• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • MaryJen123
    Loppan1994 skrev 2022-03-25 20:17:38 följande:
    Men fy va tråkigt! Man vill ju verkligen ha en bra upplevelse när det redan är jobbigt som det är... Har du loggat in på 1177 och läst vad hon skrivit? Kanske står mer där än vad hon sa? 

Har hört nånstans att man helst vill ha 10st, men såklart plockar dom om de är färre bara de är rätt stl på dom.

Va de bm som gjorde ul? För mig har de alltid vart läkaren som gjort det 
    Nä ganska säker på att hon sa när jag bokade att jag skulle träffa en barnmorska men blir lite osäker nu.
    Hade rätt mkt frågor som jag inte kände att hon var intresserad över att lyssna på...så lite trist.

Får logga in på 1177 och se om det står nåt där. :) 

Ikväll är det första gången jag ska ta sprutorna själv då mannen är på jobb aw, fyremadel sprutan sved verkligen länge igår. Ser inte fram emot kvällens.

Jag har berättat för de flesta i min närhet då jag inte känner nån som genomgått ivf, har ni berättat? 
  • Loppan1994
    MaryJen123 skrev 2022-03-25 21:15:00 följande:
    Nä ganska säker på att hon sa när jag bokade att jag skulle träffa en barnmorska men blir lite osäker nu.
    Hade rätt mkt frågor som jag inte kände att hon var intresserad över att lyssna på...så lite trist.

Får logga in på 1177 och se om det står nåt där. :) 

Ikväll är det första gången jag ska ta sprutorna själv då mannen är på jobb aw, fyremadel sprutan sved verkligen länge igår. Ser inte fram emot kvällens.

Jag har berättat för de flesta i min närhet då jag inte känner nån som genomgått ivf, har ni berättat? 
    Okej :) så tråkigt, hoppas att du får nån bättre på måndag då :/ 

Hur gick de att ta dom ikväll? 

Jag har endast berättat för 3st. Tror inte sambon berättat för nån. Är jobbigt att hålla de för sig själv men ändå skönt att slippa alla frågor. 
    Måste nog snart berätta för chefen iaf tror jag. 
  • Novabusen

Jag har berättat för 2 st, varav den ena är oförklarligt barnlös med sin sambo, så om hon får mens nu kanske de ska starta behandling.. 

• MaryJen123
    Loppan1994 skrev 2022-03-25 23:21:31 följande:
    Okej :) så tråkigt, hoppas att du får nån bättre på måndag då :/ 

Hur gick de att ta dom ikväll? 

Jag har endast berättat för 3st. Tror inte sambon berättat för nån. Är jobbigt att hålla de för sig själv men ändå skönt att slippa alla frågor. 
    Måste nog snart berätta för chefen iaf tror jag. 

Det har gått bra hittills, nu går det lite mer på rutin. Hur går det för dig? 

Samma här med min sambo, inte berättat för någon alls och jag märker att han börjar tycka att det är jobbigt att inte prata med vänner eller familj men han tänker att ingen kommer förstå. Och därför vill jag prata om det , för det är säkert fler därute som genomgår eller har gjort IVF men ingen vågar/orkar prata.

En jag har berättat för har varit lite okänslig och det första hon sa när jag berättade var "om IVF inte funkar så kan ni ju alltid adoptera" inte direkt det man vill höra.

Samma här med jobbet men vill helst inte berätta, försöker fiffla så mycket det går utan att det märks men för ägguttaget så får jag sjuka mig..tror inte min chef skulle vara så förstående tyvärr.

• MaryJen123
    Novabusen skrev 2022-03-26 14:32:24 följande:

Jag har berättat för 2 st, varav den ena är oförklarligt barnlös med sin sambo, så om hon får mens nu kanske de ska starta behandling.. 

Vad skönt att kunna ha någon i sin närhet som förstår vad du går igenom. Det kan jag verkligen sakna...därför jag hamnat här :) 
  • Novabusen
    MaryJen123 skrev 2022-03-26 19:16:38 följande:
    Vad skönt att kunna ha någon i sin närhet som förstår vad du går igenom. Det kan jag verkligen sakna...därför jag hamnat här :) 

Ja jo fast vi pratar typ inte om det, men de vet iaf :)

Idag spänner det rätt bra i nedre regionen! När jag sätter mig gör det nästan lite ont, som att det börjar bli trångt :) 

Jag jobbar hemifrån till 99% och styr mitt jobb lite som jag vill. Dock har chefen kallat in alla på torsdag eftermiddag så hoppas på äggplock onsdag eller fredag!   Och bara för det så lär det bli på torsdag, haha!

• Loppan1994

MaryJen123-  va skönt! Jo det går bra men börjar känna av hormonerna känslomässigt nu.

Ja med min sambo är det lite som att han vill knappt prata om det med mig heller, tror han tycker det är extremt jobbigt att det är han det är "fel" på. Önskar väl lite att han var lite mer med. Just nu tar jag sprutorna själv och han grejar med nått annat ute.. vi bråkar endel oxå och jag vill typ skita i allt. Kände samma förra sprut omgången, men så fort ja sluta med sprutorna så ville jag bara köra igång igen haha.

Ja jag funderar på om vi kanske ska gå ut med det när man plussat som jag hoppas snart sker. Eller så förblir det en hemlighet. 
    Skulle verkligen vilja säga det till min mamma men orkar inte, vill lixom sörja själv att det inte går.

Nej det var ju inte kul att höra det! Man vill ju bara ha pepp och känna att det snart är ens tur! 

Känner lite samma med min chef. Var nyss sjukskriven fram och tillbaka för panikångest och håller väl på och repa mig lite mer för varje dag så känns som att hon skulle dömma mig och tänka att jag kanske inte ska ta ett till barn till världen innan jag mår helt okej. Men helt okej kommer jag nog aldrig bli, utan panikattacker får jag nog leva med. 

• Loppan1994

Tagit fyramadel idag och igår. Och denna vända är värre än sist, svider i en timme efter och får en svullnad lite bredvid sticket..  fy avskyr den Skrikandes

• Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-03-26 20:19:14 följande:

Tagit fyramadel idag och igår. Och denna vända är värre än sist, svider i en timme efter och får en svullnad lite bredvid sticket..  fy avskyr den Skrikandes

Håller med, avskyr den! Dock svider/kliar det kanske 20 min för mig som tur är.. 

Tråkigt att ni har lite dålig stämning.. behöver ju inte vara fel på nån, vissa matchar ju bara inte :/ Försök boka in nån liten treat till er? Så ni får slappna av och rå om varandra lite :)
  • MaryJen123
    Novabusen skrev 2022-03-26 19:27:25 följande:

Ja jo fast vi pratar typ inte om det, men de vet iaf :)

Idag spänner det rätt bra i nedre regionen! När jag sätter mig gör det nästan lite ont, som att det börjar bli trångt :) 

Jag jobbar hemifrån till 99% och styr mitt jobb lite som jag vill. Dock har chefen kallat in alla på torsdag eftermiddag så hoppas på äggplock onsdag eller fredag!   Och bara för det så lär det bli på torsdag, haha!

haha ja så typiskt. men det är ju svårt att planera när man inte riktigt vet vilken dag det blir.

Min chef är ett kontrollfreak, kan ringa spontant och kolla läget, känns så kontrollerande. Får ta med jobbtelefonen på äggplocket och svara lite groggy haha

Svar på tråden IVF start mars 2022