• Anonym (Ninni)

Blir hemlös?

Jag berättade för min sambo att jag vill separera och att jag ska börja söka jobb och lgh. Eftersom jag är utbränd och har 0 kr vet han att det tar ett tag. Få lgh tar ett tag också. Han har själv det gott ställt. Nu idag straffar han mig genom att säga att han ska sälja värt hus. Jag har inte råd att bo kvar. Jag vet att han vill bo kvar men han straffar mig för att ha gjort slut genom att göra mig hemlös. Han vet att jag mår väldigt dåligt. Senast igår bedyrade han hur mycket han älskar mig. Känner mig så ensam och sviken. Trodde vi var vänner eftersom uppbrottet inte skedde med hårda ord eller så.

• Svar på tråden Blir hemlös?
  • Anonym (Binna)
    mari123 skrev 2022-05-31 05:19:50 följande:
    Snart går två av dem i konkurs
    Haha nej, ingen risk. Stora bolag.
  • chrissepisse
    mari123 skrev 2022-05-31 05:19:50 följande:
    Snart går två av dem i konkurs
    Vad har det med ts frågeställning att göra? Alla fastighetsbolag tillämpar inte kösystem, bland annat ett av de största privata bolagen i landet. Om man saknar inkomst finns ibland möjlighet att betala deposition så att det finns en säkerhet för bolaget.

Som en avstickare - att ett fastighetsbolag går i konkurs är troligtvis en följd av att någon bank inte har fått betalt. Konsekvensen blir att fastigheterna säljs. Har man ett giltigt förstahandskontrakt påverkas man inte av detta som hyresgäst. 
  • mari123
    chrissepisse skrev 2022-05-31 07:21:18 följande:
    Vad har det med ts frågeställning att göra? Alla fastighetsbolag tillämpar inte kösystem, bland annat ett av de största privata bolagen i landet. Om man saknar inkomst finns ibland möjlighet att betala deposition så att det finns en säkerhet för bolaget.

Som en avstickare - att ett fastighetsbolag går i konkurs är troligtvis en följd av att någon bank inte har fått betalt. Konsekvensen blir att fastigheterna säljs. Har man ett giltigt förstahandskontrakt påverkas man inte av detta som hyresgäst. 
    Ursäkta om jag blev OT. Jag tänkte att på en ort där det finns fyra bostadsbolag och inga köer så är man överetablerad? VILKEN ort talar du om? Du behöver inte outa mer än landskapet.
  • Anonym (N)
    Anonym (Ninni) skrev 2022-05-30 18:01:31 följande:
    Vi äger båda huset. Jag hade det gott ställt tidigare. Det jag blur helt sänkt av är en människas förmåga att helt plötsligt med ett hånflin i stort sett säga "nu blir du hemlös". 
    Men vad var din plan när du gjorde slut då? Hur tänkte du att du skulle göra med din egen försörjning och ditt eget boende?
  • mari123
    Anonym (Nja) skrev 2022-05-31 06:51:48 följande:
    Det vet väl inte du. Ge råd till ts istället för att prata goja om saker som inte hör till!
    Ursäkta.
  • mari123
    Anonym (N) skrev 2022-05-31 07:59:20 följande:
    Men vad var din plan när du gjorde slut då? Hur tänkte du att du skulle göra med din egen försörjning och ditt eget boende?
    TS är kvinna. HUR ska hon kunna förväntas ta ansvar i vårt patriarkala samhälle?
  • Anonym (Binna)
    mari123 skrev 2022-05-31 07:42:09 följande:
    Ursäkta om jag blev OT. Jag tänkte att på en ort där det finns fyra bostadsbolag och inga köer så är man överetablerad? VILKEN ort talar du om? Du behöver inte outa mer än landskapet.
    Jag sa 4 utan kö som jag vet om. Det finns givetvis även ett flertal med kö. Jag pratar inte om en ort utan om flera inom ca 1-5 mil.
    västergötland. 
  • Anonym (Binna)
    mari123 skrev 2022-05-31 07:42:09 följande:
    Inget kösystem betyder inte heller att det inte finns sökande, bara att de väljer kriterier utifrån annat än köpoäng.
    kolla tex bostadsregistret.
  • Anonym (N)
    mari123 skrev 2022-05-31 08:07:30 följande:
    TS är kvinna. HUR ska hon kunna förväntas ta ansvar i vårt patriarkala samhälle?
    Jag hoppas du är sarkastisk.
  • mari123
    Anonym (Binna) skrev 2022-05-31 08:37:11 följande:
    Inget kösystem betyder inte heller att det inte finns sökande, bara att de väljer kriterier utifrån annat än köpoäng.
    kolla tex bostadsregistret.
    Okej ja ingen privat hyresvärd hyr ut till "problem"! Finns många privata hyresvärdar GUDSKELOV! Min yngsta dotter ringde allmännyttan och fick höra att det var FEM år i kö.......men så hade hon kontakter med den privata sfären och kunde VÄLJA boende. En fin etta centralt......
Svar på tråden Blir hemlös?