Anonym (Japp) skrev 2022-10-31 10:08:12 följande:
Så brukar jag också göra, men ibland blir man knuffad. En gång bara brast det för mig och jag skrek åt killen att jag inte ville att han skulle tränga sig med mig och skule ge ** i att knuffas. Då stirrade alla på mig som om jag var galen, en tjej släppte igenom killen. Han tackade henne och tittade på mig och såg jätterädd ut. Han var ca 25 år och lång, jag är 50 år, kort vanlig kvinna...efter det försöker jag hålla mig lugn.
Bra att du slutat med ditt rabiata beteende. Folk plankar inte för att de tycker att det är roligt, de plankar för att de inte har någon annan möjlighet, som allra oftast.
Det är skamligt för plankaren, somliga på stationen tittar redan på plankaren med förakt för att de inte kan tänka sig in i andras tragiska livsöden.
Det är rätt få som har ett fast jobb och plankar bara för att tjäna in en tusing i månaden. De som gör det har inget alternativ som oftast.
Nej usch vad hemskt att behöva planka! Det skulle jag aldrig våga och jag lider med dem som måste skämma ut sig genom att göra det.
Klart snubben blir rädd när en äldre dam börjar vråla på honom i ett för honom mycket svagt ögonblick. Han var säkert livrädd och skämdes helt otroligt mycket!