• Anonym (Julia)

Lön?!

Hur mycket tjänar du och vilken utbildning och befattning har du samt hur gammal är du? Hur har din löneutveckling sett ut sedan du började på ditt jobb, hur mycket har den ökat per år? Det går bra att svara anonymt! Skäms

• Svar på tråden Lön?!
  • SaraL77

92000 brutto, avdelningschef på en myndighet. Har 12 underställda chefer.

• Anonym (Julia)
    SaraL77 skrev 2022-08-26 19:12:49 följande:

92000 brutto, avdelningschef på en myndighet. Har 12 underställda chefer.

Vad har du för utbildning och hur ser löneutvecklingen ut per år? Har du bonus utöver detta?
  • Anonym (54)

Jag har 54 000 kr, är 53 år och har en magisterexamen i data- och systemvetenskap och jobbar som systemutvecklare på en statlig myndighet. Hade 19 000 kr när jag började 1997 och löneökningen var mycket bra så länge jag jobbade privat, men för några år sedan ville jag prova på att jobba statligt och då får man gå ner lite i lön. 

• SaraL77

Julia: är jurist i grunden. Löneutvecklingen har varit väldigt bra men det är för att jag aktivt valt att söka mig vidare och inte fastnat på någon arbetsplats. Nej, ingen bonus. 

• Anonym (F)

Knappt 70 000 ink bonus.  Civilingenjör och avdelningschef på ett svensk globalt industriföretag.  Bra löneutveckling med några hopp vid jobbyten. 

• Anonym (Johanna)

28 år, 2 årig yrkesutbildning inom socialt arbete. Jobbat som behandlare och har 31.000kr, började för ca ett halvår sen.

• Anonym (Fkfk)

24200, högskoleutbildning. Ingångslönen var 23100 så jag fick ändå en rätt bra höjning förra gången. Arbetar på en vårdcentral.

• Anonym (Nonononooo)

44000 kr, logistiker med specialkompetens på ett industriföretag. 35 år. Kandidatexamen. Började med 19000 kr 2010 och har bytt jobb ett antal gånger. Största löneökningarna har skett när jag bytt jobb, senaste bytet gav 10000 mer.

• Anonym (Soc)

Enhetschef. Är 50. Har jobbat i 25 år. Min ingångslön (som handläggare) var 16.000
    Idag har jag 48.000.

Rätt dålig löneutveckling med andra ord.

• Anonym (Julia)
    Anonym (Soc) skrev 2022-08-26 21:23:05 följande:

Enhetschef. Är 50. Har jobbat i 25 år. Min ingångslön (som handläggare) var 16.000
    Idag har jag 48.000.

Rätt dålig löneutveckling med andra ord.

Ingen utbildning?
Svar på tråden Lön?!