Lön?!
Hur mycket tjänar du och vilken utbildning och befattning har du samt hur gammal är du? Hur har din löneutveckling sett ut sedan du började på ditt jobb, hur mycket har den ökat per år? Det går bra att svara anonymt! 
Hur mycket tjänar du och vilken utbildning och befattning har du samt hur gammal är du? Hur har din löneutveckling sett ut sedan du började på ditt jobb, hur mycket har den ökat per år? Det går bra att svara anonymt! 
35-40 år civilingenjör. Började för över 10 år sedan på ca 30 kkr. Blev chef efter ett par år och ökade 5-10kkr, klev ytterligare ett steg efter ytterligare ett år och ökade ytterligare 10kkr, bytte sen tjänst internt till en nyckelposition och gjorde ett större lönekliv, fick efter det topproll i samma bolag med en lön på över 100kkr med fantastiska förmåner och bonus. Nu arbetar jag som VD för ett mindre bolag och har gått ned i lön men har markant mer tid för familj och privatliv.
47 000, innan skatt. Totalt 5 års högskolestudier. Arbetar som skolsköterska.
Hade 20 000 i ingångslön 2008 som nyexad sjuksköterska. Ligger nog ganska marknadsmässigt i lön, kanske inom övre spannet då jag precis bytt jobb.
Jag är 32 år ingen utbildning (hoppade av som ung)
Tjänar 23 000 kr plus ob (brukar bli mellan 27000-30000 före skatt) . Jag klarar mig fint med denna lönen.
Utbildad snickare, sedan egenföretagare, högsta lön med anställda 1,45milj år ett topp år, fortsatte sedan som statligt anställd fastighetsförvaltare, 43500kr månad, nu projektledare 46000 månad.
Utbildning ska man se som en synonym, många jag känner börjar inom ett företag tar internutbildningar till ex ledningen internt, arbeta sig uppåt inom företaget samtidigt som man höjer sin kompetens utan att behöva sätta sig på skolbänken, min fru har gjort liknande inom bank, börja på Nordea direkt (telefonbanken) jobba sedan upp sig till ppm och nu är hon fondförvaltare på ett fondbolag. många av hennes kolleger har gjort liknande, ända till börsmäklare, mitt ex har bara fritidspedagog utbildning med enstaka ekonomutbildnings poäng, dom flesta banker hon jobbat åt har anställt henne för hennes personlighet, där personligheten gav henne karriären, liknande är det för mig, där man tittade, klarade du av att driva ett företag med bra resultat och anställda i många år, då har du inga problem att vara fastighetsförvaltare och hålla koll på ett gäng fastighetsskötare.
51 år nu, starta företag när jag var 28 år, gick ut som anställd 46 år
33årig Sjuksköterska, magisterexamen som högst. Gick in på 26500 för 8år sedan. Har idag 44300 i grundlön.
33årig Sjuksköterska, magisterexamen som högst. Gick in på 26500 för 8år sedan. Har idag 44300 i grundlön.
Högstadielärare, har några månader kvar innan examen.
Arbetar 100% på högstadie, 30 000 innan lön. Får ut ca 21000.
Civilekonom, 31 år, Business Controller, 47 000 kr brutto.
Hoppat mellan 3 jobb de senaste 4 åren där jag alltid satsat på en högre roll som lär mig mycket nytt på kort tid. Höjt lönen med 7-9 tkr varje gång.
Att vara BC har varit mitt mål i några år då det är sånna arbetsuppgifter jag tycker är roliga och vill jobba med. Jag trivs med arbetsuppgifterna, har en bra balans mellan jobb och fritid och en bra chef, det motiverar mig mer än en löneökning efter denna lönenivån (högre lön gör varken skillnad på min livsstil eller syns i plånboken efter all skatt). Men det betyder inte att jag inte tackar nej till högre lön såklart :)
Arbetsledare för mig själv och ytterligare två personer i offentligfinansierad kulturverksamhet. 6 års utbildning. 42 år. 38 000 före skatt. Årliga löneökningen brukar vara en dryg tusenlapp.