• Anonym (Julia)

Lön?!

Hur mycket tjänar du och vilken utbildning och befattning har du samt hur gammal är du? Hur har din löneutveckling sett ut sedan du började på ditt jobb, hur mycket har den ökat per år? Det går bra att svara anonymt! Skäms

• Svar på tråden Lön?!
  • Anonym (Julia)
    Anonym (Fkfk) skrev 2022-08-26 20:46:11 följande:

24200, högskoleutbildning. Ingångslönen var 23100 så jag fick ändå en rätt bra höjning förra gången. Arbetar på en vårdcentral.

Vad är du utbildad till?
  • Anonym (Filosofen)

YH-utbildning på tre terminer + totalt 4 terminer högskola. Har tankar på att läsa till ytterligare ett par kurser för att få ut en kandidat men det skulle inte påverka mitt jobb idag. Jobbar med schemaläggning och HR-frågor inom vården, har 39600kr i lön. På den här arbetsplatsen har jag varit sen 2013 och då gick jag in på 25500kr så jag tycker att utvecklingen varit ok de här 9 åren (inkluderat två föräldraledigheter). Är 41 år gammal. 

• Anonym (Julia)
    Anonym (Filosofen) skrev 2022-08-26 21:57:55 följande:

YH-utbildning på tre terminer + totalt 4 terminer högskola. Har tankar på att läsa till ytterligare ett par kurser för att få ut en kandidat men det skulle inte påverka mitt jobb idag. Jobbar med schemaläggning och HR-frågor inom vården, har 39600kr i lön. På den här arbetsplatsen har jag varit sen 2013 och då gick jag in på 25500kr så jag tycker att utvecklingen varit ok de här 9 åren (inkluderat två föräldraledigheter). Är 41 år gammal. 

Det var en väldigt bra löneutveckling för att inte ha bytt jobb
  • Anonym (To)

Stödassistent på ett LSS,  31 000 kr,  ingen utbildning inom det området fast jag har andra utbildningar.  Jag har lång erfarenhet som behandlingsassistent,  också utan utbildning mer än interna. 

• Anonym (Dagmamma)

Dagbarnvårdare (dagmamma)
    Erfarenhet av barn, ingen utbildning inom området. 
    Nettolönen är 36 000 kr.

• Anonym (Filosofen)
    Anonym (Julia) skrev 2022-08-26 22:02:28 följande:
    Det var en väldigt bra löneutveckling för att inte ha bytt jobb
    Ja, den har varit bra. Men då har jag vid ett par tillfällen fått extra satsningar pga "snedsits" och en gång var det en generell ökning i hela gruppen personal/lön/HR. Jag klagar inte, jag tycker att det är en rättvis lön för det jag gör och det ansvar jag har i relation till andra på min arbetsplats. Jag drivs inte av lön, det motiverar mig inte särskilt, men jag vill känna att det är rättvist. 
  • Anonym (Uska)
    Anonym (Julia) skrev 2022-08-26 19:08:57 följande:
    Lön?!

Hur mycket tjänar du och vilken utbildning och befattning har du samt hur gammal är du? Hur har din löneutveckling sett ut sedan du började på ditt jobb, hur mycket har den ökat per år? Det går bra att svara anonymt!  // Skäms

26 200 i grundlön 2022.
    30 800 brutto. 22 000 netto
    Undersköterska. 
    56.
    Ökn. 500/år 

• Anonym (Julia)
    Anonym (Dagmamma) skrev 2022-08-26 22:02:54 följande:

Dagbarnvårdare (dagmamma)
    Erfarenhet av barn, ingen utbildning inom området. 
    Nettolönen är 36 000 kr.

Jäklar, ca 44.000 i lön för en dagmamma då eller? 
  • Anonym (70)

70 000 brutto. Gruppchef på bank. Högskoleingenjör som tog examen 2012 med 24 000 i bruttolön.

• Anonym (Julia)
    Anonym (70) skrev 2022-08-26 22:22:09 följande:

70 000 brutto. Gruppchef på bank. Högskoleingenjör som tog examen 2012 med 24 000 i bruttolön.

Du har klättrat riktigt bra på 10 år! Grattis  
Svar på tråden Lön?!