IVF start mars 2022
Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)
Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)
Just det, helt glömt sommartid! Haha
Hade UL i morse, på gränsen till överstimulerad så plock på onsdag och insättning fredag är planen. Så glad att slippa fyremadel! Dom sa inte exakt antal men på ena stocken sa hon 6-7-8 stora och några mindre som de oxå kommer ta :)
Just det, helt glömt sommartid! Haha
Hade UL i morse, på gränsen till överstimulerad så plock på onsdag och insättning fredag är planen. Så glad att slippa fyremadel! Dom sa inte exakt antal men på ena stocken sa hon 6-7-8 stora och några mindre som de oxå kommer ta :)
Kul att det går framåt för er båda! Hade inte alls tänkt på det där med sommartid, hoppas det inte ställde till det.
Jag hade UL idag och de kunde se 7 blåsor som var mogna och några till som kanske hade potential att växa till sig till äggplocket på fredag. Är det ett bra antal? Fick ingen info om det var bra eller dåligt men antar ok iom att det ändå blir plock?
Anledning till att jag undrar är för att läkaren frågade om jag kanske istället ville "maxa" sprutorna istället och göra totalfrys. Jag svarade att jag kan inte ta ett sånt beslut, jag har aldrig gjort detta förr, vad rekommenderar ni? Tycker det var en sån konstig fråga att ställa?
Kanske bara är hormonerna som gör mig extra frustrerad haha
Men så spännande att följas åt nu när det närmar sig
Kul att det går framåt för er båda! Hade inte alls tänkt på det där med sommartid, hoppas det inte ställde till det.
Jag hade UL idag och de kunde se 7 blåsor som var mogna och några till som kanske hade potential att växa till sig till äggplocket på fredag. Är det ett bra antal? Fick ingen info om det var bra eller dåligt men antar ok iom att det ändå blir plock?
Anledning till att jag undrar är för att läkaren frågade om jag kanske istället ville "maxa" sprutorna istället och göra totalfrys. Jag svarade att jag kan inte ta ett sånt beslut, jag har aldrig gjort detta förr, vad rekommenderar ni? Tycker det var en sån konstig fråga att ställa?
Kanske bara är hormonerna som gör mig extra frustrerad haha
Men så spännande att följas åt nu när det närmar sig
Yes, nu är otrivelle tagen så nu känns det skönt att slippa sprutor på ett tag :)
Oj vilken svår fråga om totalfrys. Aldrig ens tänkt på det.. Men jag tror ändå man ska följa sin magkänsla.
Ja himla kul att alla nästan ligger lika och så spännande att se hur allt utvecklar sig. Snart tror jag vi alla sitter spända och väntar på ett plus <3
Yes, nu är otrivelle tagen så nu känns det skönt att slippa sprutor på ett tag :)
Oj vilken svår fråga om totalfrys. Aldrig ens tänkt på det.. Men jag tror ändå man ska följa sin magkänsla.
Ja himla kul att alla nästan ligger lika och så spännande att se hur allt utvecklar sig. Snart tror jag vi alla sitter spända och väntar på ett plus <3
MaryJen123- nej det är jätte svårt att veta vad som är bäst. Men som novabusen skrev så tror jag oxå man ska gå på sin magkänsla :)
Åh ja det där plusset bara längtar man till så mycket. Jag har ett barn sen innan som blir 10 år i år och innan dess så var jag gravid 7 månader innan men gjorde abort i v13. Så sjukt att jag då blev gravid jätte lätt utan å ens märka det och nu är det såhär...
Har ni hört nått om dom får följa med på äggplock? Eller får dom göra sitt å sen gå?
Novabusen- ååååh kul och skönt att den är tagen så spännande
Loppan1994 .
På livio gärdet får sambon inte följa med på nåt. Men jag har hört att vården ska släppa sina restriktioner 31/3 så ska fråga på fredag om det.
Vill ju så gärna ha det stödet och känna att man gör detta tillsammans.
Antar att det är samma för er att han inte får vara kvar?