• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-03-30 21:29:59 följande:
    Äggplocket va ingen fara, man känner att de grejar men tyckte inte det gjorde ont. Däremot efter så har jag som molande mensvärk så har tagit alvedon, för det gör ont när jag skrattar :)

Nej jag har aldrig behövt väga mig. Är 171 lång och väger 62 kg och tränar en del så de litade nog på viktangivelsen i hälsodeklarationen:)

Nu ikväll så har sambon googlat statistik på IVF att 45-50% av återföringar tar sig så det var ju inge kul att höra. Å andra sidan så slipper man kanske klämma ut en unge på julafton om det inte tar sig denna gången ;)
    Skönt att höra att det inte gjorde så ont som man läst :) 

Har oxå googlat massa om chanserna och det är väldigt tråkigt att det inte är höre procent :( 
  • Novabusen

Ja jag trodde nog det va lite högre chans.. 

Visst har ni UL idag/i morgon? Så spännande!

• Novabusen

Nu ringde BM och sa att 6 av 9 utvecklades jätte fint så de vill flytta fram insättning till måndag. Så det blir att vänta och vänta, haha :)

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-03-31 10:44:26 följande:

Nu ringde BM och sa att 6 av 9 utvecklades jätte fint så de vill flytta fram insättning till måndag. Så det blir att vänta och vänta, haha :)

Va kul hoppas de fortsätter så :)

Jag har vul om ett par timmar, magkänslan har inga höga förhoppningar dock.
  • MaryJen123

Vilka härliga nyheter att det går så bra! Hoppas på många embryon!

Haha har också tänkt på det där med BF runt jul, men men, kanske också går över tiden så de blir en januaribebis :)

Imorgon har jag äggplcok, är väldigt lugn faktiskt och känner mig inte så nervös mest känns det bara så långt till måndag att få besked om nåt har blivit befruktat eller ej.
    Känns som en evighet 

• Novabusen

Loppan1994: Hur gick det? 

Ja alltså väntan är ju värre än behandlingen? Hoppas de får ett gäng ägg att odla på <3

Nu känner jag att jag bara vill ha tillbaka embryot så det kan få bo och götta sig hos mig, haha!

• MaryJen123

Nu är äggplocket klart. Det gick över förväntan, sved lite men hade nog trott det skulle göra ondare.
    Fick ut 16 st ägg, återföring på måndag och då släpper livio på sina restriktioner och min sambo får vara med! Känns så bra!

Hoppas ni får en fin helg, i väntans tider. Vilket tålamod vi jobbar upp som väntar och kämpar för våra framtida barn. 

• Loppan1994

En blåsa på 16mm resten under 10 eller mellan 9-12,5mm så fortsätter med 200 tills på måndag så får vi se då.. så gick väl inte alls som planerat :( 

Sen har ja läst att massa skrivit att dom fått väga sig innan äp så är rädd för att bli nekad för måste gå ner 10kg för att hamna rätt på bmi skalan :(

• Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-01 12:29:09 följande:

En blåsa på 16mm resten under 10 eller mellan 9-12,5mm så fortsätter med 200 tills på måndag så får vi se då.. så gick väl inte alls som planerat :( 

Sen har ja läst att massa skrivit att dom fått väga sig innan äp så är rädd för att bli nekad för måste gå ner 10kg för att hamna rätt på bmi skalan :(

Oh no! Hoppas de växer till sig över helgen! Håller alla tummar jag kan! <3

Wow va många ägg! Får se om du får sätta in på måndag då eller om de vill odla dina lite till. Mina ville de ju ha kvar över helgen Cool
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-01 12:57:02 följande:
    Oh no! Hoppas de växer till sig över helgen! Håller alla tummar jag kan! <3

Wow va många ägg! Får se om du får sätta in på måndag då eller om de vill odla dina lite till. Mina ville de ju ha kvar över helgen Cool
    Tack Hjärta vi blev förkyld alla här hemma inatt såklart.. men som tur är så jobbar jag inom vården så ska iväg och ta ett pcr test nu så hoppas inte det visar positivt 
Svar på tråden IVF start mars 2022