• Anonym (Lisa)

    Är min kompis för egoistisk?

    Min kompis flyttade ihop med sin sambo för cirka 6 mån sen. Det är lite på prov så hon ska ha kvar sin lägenhet i en annan stad iaf första året. Hon är aldrig där. Nu har min dotter kommit in på skola i den staden men hon har ingenstans att bo. Jag har frågat min kompis om hon skulle kunna sova i hennes lägenhet den första tiden till hon hittar något men min kompis bara viftade bort det. 


    Jag hade aldrig gjort så mot henne eller mot någon annan heller, kan man hjälpa någon så gör man väl det? Jag har tagit detta så hårt att jag känner att jag inte kan umgås med henne längre. Jag kommer ju aldrig att vilja hjälpa henne och sån relation vill jag inte ha. Ska jag berätta hur besviken jag är eller bara låta vänskapen dö ut? Hon har ju egentligen ingen skyldighet att hjälpa mig. 

  • Svar på tråden Är min kompis för egoistisk?
  • Anonym (Ja)

    Jag tycker du kan berätta att du är väldigt besviken. Försök först att få ett vettigt svar på om din dotter kan få sova där.
    Säger hon ändå nej så är de ingen vän

  • Anonym (E)
    Anonym (Lisa) skrev 2022-08-08 09:38:04 följande:
    Är min kompis för egoistisk?

    Min kompis flyttade ihop med sin sambo för cirka 6 mån sen. Det är lite på prov så hon ska ha kvar sin lägenhet i en annan stad iaf första året. Hon är aldrig där. Nu har min dotter kommit in på skola i den staden men hon har ingenstans att bo. Jag har frågat min kompis om hon skulle kunna sova i hennes lägenhet den första tiden till hon hittar något men min kompis bara viftade bort det. 


    Jag hade aldrig gjort så mot henne eller mot någon annan heller, kan man hjälpa någon så gör man väl det? Jag har tagit detta så hårt att jag känner att jag inte kan umgås med henne längre. Jag kommer ju aldrig att vilja hjälpa henne och sån relation vill jag inte ha. Ska jag berätta hur besviken jag är eller bara låta vänskapen dö ut? Hon har ju egentligen ingen skyldighet att hjälpa mig. 


    Har du sagt att din dotter är villig att betala hyra under tiden hon bor där?
  • Anonym (Bonnie)

    Skärp dig! Hon är inte egoistisk. Lägenheten är fortfarande hennes HEM även om hon just nu inte är där.
    Jag hade inte heller velat att någon bodde i min lägenhet när jag inte var där, med alla mina personliga saker.

    Hade varit skillnad om din kompis skulle hyra ut i andra hand och valde någon annan före din dotter, men så är ju inte läget.
    Så du har fel, sluta tjura över detta.

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Bonnie) skrev 2022-08-08 09:42:15 följande:

    Skärp dig! Hon är inte egoistisk. Lägenheten är fortfarande hennes HEM även om hon just nu inte är där.
    Jag hade inte heller velat att någon bodde i min lägenhet när jag inte var där, med alla mina personliga saker.

    Hade varit skillnad om din kompis skulle hyra ut i andra hand och valde någon annan före din dotter, men så är ju inte läget.
    Så du har fel, sluta tjura över detta.


    Man hjälper väl sina vänner!!!
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (E) skrev 2022-08-08 09:41:53 följande:
    Har du sagt att din dotter är villig att betala hyra under tiden hon bor där?
    Inte direkt, det har inte varit aktuellt alls. Jag har sagt att min dotter få bo på vandrarhem så hon borde förstå att det inte är pengar som är problemet.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Ja) skrev 2022-08-08 09:41:25 följande:

    Jag tycker du kan berätta att du är väldigt besviken. Försök först att få ett vettigt svar på om din dotter kan få sova där.
    Säger hon ändå nej så är de ingen vän


    Jag har jättesvårt för att ta upp det igen, vill helst inte tjata och vara till besvär. Men jag borde kanske säga till henne iaf. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Bonnie) skrev 2022-08-08 09:42:15 följande:

    Skärp dig! Hon är inte egoistisk. Lägenheten är fortfarande hennes HEM även om hon just nu inte är där.
    Jag hade inte heller velat att någon bodde i min lägenhet när jag inte var där, med alla mina personliga saker.

    Hade varit skillnad om din kompis skulle hyra ut i andra hand och valde någon annan före din dotter, men så är ju inte läget.
    Så du har fel, sluta tjura över detta.


    Hon har inte så mycket saker kvar, har som sagt inte varit där på länge. De flesta möblerna är kvar men inte de hon använder. 
  • Anonym (X)

    Hur gammal är dottern, är det gymnasiet eller högskola?

  • Anonym (Bonnie)
    Anonym (Ja) skrev 2022-08-08 09:44:23 följande:
    Man hjälper väl sina vänner!!!
    Är dottern kompisens vän?

    Sedan är det ett jäkligt stort krav att man bara för att man är vän ska låta någon bo i ens HEM.
    Jag hade kunnat låta ett fåtal göra det, de flesta inte.

    Jag har personliga saker här som jag inte vill att någon rotar i. Jag hade heller inte velat låna ut till en ung student som säkert drar dit kompisar osv. Skulle ju ha noll koll på vad som händer i min egen lägenhet. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Lisa) skrev 2022-08-08 09:50:00 följande:
    Hon har inte så mycket saker kvar, har som sagt inte varit där på länge. De flesta möblerna är kvar men inte de hon använder. 
    Det kan finnas personliga saker där ändå, som man inte vill att andra ska se.
    Har du varit i lägenheten så du vet hur lite det är?
Svar på tråden Är min kompis för egoistisk?