• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • MaryJen123
    Loppan1994 skrev 2022-03-26 20:01:39 följande:

MaryJen123-  va skönt! Jo det går bra men börjar känna av hormonerna känslomässigt nu.

Ja med min sambo är det lite som att han vill knappt prata om det med mig heller, tror han tycker det är extremt jobbigt att det är han det är "fel" på. Önskar väl lite att han var lite mer med. Just nu tar jag sprutorna själv och han grejar med nått annat ute.. vi bråkar endel oxå och jag vill typ skita i allt. Kände samma förra sprut omgången, men så fort ja sluta med sprutorna så ville jag bara köra igång igen haha.

Ja jag funderar på om vi kanske ska gå ut med det när man plussat som jag hoppas snart sker. Eller så förblir det en hemlighet. 
    Skulle verkligen vilja säga det till min mamma men orkar inte, vill lixom sörja själv att det inte går.

Nej det var ju inte kul att höra det! Man vill ju bara ha pepp och känna att det snart är ens tur! 

Känner lite samma med min chef. Var nyss sjukskriven fram och tillbaka för panikångest och håller väl på och repa mig lite mer för varje dag så känns som att hon skulle dömma mig och tänka att jag kanske inte ska ta ett till barn till världen innan jag mår helt okej. Men helt okej kommer jag nog aldrig bli, utan panikattacker får jag nog leva med. 

låter inte kul med sambon men förstår att det måste va tufft att känna att det är ens eget "fel". Hoppas det löser sig längs vägen. Lyssnade på nån podd för ett tag sen som förklarade barnlöshet som en kris och att man som par måste hantera det som vilken annan kris som helst då det tär på förhållandet, så vi har pratat om att gå i parterapi, tror det skulle kännas skönt att lufta känslor med någon som är van vid denna typ av kriser.

• MaryJen123

tog precis sprutorna och jäklar vad ont det gjorde idag, ser även små blåmärken där jag stuckit tidigare. Fyremadelen är inte rolig! :(

Tänkte på en sak..jag har bara fått menopur utskrivet till söndag och ska på UL på måndag.. Hinner man få receptet och hämta ut nya sprutor på en och samma dag? 
    Jag nämnde det i fredags och då sa hon "jag skriver inte ut mer förens jag vet att det verkligen behövs"...det kanske inte är några konstigheter men kändes bara lite riskabelt?

• Loppan1994
    MaryJen123 skrev 2022-03-26 22:21:47 följande:

tog precis sprutorna och jäklar vad ont det gjorde idag, ser även små blåmärken där jag stuckit tidigare. Fyremadelen är inte rolig! :(

Tänkte på en sak..jag har bara fått menopur utskrivet till söndag och ska på UL på måndag.. Hinner man få receptet och hämta ut nya sprutor på en och samma dag? 
    Jag nämnde det i fredags och då sa hon "jag skriver inte ut mer förens jag vet att det verkligen behövs"...det kanske inte är några konstigheter men kändes bara lite riskabelt?

Nej den är ju inte de :( 

Ja de skriver ut och du kan hämta några minuter efter :) har inte heller nått mer imorgon och så gjorde läkaren sist med :)

Ja parterapi kanske inte är så dumt ändå  
  • Novabusen

Jag har en fyremadel kvar som jag ska ta idag och så har jag några doser rekovelle kvar i sprutan. Hoppas innerligt att jag slipper ta mer fyremadel Obestämd

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-03-27 16:44:33 följande:

Jag har en fyremadel kvar som jag ska ta idag och så har jag några doser rekovelle kvar i sprutan. Hoppas innerligt att jag slipper ta mer fyremadel Obestämd

Håller verkligen tummarna för oss alla tre imorgon Hjärta
  • Loppan1994

Hur gör ni ikv med sprutorna? Tar vid 20, men ska man ta vid 21 nu ist då? Hört att de inte gör så stor skillnad på några timmar men 

• MaryJen123

Börjar bli riktigt svullen, idag när jag Var på promenad så kändes det spänt och lite molande. Är inte sugen på att ta sprutorna nu. Hoppas dock på goda nyheter på UL imorgon för oss allaGlad

Hur mår ni? 
    Lycka till imorgon !

• Novabusen

Jag tog 21:30 i början men nu tar jag dom vid 22. Jag uppfattade det som att man skulle ta dem vid samma tidpunkt ungefär varje dag men man kunde välja själv mellan 21-22. 

Jag mår bra! Känns svullet på insidan och jag tycker magen känns lite spänd på utsidan oxå :)

• Loppan1994

Okej till mig sa dom att jag skulle ta kl 20, men tänkte eftersom det blev sommartid så blev de en timme tidigare idag :) 

Jag mår oxå bra, känner inte mycket alls mer än lite trött, kännt av i äggstockarna typ 3-4ggr 

Svar på tråden IVF start mars 2022