ju att om man blir gravid så blir överstimuleringen värre av hormonerna så ja, man får väl ta det goda med det onda. Försöker tänka att de två kommande gångerna kommer det inte bli så här iaf eftersom vi har 2 st i frysen :)
    Illamåendet har släppt nu iaf efter den rejäla tömningen igår så nu mår jag bra men har lite ont i magen. Dräneringsröret gör mest ont just nu :/
    Men jag är ju under full koll med vikt, mått, vätska in och ut så hoppas jag får komma hem i morgon iaf för sambon fyller år på fredag :) 

Svar på tråden IVF start mars 2022