• Anonym (Ninni)

Blir hemlös?

Jag berättade för min sambo att jag vill separera och att jag ska börja söka jobb och lgh. Eftersom jag är utbränd och har 0 kr vet han att det tar ett tag. Få lgh tar ett tag också. Han har själv det gott ställt. Nu idag straffar han mig genom att säga att han ska sälja värt hus. Jag har inte råd att bo kvar. Jag vet att han vill bo kvar men han straffar mig för att ha gjort slut genom att göra mig hemlös. Han vet att jag mår väldigt dåligt. Senast igår bedyrade han hur mycket han älskar mig. Känner mig så ensam och sviken. Trodde vi var vänner eftersom uppbrottet inte skedde med hårda ord eller så.

• Svar på tråden Blir hemlös?
  • Anonym (N)
    mari123 skrev 2022-05-31 15:52:14 följande:
    Ja vad ska TS skylla på?
    Är du sarkastisk eller inte? Du sa nej när jag frågade, men nu låter du sarkastisk i alla fall.
  • Anonym (Nja)
    mari123 skrev 2022-05-31 15:52:14 följande:
    Ja vad ska TS skylla på?
    TS skyller väl inte på någonting såvitt jag ser! Lägg av eller skriv något som ger ts råd på ett eller annat sätt, eller lämna tråden.
  • Mrs Moneybags
    mari123 skrev 2022-05-31 13:37:20 följande:
    NÄ man kan inte förvänta sig att bli försörjd av en partner man dumpat ÄVEN när man är kvinna. Hjälplös och utsatt...absolut men liksom en random man har inte försörjningsplikt. Inte heller kvinnans föräldrar även om de kanske ställer upp!?
    Vad jag skrev hade inget att göra med att vara kvinna. 

Du kan väl starta en egen tråd om dina tankar om att vara kvinna så kan den här tråden handla om en person som separerar. 
  • Anonym (Plan B)

Jag är rätt förvånad över att du inte insåg att detta skulle bli ett problem redan innan du gjorde slut....

Det är ju grundkurs 1a gällande att lämna en relation att man behöver någonstans att bo och en plan för att få tillbaka sina tillgångar.

• mari123
    Anonym (Nja) skrev 2022-05-31 17:23:34 följande:
    TS skyller väl inte på någonting såvitt jag ser! Lägg av eller skriv något som ger ts råd på ett eller annat sätt, eller lämna tråden.
    Jag vet att jag nämnt att det en kvinna utan inkomst och jobb kan göra när hon lämnar sin man, och försörjning, är att vända sig till "soc"! Där får hon ALL hjälp som finns. Kanske inte en egen lägenhet MEN tak över huvudet och mat i magen. DÄR kan man börja. Ingen kvinna (eller man) ska stanna kvar i ett förhållande som man mår dåligt i.
  • Anonym (K)

Se till att få en riktig värdering från en mäklare som han inte är kompis med. 
    Vinsten delas 50/50 om inget annat är skrivet. Du får inte lättare förstahandskontrakt för att du har en summa på banken men däremot kan du lättare ha råd med en svindyr andrahandslägenhet. 

• Tow2Mater

Vilka jobb har du sökt idag? Har du skrivit in dig som arbetssökande på Arbetsförmedlingen?

Har du ett updaterat CV? Om inte, kan AF hjälpa dig med det.

Hoppas du får napp snart, med inkomst blir allt lättare.

• mari123
    Anonym (K) skrev 2022-05-31 18:51:32 följande:

Se till att få en riktig värdering från en mäklare som han inte är kompis med. 
    Vinsten delas 50/50 om inget annat är skrivet. Du får inte lättare förstahandskontrakt för att du har en summa på banken men däremot kan du lättare ha råd med en svindyr andrahandslägenhet. 

Du tänker att det finns oseriösa mäklare som "spelar under täcket" för att gynna en kompis? KAN så vara men då är det strax en arbetslös mäklare. SERIOSITET är A och O för bostadsmäklare då de har en MYCKET svår uppgift! Imponerad att de klarar det OCH de är värda varje krona de tjänar. (känner ingen mäklare)
  • Anonym (Stämmer inte)

Mari123 har helt fel. Jag lämnade min partner som misshandlade mig. Jag flydde till en annan ort och fick bo tillfälligt hos en kompis på golvet. Jobbade fram tills jag flydde men mitt ex hade stulit min plånbok och använt mitt kreditkort så att jag fått skulder. Vilket jag polisanmälde.
    Gick till soc medans jag sökte jobb på nya orten. Kraschade dock psykiskt totalt av hela grejen. 

Fick inte ett skit av soc. En tjej som såg ut att vara 20 år sa kallt att jag valt själv att bli misshandlad då vi varit ihop i flera år, så det var inte för mig att delta i en grupp för kvinnor som blivit eller var misshandlade, då det var för dom som inte valt det själva (!), att jag fick söka jobb och att dom inte var en bostadsförmedling, jag fick bo hos min kompis tills jag hade jobb, så länge skulle jag skulle be min mamma försörja mig.

Med detta sagt; ts, kolla ändå om du kan få akut hjälp av soc, du kanske har bättre tur. Ring alla du känner om hjälp att få någon tillfällIf plats att sova på. 

• Anonym (Nja)
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2022-05-31 20:13:35 följande:

Mari123 har helt fel. Jag lämnade min partner som misshandlade mig. Jag flydde till en annan ort och fick bo tillfälligt hos en kompis på golvet. Jobbade fram tills jag flydde men mitt ex hade stulit min plånbok och använt mitt kreditkort så att jag fått skulder. Vilket jag polisanmälde.
    Gick till soc medans jag sökte jobb på nya orten. Kraschade dock psykiskt totalt av hela grejen. 

Fick inte ett skit av soc. En tjej som såg ut att vara 20 år sa kallt att jag valt själv att bli misshandlad då vi varit ihop i flera år, så det var inte för mig att delta i en grupp för kvinnor som blivit eller var misshandlade, då det var för dom som inte valt det själva (!), att jag fick söka jobb och att dom inte var en bostadsförmedling, jag fick bo hos min kompis tills jag hade jobb, så länge skulle jag skulle be min mamma försörja mig.

Med detta sagt; ts, kolla ändå om du kan få akut hjälp av soc, du kanske har bättre tur. Ring alla du känner om hjälp att få någon tillfällIf plats att sova på. 

Men du förstår väl själv att den där snorungen begick tjänstefel...?
Svar på tråden Blir hemlös?