• Anonym (Julia)

Lön?!

Hur mycket tjänar du och vilken utbildning och befattning har du samt hur gammal är du? Hur har din löneutveckling sett ut sedan du började på ditt jobb, hur mycket har den ökat per år? Det går bra att svara anonymt! Skäms

• Svar på tråden Lön?!
  • Anonym (....)

SaraL77: Jaha, så i denna tråden är du jurist. Gått bort från ditt påståda läkaryrke....

Undrar vad det blir om några månader? Stadsminister kanske?! Cool

• Anonym (....)
    Anonym (Ssk) skrev 2022-08-27 08:31:45 följande:
    Nej jag har inte haft något avbrott alls utan jobbat heltid på samma arbetsplats 
    Och hur fick du din magisterexamen utan att studera? Dvs utan att avbrott. 
  • PH76

Ekonom, 18600 brutto i ingångslön 2003.  nu ca 84000 netto som frilanskonsult (plus det som inte tas ut på olika sätt, utan sparas i bolaget).

• Anonym (nöjd)

distriktssköterska på VC
    35 år
    10 års erfarenhet
    39 500kr/m

• Anonym (Maria)

Förskollärare 38200 47 år, började på 12800kr 1999.

• Anonym (C)

Statistiker, 68000 i månaden + bonus.

• Anonym (Men)

Personne var ju ändå 25 för åtta år sedan när jobbet påbörjades så utbildningen var ju förstås innan dess. 

Anonym (....) skrev 2022-08-27 17:24:17 följande:
    Och hur fick du din magisterexamen utan att studera? Dvs utan att avbrott. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Men) skrev 2022-08-27 19:17:46 följande:

Personne var ju ändå 25 för åtta år sedan när jobbet påbörjades så utbildningen var ju förstås innan dess. 

Sjuksköterska är en kandidatexamen och inte en magister. Ska man läsa magister så gör man detta efter grundutbildningen. Och många magister/vidareutbildningar har haft som krav att man ska ha 2 års arbetserfarenhet som Sjuksköterska. Därför min undran hur man klarar att läse en magister/vidareutbildning utan uppehåll från jobbet.  
  • Anonym (Karl)
    Anonym (Optiker) skrev 2022-08-27 15:12:25 följande:
    Ni har ju många semesterdagar... Är så avundsjuk på det!
    Man ska inte stirra sig blind på semesterdagar, man ska titta vad man gör om dagarna, jag valde lägre lön och slapp ansvar, nu fyller jag dagarna med många ganska meningslösa möten, man fyller sin kaffekopp o går på möten, ca 80% är bara rent nonsens på mötena, många heldagar kan gå åt till dessa möten, många saker är jag inte ens involverad i men måste delta på dessa. ibland via web o är hemma, stänger av mikrofon så mötet inte störs av mina bakgrundsljud, exempel barnen leker. 
    Exempel på en dag, möte satt kl 9:00, jag börjar 8:00, är hemma, barnen får äta frukost i lugn o ro, jag är hemma förberedelse inför möte, men det är inom parentes för arbete, svarar i mobil om någon ringer, hinner lämna barnen på fritids innan möte, ibland är barnen hemma med mig, dom får leka så dom inte stör eller se en film, men vi kan ändå prata med varandra, man slår bara av mic på datorn, jag hör vad som sägs, vill jag tillägga något slår jag bara på mic.

Samhället o arbetsplatser har förändras via corona, fler o fler jobbar som mig, man har ansvar men under stor frihet, åker vi till leos lekland svarar jag ändå på jobbsamtal, kan ha med mig datorn, svara på mail/frågor osv.
  • Anonym (Optiker)
    Anonym (Karl) skrev 2022-08-27 19:50:29 följande:
    Man ska inte stirra sig blind på semesterdagar, man ska titta vad man gör om dagarna, jag valde lägre lön och slapp ansvar, nu fyller jag dagarna med många ganska meningslösa möten, man fyller sin kaffekopp o går på möten, ca 80% är bara rent nonsens på mötena, många heldagar kan gå åt till dessa möten, många saker är jag inte ens involverad i men måste delta på dessa. ibland via web o är hemma, stänger av mikrofon så mötet inte störs av mina bakgrundsljud, exempel barnen leker. 
    Exempel på en dag, möte satt kl 9:00, jag börjar 8:00, är hemma, barnen får äta frukost i lugn o ro, jag är hemma förberedelse inför möte, men det är inom parentes för arbete, svarar i mobil om någon ringer, hinner lämna barnen på fritids innan möte, ibland är barnen hemma med mig, dom får leka så dom inte stör eller se en film, men vi kan ändå prata med varandra, man slår bara av mic på datorn, jag hör vad som sägs, vill jag tillägga något slår jag bara på mic.

Samhället o arbetsplatser har förändras via corona, fler o fler jobbar som mig, man har ansvar men under stor frihet, åker vi till leos lekland svarar jag ändå på jobbsamtal, kan ha med mig datorn, svara på mail/frågor osv.
    Absolut, det är inte bara lönen och semestrar.
    Jag har bytt till en butik med mycket sämre löneutveckling (ett år fick jag 150kr i löneökning...) Men jag går till jobbet var dag och älskar mitt jobb. Det är värt mycket, inte kul att vara kunna ta 3 v på sommaren för att bemanningen ska funka men jag mår bra på jobbet så då tar jag det. Sen är jag alltid ledig när jag inte jobbar, men lite avundsjuk är jag nog ändå Flört
Svar på tråden Lön?!