Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 21:44:37 följande:
Aliona, Jag vill inte att det ska vara på det sättet. Jag vill ju inte att det medicinska skälet ska hindra min vardag. det är andra skäl att jag inte gillar Sverige det är miljön och lagarna tycker inte det är ett trivsamt land
Tror jag saknar och må bra och tanken är att flytta härifrån där allt jobbigt har hänt och börja på ny kula någon annanstans. jag skulle ge vad som helst för att få må bra igen men det är lättare sagt än gjort
Jag förstår att det är lättare sagt än gjort, men att flytta någon annanstans kommer inte göra allt det jobbiga ogjort. Dina minnen följer med dig, vart du än åker.
Och det är klart att man inte vill att medicinska skäl ska hindra en i livet - men måste det vara så då? Du kan ju tex ta med sjukpenning och sånt under en viss tid när man flyttar inom EU. Alla de länderna du räknat upp är ju inom EU, så ring handläggare på försäkringskassan och fråga. Även om det bara blir några månader så kan det nog vara bra för dig att inse att allt inte är bättre utomlands och inse
vad som är bra med Sverige,