• Anonym (TS)

Är otrohet alltid fel?

Förr hade jag själv definitivt sagt ja, det är alltid fel. Men nu börjar jag mer och mer vackla. 

Jag lever i ett sexlöst förhållande. Vi har inte haft sex på 3,5 år. Och när jag ser tillbaka på det så har nog min partner egentligen inte velat på många år innan dess heller. Det har varit halvhjärtade mercyfuck någon gång i månaden i 6-7 år dessförinnan. Det var väl bara att jag var sen med att fatta. Eller att vilja fatta kanske. Så när jag väl slutade att ta initiativ så slutade också sexlivet helt. 

Detta äter upp mig fullständigt. Jag känner mig så ful och äcklig i min partners ögon och skäms att vara naken hemma. 

Att skiljas skulle nog ingen av oss klara ekonomiskt i nuläget. Och oavsett så älskar vi varandra fortfarande. 

Är det i det här läget ändå helt fel med otrohet? Bara ren fysisk otrohet förstås, utan känslor inblandade. Hade jag fått välja hade jag valt sex med min partner alla dagar i veckan men när det valet inte finns är det då så fel att vilja ha nån form av sexliv med nån annan?

Trevliga svar tack. Man måste inte hålla med men man kan hålla en normal ton i inläggen.

• Svar på tråden Är otrohet alltid fel?
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (Sussie) skrev 2022-09-29 14:32:36 följande:

Jag bryr mig om relationer. Och att kommunicera. I kommunikation som fungerar ingår att svara på frågor, men eftersom du inte svarar på frågan om du känner en rädsla bedömer jag inte att det är möjligt för oss att kommunicera. 

Nja? Du kommenterar ju varken frågeställning eller kommunikation. Du kommenterar vad jag skriver, i ett tredje led.
    Frågan är besvarad. 

• Anonym (Sussie)

Du har nog inte läst tråden. Den sortens lathet kan jag inte hjälpa dig med. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (Jojo) skrev 2022-09-29 14:44:17 följande:

Det var DU som påstod att det inte var någon idé med samtal eftersom han inte bryr sig. 
    Hur ska du ha det?

De som anonymt skriver i alla trådar: Hen är kass. Gör slut. 
    Det är enfaldigt. Det är trollande. 

Det är än värre med de som försöker argumentera för slutsatsen med argumentationsfel, bias och usla liknelser. 

Jag får intrycket av att du är arketypen för någon som söker konfrontation, anonymt, med andra istället för att fundera över frågeställningen. Det är jag inte intresserad av. 

Japp och jag har redan förklarat för dig det där med vem som drabbas av problemen oxå har bäring på om man ids jobba med det...  men eftersom du inte verkar fatta det ändå så är det meningslöst att påpeka det igen.

Ja, för du är ju rätt person att avgöra vilka som är troll och vilka som inte är det eller hur? Din åsikt är lag.

Jag får intrycket av att du lider av grava problem med självinsikt och borde söka hjälp för det så jag tar dina åsikter om mig med en stor nypa salt.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (Sussie) skrev 2022-09-29 14:59:28 följande:

Du har nog inte läst tråden. Den sortens lathet kan jag inte hjälpa dig med. 

Så du har svarat TS? 

• Anonym (Jojo)
    Anonym (jaha) skrev 2022-09-29 15:02:50 följande:
    Japp och jag har redan förklarat för dig det där med vem som drabbas av problemen oxå har bäring på om man ids jobba med det...  men eftersom du inte verkar fatta det ändå så är det meningslöst att påpeka det igen.

Ja, för du är ju rätt person att avgöra vilka som är troll och vilka som inte är det eller hur? Din åsikt är lag.

Jag får intrycket av att du lider av grava problem med självinsikt och borde söka hjälp för det så jag tar dina åsikter om mig med en stor nypa salt.

Jag kan inte hindra dig från att projicera och söka tjafs. 

Ber dig bara att lämna mig utanför. 

• Anonym (Sussie)
    Anonym (Sussie) skrev 2022-09-27 13:26:06 följande:

Jag tycker att du verkar olycklig nog att du skulle kunna överväga separation, men det beror ju också på vilka möjligheter du har att separera. Har du möjlighet att få tag på annat boende en tid, så att ni kan se om ni saknar varandra eller om det är dags att tacka för den tid som varit? 

Varsågod latmask
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Jojo) skrev 2022-09-29 15:17:23 följande:

Jag kan inte hindra dig från att projicera och söka tjafs. 

Ber dig bara att lämna mig utanför. 

*facepalm
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (Sussie) skrev 2022-09-29 15:17:56 följande:
    Varsågod latmask
    Ok. Varför kommer det inte upp om jag väljer "visa endast"?
  • Anonym (Sussie)

Du får nog fråga Familjeliv administration om det tekniska. 

• Anonym (Jojo)
    Anonym (Sussie) skrev 2022-09-29 15:41:36 följande:

Du får nog fråga Familjeliv administration om det tekniska. 

Det skulle jag kanske om det var viktigt. Du ser förhoppningsvis din egen posthistorik. Jag ser i alla fall sju inlägg som ifrågasätter andra skribenters poster och noll kommentarer gällande trådens frågeställning. Med insinuanta undertoner eller frågeställningar. Om ett då är dolt är ration 1:7, och avsikten med medverkan rätt tydlig.

Jag kan inte se andra avsikter än hos "tvillingsjälar" här. Ha det fint.

Svar på tråden Är otrohet alltid fel?