• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Loppan1994
    MaryJen123 skrev 2022-03-28 22:38:56 följande:

Loppan1994 .
    På livio gärdet får sambon inte följa med på nåt. Men jag har hört att vården ska släppa sina restriktioner 31/3 så ska fråga på fredag om det.
    Vill ju så gärna ha det stödet och känna att man gör detta tillsammans.
    Antar att det är samma för er att han inte får vara kvar?

Okej hoppas det! Man vill ju verkligen ha det stödet vid äggplock.

Nej han har inte fått vart med nått alls nu på besök
  • Novabusen

Min sambo har varit med på 2 besök hittills. I morgon ska han med och lämna prov sen måste han åka. 

Ja så i morgon är det äggplock redan! Sjukt spännande! 

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-03-29 12:39:16 följande:

Min sambo har varit med på 2 besök hittills. I morgon ska han med och lämna prov sen måste han åka. 

Ja så i morgon är det äggplock redan! Sjukt spännande! 

Men åh va tråkigt att han inte får vara med imorgon :( 

Lycka till Hjärta
  • MaryJen123

Novabusen - 
    Stort lycka till imorgon! {#emotions_dlg.flower} så trist att de inte får följa med. Håller alla tummar och tår för att det går bra.
    Ikväll tar jag sista menopur o fyremadel, tjoho! Skrattande

• Loppan1994

Träffade ett blodkärl ikväll med gonalen och jäklar vad de började blöda.. kan inte va nån fara väl?

• MaryJen123
    Loppan1994 skrev 2022-03-29 20:11:12 följande:

Träffade ett blodkärl ikväll med gonalen och jäklar vad de började blöda.. kan inte va nån fara väl?

Läskigt! Vad typiskt att du skulle träffa just där. Tror inte det är någon fara...Då hade väl kliniken sagt nåt om det
  • Loppan1994
    MaryJen123 skrev 2022-03-29 21:02:59 följande:
    Läskigt! Vad typiskt att du skulle träffa just där. Tror inte det är någon fara...Då hade väl kliniken sagt nåt om det
    Min sambo sa samma sak, men som den hypokondrikern man är så Skäms

Är så avis på er som fått ta era sista sprutor nu!! 
  • Novabusen

Jag tror inte det är nån fara. Jag har blött lite av några sprutor och med tanke på var mkt kärl etc det finns så är det nog ingen fara. Till mig sa det inget om det heller :) 

Så, 9 ägg fick de ut så insättning på fredag är planen. Dock sa de att beroende på hur de utvecklas kan de ringa och flytta tiden både framåt och bakåt :) Sen en jäkla väntan på gravtest, hehe..

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-03-30 15:19:11 följande:

Jag tror inte det är nån fara. Jag har blött lite av några sprutor och med tanke på var mkt kärl etc det finns så är det nog ingen fara. Till mig sa det inget om det heller :) 

Så, 9 ägg fick de ut så insättning på fredag är planen. Dock sa de att beroende på hur de utvecklas kan de ringa och flytta tiden både framåt och bakåt :) Sen en jäkla väntan på gravtest, hehe..

Nej det är nog ingen fara som ni säger :) men man vill ju bara att allt ska bli rätt haha.

Åh kul grattis Hjärta  Hur kändes det? Gjorde det mycket ont? Spolningen av äggledarna tyckte ja gjorde lite ont om de går att ämföra? 

Fick du väga dig innan? Så nervös för det!! 
    Jaa väntan på gravtest är nog de jobbigaste 
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-03-30 16:05:40 följande:
    Nej det är nog ingen fara som ni säger :) men man vill ju bara att allt ska bli rätt haha.

Åh kul grattis Hjärta  Hur kändes det? Gjorde det mycket ont? Spolningen av äggledarna tyckte ja gjorde lite ont om de går att ämföra? 

Fick du väga dig innan? Så nervös för det!! 
    Jaa väntan på gravtest är nog de jobbigaste 
    Äggplocket va ingen fara, man känner att de grejar men tyckte inte det gjorde ont. Däremot efter så har jag som molande mensvärk så har tagit alvedon, för det gör ont när jag skrattar :)

Nej jag har aldrig behövt väga mig. Är 171 lång och väger 62 kg och tränar en del så de litade nog på viktangivelsen i hälsodeklarationen:)

Nu ikväll så har sambon googlat statistik på IVF att 45-50% av återföringar tar sig så det var ju inge kul att höra. Å andra sidan så slipper man kanske klämma ut en unge på julafton om det inte tar sig denna gången ;)
Svar på tråden IVF start mars 2022