Lön?!
Hur mycket tjänar du och vilken utbildning och befattning har du samt hur gammal är du? Hur har din löneutveckling sett ut sedan du började på ditt jobb, hur mycket har den ökat per år? Det går bra att svara anonymt! 
Hur mycket tjänar du och vilken utbildning och befattning har du samt hur gammal är du? Hur har din löneutveckling sett ut sedan du började på ditt jobb, hur mycket har den ökat per år? Det går bra att svara anonymt! 

26,700kr innan skatt.
Arbetar som Stödassistent med svårt funktionsnedsätta/autism, utbildad barnskötare.
Jobbar inom kommunen och när jag började jobba inom vården efter studenten 8år sedan så hade jag 16.000kr.
Man lever i princip på jobbet och brukarna och kollegorna är som en andra familj.
Är mitt i ett skifte av jobb så kommer gå upp 10 papp inom kort. Men nuvarande jobb 38 000, första linjens chef inom logistik, har läst 2 år på högskola.
Är 35, har fått upp min lön rätt bra genom åren, men jag har fokuserat stenhårt på min karriär och bytt jobb regelbundet för att öka upp min lön. Tjänar bra för min bransch men inte för jobbet jag utför, därav att jag ska byta karriär snart. Min första "riktiga lön" var på 16 000 så tycker att jag har jobbat mig uppåt ganska bra genom åren.
Jobbar för EU, 55år, två Masters i juridik, ekonomi och språk. 137000kr netto i månaden, och jag är värd det.
Jobbar för EU, 55år, två Masters i juridik, ekonomi och språk. 137000kr netto i månaden, och jag är värd det.
46 år, 5 års högskolestudier. Har de senaste 12 åren jobbat som kultur- och föreningsansvarig i en mindre kommun. Min ingångslön var 29 000 före skatt, nu är jag uppe i 42 000 före skatt. Inga stora löneökningar i offentlig sektor, men för mig är det viktigare att jag trivs och utvecklas på jobbet.