Anonym (Xexx) skrev 2022-12-07 20:32:49 följande:
Vad glad jag blir att du skriver så!
Du har väldigt begränsade erfarenheter av Sverige, tror jag att du ska komma ihåg.
Jag tror att det gäller lite allt möjligt här i livet, just det där att man behöver se vad som ligger hos en själv och vad som ligger hos andra, vad man kan påverka och inte påverka.
Jag förstår att det är svårt att flytta när varken hälsan/måendet eller ekonomim är vad man önskar. Konsten är väl att acceptera. Man måste inte gilla det. Jag har en förvärvad kronisk kroppsskada som hindrar mig från att utöva ett av mina favoritintressen. Jag gillar inte det. Men jag har lärt mig att acceptera det och på så vis kan jag fokusera på annat. Vet inte om det är applicerbart på din livssituation.
Jag förstår att det är tufft med din kroniska kroppsskada. Jag är egentligen mest ledsen att jag har det som jag har det. Jag har drömmar av att flytta till ett annat land men har inte möjligheten och det svider och gör mig mycket ledsen. Att acceptera att det är
så går inte på bara några minuter det är en lång process. Jag har svårt att tro att jag kommer börja gilla Sverige men måste acceptera att jag får ?Leva med min fiende (vilket inträffar Sverige)? och försöka bli sams med den på något sätt